Als ik ook even gebruik mag maken van dit topic...
Ook ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn systeem vandaag ge-upgrade naar Windows 10 en kwam er zonet achter dat mijn systeem ook maar 2 GB effectief gebruikt, terwijl er 4 beschikbaar is, een aantal uur geleden ( in Windows 7... ) was dit nog netjes 4 GB.
Systeem specs:
Intel Core i7 860
Corsair 4 GB
Maximus III Formula
Zie screenshot Eigenschappen van deze PC:

Zie screenshot CPU-Z:

Zie screenshot Taakbeheer:

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Msconfig>Boot>Advanced>Untick Max Memory
- Ik kan moeilijk het geheugen uit het slot halen aangezien er een gigantische koeling overheen hangt ( Scyth Mugen..) en de tools niet bij de hand heb om deze even "opzij" te zetten, maar ik heb getracht het geheugen iets meer in het moederbord te drukken.
- Memory Remaping aangezet in de bios.
- Bios update.
Iemand nog ideeën, of is een van m`n RAM dood?
Ook ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn systeem vandaag ge-upgrade naar Windows 10 en kwam er zonet achter dat mijn systeem ook maar 2 GB effectief gebruikt, terwijl er 4 beschikbaar is, een aantal uur geleden ( in Windows 7... ) was dit nog netjes 4 GB.
Systeem specs:
Intel Core i7 860
Corsair 4 GB
Maximus III Formula
Zie screenshot Eigenschappen van deze PC:

Zie screenshot CPU-Z:

Zie screenshot Taakbeheer:

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Msconfig>Boot>Advanced>Untick Max Memory
- Ik kan moeilijk het geheugen uit het slot halen aangezien er een gigantische koeling overheen hangt ( Scyth Mugen..) en de tools niet bij de hand heb om deze even "opzij" te zetten, maar ik heb getracht het geheugen iets meer in het moederbord te drukken.
- Memory Remaping aangezet in de bios.
- Bios update.
Iemand nog ideeën, of is een van m`n RAM dood?