Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Corsair K70 weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik ben sinds afgelopen week trotse eigenaar van een Corsair K70 RGB toetsenbord.
Super toetsenboard als die werkt!

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat het toetsenbord vaak wel gewoon werkt zoals het hoort, maar ook vaak dienst weigert.
De lampjes branden dan wel, maar het toetsenbord reageert dan verder niet.

Het zit samen met een Corsair M65 RGB als volgt aangesloten

Asus Maximus Hero8 Mobo usb3.0 poort -> 1.8m usb 3.0 verleng kabel -> 3.0m USB A - USB B 3.0m kabel -> Ewent powered USB 3.0 Hub -> K70 / M65

De kabel lengte lijkt mij niet het probleem te zijn, zeker niet aangezien er een powered usb hub aan het einde van "de lijn" zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de lengte een probleem is heb je natuurlijk zo achterhaald door die kabel er eens tussenuit te halen. Als die kabel niet helemaal meer lekker is dan kun je ook met een powered USBhub natuurlijk problemen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de winkel vernomen dat USB 3.0 tot 10 meter moet kunnen, zeker met een powered hub ertussen.
Ik ga morgen terug met het toetsenbord en de usb verlengkabel, kijken of hun dezelfde fout krijgen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 20:28
Werkt ie wel 100% als je m direct op pc aansluit?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:34:
Heb van de winkel vernomen dat USB 3.0 tot 10 meter moet kunnen, zeker met een powered hub ertussen.
Ik ga morgen terug met het toetsenbord en de usb verlengkabel, kijken of hun dezelfde fout krijgen.
Dat kan wel zijn, maar wat er in de theorie mogelijk is hoeft dat niet in de praktijk te zijn. Zoals Terw_dan al aangeeft, plug je toetsenbord (om dus te testen) direct in je moederbord. Zo kun je uitsluiten dat het toetsenbord defect is. Je hebt nu namelijk een hoop stappen tussen je hardware en de andere hardware zitten wat er goed voor kan zorgen dat je toetsenbord of moederbord de weg kwijt raakt.

Zo kan het zijn dat je powered USB hub als apparaat wordt gezien in Windows en dan weet Windows dus niet dat je een toetsenbord hebt aangesloten, maar de verlichting zal het wel doen omdat dit puur op stroom werkt. Testen en je weet het :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond nog het toetsenbord direct aangesloten op de pc en toen werkte het.
Vanochtend pc opgestart en toen herkende die het toetsenbord niet ( hij zat nog steeds direct op de pc aangesloten ).
Dus terug naar de winkel met mijn toetsenbord, en hun constateerden de klacht ook.
Hij is meteen omgeruild voor een nieuwe.

Dankjulliewel voor het antwoorden.
Pagina: 1