Toon posts:

Adobe After Effects crasht bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Adobe After Effects CC 2014, maar sinds ik mijn drivers heb ge-updatet krijgt ik de volgende foutmelding:

"Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart.

Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar deze fout: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE"

Ik heb wel gegoogeld naar de fout en daarbij is het het meest waarschijnlijk dat het komt doordat ik de drivers van mijn Asus laptop heb ge-updatet. Het gaat om drivers van het type Nvidia GeForce 840M.

Graag zou ik weten hoe ik weer de oude drivers-versie kan installeren, want toen werkte alles prima.

Alvast bedankt voor jullie antwoord :)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 18:57
naar support.asus.com gaan en een oude versie downloaden is niet mogelijk?

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Is het alleen bij After Effects CC 2014 of gebeurt het ook bij anderen (grafische) programma's?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Krijg je van Adobe niet automatisch AE CC 2015 via Creative Cloud aangeboden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Stef42 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:58:
naar support.asus.com gaan en een oude versie downloaden is niet mogelijk?
Heb het gisteravond geprobeerd, maar toen was er onderhoud aan de website. Vanmorgen weer geprobeerd en met succes, want het werkt weer! :)
johnkeates schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:55:
Krijg je van Adobe niet automatisch AE CC 2015 via Creative Cloud aangeboden?
Jawel, maar ik gebruik een bepaalde template voor mijn YouTube kanaal en die werkt het beste in 2014.
tim-405 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:53:
Is het alleen bij After Effects CC 2014 of gebeurt het ook bij anderen (grafische) programma's?
Het gebeurt bij zowel AE CC 2014 als 2015, maar het is gelukkig opgelost door een oudere driver te installeren.

• johnkeates
Waarschijnlijk is AE CC 2014 dan zo geprogrammeerd dat het van een specifieke driver uit gaat. Dikke kans dat dit in de toekomst weer problemen op gaat leveren, dus ik zou die driver download nog maar even bewaren ;-)

Ander puntje is dat je straks misschien kans hebt op een ander programma wat niet werkt tot dat je je driver bijwerkt en je dus moet gaan kiezen welk programma je wil gebruiken :p

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
johnkeates schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:44:
Waarschijnlijk is AE CC 2014 dan zo geprogrammeerd dat het van een specifieke driver uit gaat. Dikke kans dat dit in de toekomst weer problemen op gaat leveren, dus ik zou die driver download nog maar even bewaren ;-)

Ander puntje is dat je straks misschien kans hebt op een ander programma wat niet werkt tot dat je je driver bijwerkt en je dus moet gaan kiezen welk programma je wil gebruiken :p
Lijkt me niet dat het zo is, zal anders wel heel ingewikkeld gemaakt zijn wil je voor elke driver apart ondersteuning maken ;)

• johnkeates
tim-405 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:32:
[...]

Lijkt me niet dat het zo is, zal anders wel heel ingewikkeld gemaakt zijn wil je voor elke driver apart ondersteuning maken ;)
Dat valt op zich wel mee. Een specifieke driver kan betekenen dat er een bepaalde API nodig is. Die kan dan op willekeurige versies van Nvidia of AMD's GPU's drivers beschikbaar zijn, maar niet op alle, waardoor alleen bepaalde drivers geschikt zijn. Dit staat meestal ook op de site van zowel de software fabrikant als de site van de GPU maker.
Pagina: 1