Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunhillclan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
Hoi,

Ik heb het forum afgezocht, maar kon geen antwoord op mijn spec. vraag terugvinden.
Daarbij kan ik het ook niet terugvinden op google. Dus maar een nieuw draadje.

Ik heb een Samsung 46es8000 en ik wil graag een Sonos playbar kopen + sub. En later wil ik 2x play 1 kopen. Maar ik weet nu niet of mijn tv deze uiteindelijke 5.1 opstelling wel aan kan aangezien de playbar alleen optisch aangesloten kan worden.

1. Ondersteund mijn tv deze 5.1 opstelling
2. Hoe weet ik welke optische output de tv geeft. 2.0 of 5.1

Alvast bedankt.

Rustaaaahhhhgg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:47
Ik zou het je zo niet durven zeggen, type is enkele jaren oud.
Wat je waarschijnlijk het beste kan doen is contact opnemen met Samsung zelf, die zullen je dit vast wel kunnen vertellen. Heb ik ooit ook eens gedaan met een specifieke vraag m.b.t. een specificatie. Online chat service kon me toen verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunhillclan
Ok bedankt voor je reactie, ik ga het verder uitzoeken...

Rustaaaahhhhgg

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 21:28
De ES8000 serie geeft 5.1 (Dolby Digital) als je de interne digitale tuner gebruikt of via bv de Netflix app van de tv. Als je HDMI bronnen gebruikt die op de TV aangesloten zijn dan krijg je alleen DD 2.0 !

[ Voor 11% gewijzigd door EricDH op 31-12-2015 10:09 ]

• sunhillclan
Net samsung gechat en zij hebben aangegeven dat uit de optische output 2.0 komt. Hdmi (1.4) kan wel 5.1 aangestuurd worden idd.

Geen sonos voor mij dus. Toch maar een losse versterker halen + staanders? :)

Rustaaaahhhhgg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

Nog ter aanvulling: mocht je TV wel 5.1 doen dan zal dat veelal gelimiteerd zijn tot Dolby Digital. DTS doorsturen wordt over het algemeen niet gedaan. Niet dat de Sonos Playbar DTS aan kan...

Een losse receiver met speakers zou ik altijd verkiezen boven iets als een soundbar. Dus die keuze lijkt me niet heel lastig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1