Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop casual gebruik/ licht gamen budget 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

OS zal W10 worden, ik wil ermee gamen (WoW is belangrijk, moet soepel draaie op hoge settings verder Football manager en misschien in de toekomst wat andere mmo's). Verder zal ik surfen, mailen, netflix, spotify en office gebruiken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil 1000 euro uitgeven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik zal de laptop regelmatig meenemen en/of verplaatsen. Het is voor mij belangrijk een zo dun en compact mogelijk model te hebben met een 15,6 inch schermgrootte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zelf zit te denken aan Asus gezien ik de modellen mooi vind en er positieve ervaringen mee heb. Ik heb de pricewatch: Asus K501LX-DM104T op het oog. Heeft iemand ervaring met deze laptop? Ik lees her en der klachten over de fan. Is de I7-5500u een krachtige cpu?

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
De 5500U is een matig krachtige processor. De U range staat voor energie-zuinig, waarbij de CPU vaak een TDP heeft van slechts een derde van de niet-U familie. Fijn voor de accu, iets minder voor de prestaties.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de Acer V5 / Nitro range erg plat / licht is, en dus lekker portable.

Zelf heb ik met een gelijk budget de Dell Inspiron 7559 gekocht. i7 6700HQ, dedicated videokaart GTX960m met 4GB, DDR3 8GB RAM..en eenvoudig uit te breiden. Staat wel een review op Tweakers.

Kiwi !