Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar een Windows laptop voor mijn vriendin. Ze heeft nu een macbook pro eind 2013 maar kan niet overweg met Apple. Ik heb voor haar bootcamp icm Windows 10 geïnstalleerd maar dit bevalt haar ook niet.
Dus wil ze hem graag verkopen. Ze wil met haar laptop kleine korte filmpjes maken en bewerken in Adobe premiere.
Verder skypt ze veel met familie en wil ze een draagbare laptop met een goede accu zoals bij de mbp het geval was.
13 of 15 inch
Wat ga je met je laptop doen?
Adobe premiere, photoshop (hobbymatig)
Skype, administratie, premiere, photoshop. Ze wil verder Windows 10 draaien.
Wat is je budget?
Zoveel als de macbook oplevert. Gok dat een 2e hands macbook rond de 1000 euro zit.
Bij voorkeur rond de 800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Haar vorige laptop was een hp waar zij niet tevreden over was, maar persoonlijk ben ik wel fan van hp, naar mijn mening mag dat dus gewoon meegenomen worden.
In het verleden heb ik negatieve verhalen gehoord over Acer, maar bij de media
Markt heb ik even gekeken en die zien er best oké uit.
Mijn twijfels heb ik over hun huismerk Peak. Dat ken ik niet.
Wat ik ook graag wil weten is hoeveel invloed heeft de grafische kaart op de performance bij premiere of soortgelijke programma's. De meeste zit een geforce 920 of 940 kaart in met 2Gb geheugen.
Hoeveel RAM moet je minimaal? 8Gb leek mij in eerste instantie genoeg maar ik weet ook dat premier veel geheugen slurpt.
Is bij elke nieuwe laptop het geheugen uit te breiden?
Hoeveel invloed heeft een i7 VS i5 op videobewerking? Ik weet dat een i7 bepaalde virtualisatie dingen kan draaien maar heeft het ook voordelen bij bv het renderen van video's?
Ze heeft nu dus een macbook pro eind 2013 (gok 13 inch) en dat valt onder de categorie ultrabook. Ze hoeft niet perse een ultrabook er voor terug een handzame 13 of 15 inch is ook goed.
Laptops die we gezien hadden bij de mediamarkt en onze aandacht trokken qua presentaties en prijs waren :
Asus n551jb cn109t
Asus x751lb t4207t
Asus n551jb cn021h
Acer e5 573g 74a
Peak pnb p1115 i5 nl
Ik ben opzoek naar een Windows laptop voor mijn vriendin. Ze heeft nu een macbook pro eind 2013 maar kan niet overweg met Apple. Ik heb voor haar bootcamp icm Windows 10 geïnstalleerd maar dit bevalt haar ook niet.
Dus wil ze hem graag verkopen. Ze wil met haar laptop kleine korte filmpjes maken en bewerken in Adobe premiere.
Verder skypt ze veel met familie en wil ze een draagbare laptop met een goede accu zoals bij de mbp het geval was.
13 of 15 inch
Wat ga je met je laptop doen?
Adobe premiere, photoshop (hobbymatig)
Skype, administratie, premiere, photoshop. Ze wil verder Windows 10 draaien.
Wat is je budget?
Zoveel als de macbook oplevert. Gok dat een 2e hands macbook rond de 1000 euro zit.
Bij voorkeur rond de 800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Haar vorige laptop was een hp waar zij niet tevreden over was, maar persoonlijk ben ik wel fan van hp, naar mijn mening mag dat dus gewoon meegenomen worden.
In het verleden heb ik negatieve verhalen gehoord over Acer, maar bij de media
Markt heb ik even gekeken en die zien er best oké uit.
Mijn twijfels heb ik over hun huismerk Peak. Dat ken ik niet.
Wat ik ook graag wil weten is hoeveel invloed heeft de grafische kaart op de performance bij premiere of soortgelijke programma's. De meeste zit een geforce 920 of 940 kaart in met 2Gb geheugen.
Hoeveel RAM moet je minimaal? 8Gb leek mij in eerste instantie genoeg maar ik weet ook dat premier veel geheugen slurpt.
Is bij elke nieuwe laptop het geheugen uit te breiden?
Hoeveel invloed heeft een i7 VS i5 op videobewerking? Ik weet dat een i7 bepaalde virtualisatie dingen kan draaien maar heeft het ook voordelen bij bv het renderen van video's?
Ze heeft nu dus een macbook pro eind 2013 (gok 13 inch) en dat valt onder de categorie ultrabook. Ze hoeft niet perse een ultrabook er voor terug een handzame 13 of 15 inch is ook goed.
Laptops die we gezien hadden bij de mediamarkt en onze aandacht trokken qua presentaties en prijs waren :
Asus n551jb cn109t
Asus x751lb t4207t
Asus n551jb cn021h
Acer e5 573g 74a
Peak pnb p1115 i5 nl
[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-12-2015 08:56 ]