Expert aanbieding Samsung ue50ju6870

Pagina: 1
Acties:

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smart TV ca 50 inch

Wat is je budget?
500-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben nu nog een ouderwetse kleine TV en willen met de tijd mee. Beste van het beste hoeft van ons helemaal niet, hebben we ook geen verstand van. Prijs vs kwaliteit is belangrijker. Enige eis is een groter scherm en dat het een smart TV is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij Expert krijg je momenteel 20% korting, dat is best veel. We hebben daar deze TV gezien, nu voor 800 euro. De verkoper gaf aan dat dat model momenteel de best verkopende was. Dat zegt me weinig. Op internet zie ik weinig relevante reviews. Enige interessante dat ik ben tegengekomen was hier op Tweakers. En dat baart me meteen wel zorgen.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is het echt zo dat bij snel bewegend beeld deze TV niet goed zal functioneren. Of ziet een gewone gebruiker dat niet?
- Zou dit door de specs inderdaad een populair toestel kunnen zijn? Maw is het een goede deal?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:51
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik kan ook niks vinden over het 50hz panaal.

800 euro lijkt me een goeie prijs.

-edit-

http://www.amazon.de/Sams...r=8-1&keywords=UE50JU6870

hier staan ook wat reviews

[ Voor 42% gewijzigd door Aggressor op 31-12-2015 10:26 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De gehele Samsung series 6 UHD-televisies beschikt over een 50Hz paneel, zo ook deze Samsung JU6870. Het 50Hz paneel zal ervoor zorgen dat er veel bewegingsonscherpte zal ontstaan en dit is, in combinatie met een UHD-resolutie, geen goede combinatie. Alle scherpte die UHD te bieden heeft, zal daardoor verloren gaan bij bewegingen. Zelfs zodanig, dat een FHD-televisie met een goed 100Hz paneel meer scherpte zal vertonen onder bewegingen. Dit wordt ook bevestigd door meerdere reviewers.

Samsung HU6900:

And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.

Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.

DigitalVersus

To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.

HDTVTest

LG UB800V

We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.

DigitalVersus

Maar het 100Hz paneel zorgt niet alleen voor een goede bewegingsresolutie, in het geval van Samsung ook voor een goede weergave van 24p-content (films). De 50Hz televisies die je in de 2015 modellen van Samsung terugvindt kunnen dit namelijk niet goed waardoor je stotterende beelden (judder) krijgt.

Daarbij moet jij je dan ook afvragen of je het verschil in resolutie zult gaan zien. Je moet akelig dichtbij een televisie zitten wil het verschil op 50" zichtbaar zijn, laat staan hoe dichtbij je moet zitten wil je profijt hebben van de volledige resolutie. En klaar zijn voor de toekomst zul je ook niet, aangezien dergelijk goedkope modellen niet in staat zijn om de specificaties van Ultra HD Blu-Ray volledig te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Hartstikke bedankt voor de reacties!
We hebben op basis hiervan toch maar afgezien van de aankoop.