Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger voor macbook pro 2013 gezocht

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ben opzoek naar een Windows laptop voor mijn vriendin. Ze heeft nu een macbook pro eind 2013 maar kan niet overweg met Apple. Ik heb voor haar bootcamp icm Windows 10 geïnstalleerd maar dit bevalt haar ook niet.

Dus wil ze hem graag verkopen. Ze wil met haar laptop kleine korte filmpjes maken en bewerken in Adobe premiere.

Verder skypt ze veel met familie en wil ze een draagbare laptop met een goede accu zoals bij de mbp het geval was.
13 of 15 inch

Wat ga je met je laptop doen?
Adobe premiere, photoshop (hobbymatig)

Skype, administratie, premiere, photoshop. Ze wil verder Windows 10 draaien.

Wat is je budget?
Zoveel als de macbook oplevert. Gok dat een 2e hands macbook rond de 1000 euro zit.
Bij voorkeur rond de 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Haar vorige laptop was een hp waar zij niet tevreden over was, maar persoonlijk ben ik wel fan van hp, naar mijn mening mag dat dus gewoon meegenomen worden.

In het verleden heb ik negatieve verhalen gehoord over Acer, maar bij de media
Markt heb ik even gekeken en die zien er best oké uit.
Mijn twijfels heb ik over hun huismerk Peak. Dat ken ik niet.

Wat ik ook graag wil weten is hoeveel invloed heeft de grafische kaart op de performance bij premiere of soortgelijke programma's. De meeste zit een geforce 920 of 940 kaart in met 2Gb geheugen.

Hoeveel RAM moet je minimaal? 8Gb leek mij in eerste instantie genoeg maar ik weet ook dat premier veel geheugen slurpt.
Is bij elke nieuwe laptop het geheugen uit te breiden?

Hoeveel invloed heeft een i7 VS i5 op videobewerking? Ik weet dat een i7 bepaalde virtualisatie dingen kan draaien maar heeft het ook voordelen bij bv het renderen van video's?

Ze heeft nu dus een macbook pro eind 2013 (gok 13 inch) en dat valt onder de categorie ultrabook. Ze hoeft niet perse een ultrabook er voor terug een handzame 13 of 15 inch is ook goed.

Laptops die we gezien hadden bij de mediamarkt en onze aandacht trokken qua presentaties en prijs waren :
Asus n551jb cn109t
Asus x751lb t4207t
Asus n551jb cn021h
Acer e5 573g 74a
Peak pnb p1115 i5 nl

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-12-2015 08:56 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Is er iemand met tips?

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 10:15
Je zegt dat je bij de Mediamarkt hebt gekeken. Heb je ook gekeken in de Pricewatch van Tweakers?

Bijvoorbeeld met filter:
* 600-900 euro
* scherm 13,3 inch tot 15,6 inch
* resolutie 1920x1080
* geheugengrootte 8 gigabyte (of meer)

Vervolgens kun je kiezen om bij elke laptop het gewicht te zien (draagbaarheid)

En dan komt de Asus Zenbook UX305CA er goed uit.

Wat betreft i5/i7 en beeldbewerking, als je alleen maar wat amateur Photoshop doet, dan kun je hier ook wel een eind mee komen... denk ik. Maar pin me er niet op vast. Ik ben zeker geen expert. Ik kan alleen maar wat getallen in een Pricewatch gooien en een dobbelsteen gooien voor het antwoord.

[ Voor 24% gewijzigd door Trolando op 03-01-2016 18:51 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb voor haar bootcamp icm Windows 10 geïnstalleerd maar dit bevalt haar ook niet.
Eh, als ze niet met OSX en niet met Windows kan werken, hoe gaat een andere laptop dan helpen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 19:27
Hp Probook kost wat maar dan heb je ook wat.

Stukke beter dan al die goedkopere Asus en Acer modellen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
Mektheb schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:54:
Hp Probook kost wat maar dan heb je ook wat.

Stukke beter dan al die goedkopere Asus en Acer modellen.
HP? Die dingen die oververhit raken bedoel je? (uit ervaring, tenzij zakelijk is HP flut)

Acer heeft van z'n fouten geleerd, tegenwoordig zijn hun laptops stukken beter.

Asus is prima, niks mis mee tenzij super budget.

Toshiba was goed, maar de bouw kwaliteit laat tegenwoordig de wensen over.

Lenovo is een hele nette, zelf goede ervaringen mee.

Peaq is een interessant merk, ik was terughoudend maar van wat ik heb gezien is het toch een vrij goede merk, laptops zijn netjes gebouwd en hebben prima specs en daarnaast heb je ook nog 3 jaar garantie.

Zelf heb ik een toshiba, nog uit de betere tijden ;)

Echter vraag ik mij 1 ding af, een Macbook Pro uit 2013 is niet bepaald oud vind ik, waarom uberhaupt een nieuwe kopen dan?

Als het een Apple moet wezen, ga meteen voor de niewuste, en qua OS moet je ook onthouden dat Windows haar misschien niet bevalt...

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2016 19:12 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 19:27
Mizgala28 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:09:
[...]

HP? Die dingen die oververhit raken bedoel je? (uit ervaring, tenzij zakelijk is HP flut)

Acer heeft van z'n fouten geleerd, tegenwoordig zijn hun laptops stukken beter.

Asus is prima, niks mis mee tenzij super budget.

Toshiba was goed, maar de bouw kwaliteit laat tegenwoordig de wensen over.

Lenovo is een hele nette, zelf goede ervaringen mee.

Peaq is een interessant merk, ik was terughoudend maar van wat ik heb gezien is het toch een vrij goede merk, laptops zijn netjes gebouwd en hebben prima specs en daarnaast heb je ook nog 3 jaar garantie.

Zelf heb ik een toshiba, nog uit de betere tijden ;)

Echter vraag ik mij 1 ding af, een Macbook Pro uit 2013 is niet bepaald oud vind ik, waarom uberhaupt een nieuwe kopen dan?

Als het een Apple moet wezen, ga meteen voor de niewuste, en qua OS moet je ook onthouden dat Windows haar misschien niet bevalt...
Overhit ? Nog nooit meegemaakt en via mijn werk leveren wij er +- 100 per week.
Van de 450 tot de 470 640 etc.

Carepack ?, binnen 1 werkdag een nieuwe.

Acer / Asus en al die standaard merken met hun consumenten spullen zijn echt niet beter dan een zakelijke probook van HP of een goeie Dell zakelijke notebook.

En Lenovo in het dure segment is wel ok, die notebooks van 300 euro zijn nog slechter als wat vroeger PB was.

En Toshiba <3 Tecra :D

Echter zou mijn 1e comment zijn ga voor een Macbook, maar helaas wil ze die niet meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 03-01-2016 19:22 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Foto- videobewerking vraagt om een goed scherm. Daarnaast is voor videobewerking een sterke quadcore wel prettig. En dan voor €1000,- kom je denk al snel uit bij een Asus N-serie.
De kwaliteit van de behuizing, toetsenbord en touchpad is dan wel wat minder dan wat ze van een Macbook gewend is.
kaasaanfiets schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:43:
Hoeveel invloed heeft een i7 VS i5 op videobewerking? Ik weet dat een i7 bepaalde virtualisatie dingen kan draaien maar heeft het ook voordelen bij bv het renderen van video's?
Het labeltje i5 of i7 zegt helaas niet zo heel veel.
Waar je op moet letten is de Q in de benaming. Die staat bij de mobiele cpu's van Intel voor quadcore.
Dit zijn de krachtigste cpu's, maar ze zijn niet bepaald zuinig. De accuduur van laptops met deze cpu is dus een stuk minder dan laptops met een i7-....U processor.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Even terug naar waarom ze niet met een Apple wil werken is omdat ze niks van OSX snapt. Ook kan ze niet overweg met de mappenstructuur op OSX, ze wil het hetzelfde als op Windows. losse mapjes maken en foto's daarin categoriseren bijvoorbeeld kreeg ze niet voor elkaar.
Ik had er ook even naar gekeken maar snap er ook geen jota van.

Onder bootcamp w10 werkt het touchpad nogal vreemd en ook de verlichting van het toetsenbord werkt niet. Ook de sneltoetsen zoals de standaard FN toetsen werken niet en het geluid harder/zachter enz werken niet.

Zo'n zenbook is inderdaad wel een super mooi ding, maar helaas maar een Intel Core m3-6Y30 voor wat premiere werk lijkt me dat minder geschikt.

Laptops met een HQ processor zijn idd wel een stukje duurder. In vergelijking met de processor van een Macbook pro (2,4Ghz i5) is een i7 5500u dan niet ongeveer gelijk daaraan?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Het is ook niet zo gek dat er zo'n ultrazuinige cpu in een Zenbook zit. Dat zijn hele dunne laptops, waarin geen ruimte is voor koeling.
Wat dat betreft zul je moeten kiezen wat je wilt. Een werkpaard of een luxe paard.
kaasaanfiets schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:06:
Laptops met een HQ processor zijn idd wel een stukje duurder. In vergelijking met de processor van een Macbook pro (2,4Ghz i5) is een i7 5500u dan niet ongeveer gelijk daaraan?
De 2.4GHz i5 uit de Macbook pro 2013 is waarschijnlijk een Core i5-4258U.
Een i7-5500u heeft inderdaad dezelfde kloksnelheid, maar zal een paar procent sneller zijn, omdat dat van een nieuwere generatie is.
Eén en ander is ook weer afhankelijk van de koeling en het elektrisch vermogen dat de cpu trekt.
Als de cpu de max. ingestelde temperatuur en of vermogen bereikt wordt, klokt de cpu zichzelf terug.
Pagina: 1