TV 4K met H.265 en DTS via NAS

Pagina: 1
Acties:

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 01:33
Ik zoek een?
TV 4k die h.265 bestanden via nas afspeelt met correcte weergave van subtittles.

Wat is je budget?
.niet meer dan 2500 euro tenzij alles voldoet aan mijn wensen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik heb op dit moment een synology nas waar ik h.265 bestand wilt opslaan?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gevonden de Sony 93c serie en de LG oled serie maar die is full hd en de Panasonic tx-55 x93 serie maar die ondersteunt geen dts

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk wil ik een tv die gewoon dts kan afspelen voor binnenkort een surround set ONKYO receiver met teufel thx boxen en 4k films met h.265 support en ondertitels ivm slechthorendheid, kan wel verschil horen ik heb een oude samsung ue32es5700 die alles correct afspeelt alleen geen 4k of h.265 ook is hdr belangrijk maar dit schijnt via firmware updates te gaan

[ Voor 52% gewijzigd door goovy75 op 31-12-2015 03:23 ]

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Hoe groot moet het scherm minimaal/maximaal zijn? Ik heb even gegoogled naar de ondersteuning van de H.265 codec. Helaas zie ik geen enkel merk (Sony, LG, Samsung, Philips, Panasonic) dat dit ondersteunt. Er word wel gesproken van het converteren van de bestanden naar andere formaten maar dan gaat uiteraard de kwaliteit verloren. Panasonic komt met een 65inch 4K OLED die dit wel moet gaan ondersteunen maar daar betaal je dan ook €10000,- voor. De enige oplossing die ik zie is dan ook toch met een losse mediaspeler te werken. Je zal merken dat wat betere mediaspelers over het algemeen mooier werken en dan ook veel meer formaten ondersteunen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

HDR gaat niet zomaar via firmware udpates. Paneel en hardware moeten er ook geschikt voor zijn.
Daarbij is er nog geen standaard hoe HDR getoond gaat worden. Dus ookal heeft je TV HDR als de standaard straks anders wordt kan het alsnog verkeerd aangestuurd worden.

Wat je zoekt is hevc ondersteuning. Dit wordt door Netflix gebruikt voor hun 4k uitzendingen.
Ik vraag me af of de TV dit dan ook kan gebruiken voor hun eigen media speler die middels DLNA content van je NAS haalt.
Hevc/x265 zegt opzich niet veel. Maar een goede 4k film zal een boel vergen van de chipset omdit hardware matig te decoderen. Denk dat netflix een stuk vriendelijker is dus ben bang dat een goede 4k film op je NAS misschien teveel is voor de TV.

DTS is vaak licentie technisch een issue waardoor TVs dit vaak niet ondersteunen. En passthrough schijnt ook niet altijd te werken.

Zou dus ook kiezen voor een lossen media speler waarmee je bestanden af kunt spelen vanaf je NAS.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 01:33
Bedankt voor de input.

TV moest trouwens minimal 55 inch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Onde LG TV heft een ingebouwde 4K decoder (HEVC en VP9) dus het kan prima.

De TV is bij ons aangesloten met HDMI. Blu-ray speler en TV box sturen input direct via HDMI naar de TV. De TV stuurt op zijn beurt het geluid via ARC naar de soundbar. Deze geeft aan dat de invoer DTS is. Hetzelfde met Netflix en andere streamingsdiensten, ook hier is de uitvoer DTS of DD. (Optisch was het overigens slechts PCM stereo).

De TV kan ook HDR afspelen.

Het gaat om een LG 55UF860, zit je altijd in een donkere kamer is het lage contrast ivm een IPS paneel wellicht een reden om een LG links te laten liggen. In onze normale huiskamer is het echter geen probleem en zie ik geen verschil t.o.v onze oude Samsung Met VA paneel (uiteraard is OLED een verhaal apart maar dat was in 4K veelals te duur. 3000 vs 1000 euro)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik denk dat hetgeen wat jij zoekt (nog) niet mogelijk is. Zowel jouw Synology NAS als de televisie zal met de HEVC-codec om moeten kunnen gaan, waarbij het ook nog maar de vraag blijft of de televisie dit over DLNA ondersteunt.

Zelfs mediaspelers kunnen veelal geen 3840 x 2160 HEVC ontvangen over DLNA en die hebben vaak een betere SOC dan dat in televisies zit. Nu zou dit ook een software-probleem kunnen zijn, al zou dat probleem dan vermoedelijk ook het geval zijn bij de matige software die bij televisies komt. Vermoedelijk zal het bij televisies ook zo zijn dat de Synology de video zal transcoded naar maximaal 1920 x 1080 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39
ik ben vandaag even wezen kijken voor een nieuwe tv ,

ik mij is een samsung ue55ju7000l geadviseerd ,

deze heeft goede geluidskwaliteit ,( subjectief
wat ook positief te melden is dat de tv iig via usb m2ts files af kan spelen , dus blu ray files.

ik ben er nog niet uit wat ik nu moet maar deze tv heeft wel een pro en qua geluid lijkt het de goede kant op te gaan , of dit richting dts gaat weet ik zo niet ...
maar er zit wel diepgang in het geluid en voldoende volume zonder kwaliteits verlies .
)

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 14:49
Richting DTS? DTS is gewoon een formaat wat meer zegt over surround beleving dan audiokwaliteit. Je hebt het eerst over een Teufel thx set en daarna geef je aan dat deze tv een pluspunt heeft, omdat hij goede ingebouwde speakers heeft? Ik zou me meer richten op een tv die jouw bestandsformaten incl de bijbehorende audiosporen af kan spelen. Of dat allemaal laten varen en een goede weergever kiezen en voor €100 een mediaspeler erbij die alles opvreet en doorgeeft aan je receiver.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1