Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Ik ben sinds een maand over van iPhone naar een One Plus X, en het bevalt mij wel. Maar er is 1 ding dat nogal irriteert:

Ik lees mijn mails van mijn 3 Gmail accounts in de standaard Gmail app. Dat werkt prima. Het enige dat niet werkt, is dat de "mark as read" feature blijkbaar niet goed schijnt te werken.

Ik lees nl. mijn emails op mijn desktop (thuis via Thunderbird, op het werk simpelweg via de webinterface), op mijn iPad, en op mijn nieuwe One Plus X Android phone. Als ik op één van de voorgaande interfaces een mail lees, dan staat ie overal aangeduid als "marked as read"... BEHALVE voor mijn Android phone. Als ik daar een mail lees, dan staat het overal elders (in de webmail, in thunderbird, op de iPad,...) als UNREAD. Met mijn iPhone was dat geen probleem, nu wel.

Het is geen erg groot probleem, maar toch een kleine irritatie. En ik heb het gevoel dat het gewoon ergens een setting is, maar ik kan niet terugvinden dewelke.

Kan iemand mij helpen aub? Via Google vind ik wel enkele soortgelijke threads terug, maar geen enkele met een duidelijk antwoord en de meeste zijn ook al meer dan 5 jaar oud.

Bedankt!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
staat synchronisatie volledig aan?

dus bij instellingen / accounts / ... / gegevens automatisch synchroniseren

in eventueel in de gmail app zelf bij instellingen in het linker menu

Strava

• BartDG
Ja, staat aan. Al de rest, agenda etc, synct wel mooi.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

kijk je meteen. Of wacht je even?
Wat gebeurt er als je naar beneden swiped. En een sync forceert?
Heb wat dat betreft nooit problemen gehad met gmail. Zeker niet op android devices en de webmail.
Gebruik zelf nu inbox. Maar ook de normale gmail app gaat goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
ik gebruik inderdaad ook al jaren gmail op veel verschillende devices (webmail, tablets, mail client osx, verschillende android telefoons), en nog nooit dit issue gehad

heb je het probleem op al je accounts?
kan je al je accounts verwijderen en opnieuw toevoegen?

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 31-12-2015 10:06 ]

Strava

• BartDG
Ik kijk meteen, maar dat maakt niet uit. Er kunnen zelfs uren tussen zitten heb ik al gemerkt. Een geforceerde sync levert niets op. (swipe down) Het is trouwens IMAP, dus een wijziging zou direct moeten worden doorgegeven. Toch is dat niet zo. Raar.

Accounts verwijderen en opnieuw toevoegen levert ook niets op. :$

Het is een minor issue hoor, maar als ik het zou kunnen oplossen zou ik toch blij zijn.

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 21:44
Ik heb hier ook last van op mijn lg g3, zelfs als ik mail verwijder op de webclient blijft het op mijn telefoon nog staan. Ik houd dit topic even in de gaten.

• DarkSide

DarkSide

IMAP hoeft niet meteen push te zijn. Maar dat valt buiten dit probleem
Ben benieuwd wat er gebeurd met een andere email client.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BartDG
Ondertussen kunnen pinpointen, maar niet fixen. Als ik maar 1 email account configureer werkt het wel goed. Vanaf dat ik er een tweede account bij configureert werkt het niet meer. Ik denk dat het een bug is, zeker temeer alle accounts google accounts zijn.

• DarkSide

DarkSide

Heb je al eens gekeken in het OPX topic?
Heb zelf een OPO en daar dus geen issues. Wel hebben nexus telefoons nu volgens mij issues met Gmail (misschien gerelateerd).
En wat doet een andere email client?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een tijd lang een soortgelijk probleem gehad: ik één e-mail in één van mijn gmail mailboxen kreeg ik maar niet gemarkeerd als gelezen vanaf m'n z3c. Ik weet niet meer zeker wat ik heb gedaan: inloggen in mijn browser of verwijderen van de e-mail. Dit probleem speelde bij mij tot ongeveer een maand terug.
Pagina: 1