Uitzoeken nieuwe subwoofer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342143

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe subwoofer ter vervanging van mijn defecte HK sub (ik weet t .. Vloeken in de kerk.. .

Wat is je budget?
Mijn budget zou maximaal 650 euro zijn voor een nieuwe subwoofer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De subwoofer zou voor 99% gebruikt worden voor tijdens de film. Ik heb gisteren een Marantz SR7009 voor een leuke prijs op de kop getikt! Hier wordt tzt een B&W CM setje aan toegevoegd (wit)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

SVS SB-1000

Dali Sub E12-F

B&W ASW610

Welke vragen heb je hier nog over?
Het moet sowieso een witte variant worden aangezien dit ook door t vrouwtje goedgekeurd moet worden. Voor de rest heb ik een hoop forums en artikels gelezen maar ik kan door de bomen t bos niet meer zien!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522574

Ik heb zelf ervaring met svs en dat bevalt me super.
Denk dat je met een bk of een svs meer waarde krijgt voor je geld.
Hoe groot is de ruimte waar die komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De huidige ruimte is iets van 3,5 bij 5 iets in die richting? Ja dat kreeg ik zelf bij een hoop websites ook door! Momenteel staat de SVS voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

Als het voor 99% film is zou ik een gepoort model nemen al la een SVS PB-1000. Iets meer oemph en Hz-jes ten opzichte van een SVS SB-1000. Er is hier recentelijk nog een topic geweest met hetzelfde budget voor een subwoofer. Daar heb ik ook een 15" Klipsch genoemd, als je puur naar de output kijkt zit je met die het beste. Wel een behoorlijk apparaat voor in de woonkamer.

Edit:
Met wit als eis beperk je je wel in de zoektocht. Met een rol folie kan je de subwoofer wrappen en zo elke kleur geven die je wilt. En het is er zonder verdere schade later weer van af te halen.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 30-12-2015 20:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522574

Ik zelf zou niet puur voor output gaan. output is niet het belangrijkste lijkt me boze buren krijg je met de meeste subs al wel, lijkt me vooral belangrijk dat je kijkt hoe laag die kan, gepoorte subs kunnen vaak wat lager. verkijk je niet te veel op watts want een zuivere mooie bass die laag kan is belangrijker dan een goedkope bonkdoos..

Heb je de ruimte er wel voor? ik heb zelf de svs pb12-nsd en dat zijn echt gigantische dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ruimte is beperkt en ik kan daardoor geen reusachtige woofers kwijt! Was t maar zo'n feest. Fear ik zal de PB even opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:42
Als de ruimte beperkt is, dan ben je waarschijnlijk beter af met een SVS-sb1000, deze is doorgaans wat kleiner dan de BK equivalent.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/llrVcMcl.jpg
* Het model (Marie-Louise) is zo'n 170cm groot

[ Voor 39% gewijzigd door LA-384 op 31-12-2015 10:11 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
hoe groot is die vrouw in tuinbroek? 1,55 of 2.05 meter? Lijkt mij relevant voor de daadwerkelijke sub grootte ;).

geintje natuurlijk, voor de verhouding is het een perfect overzicht!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:42
Haha, je hebt gelijk, was vergeten dat erbij te zetten. Ze is 1,70 meter :+

Topicstarter
Denk dat ik dan voor de SB-1000 ga. Momenteel nog een 5% kortingscode voor bij hificorner! Thanks iedereen voor de input. (De afbeelding met alle subs erin is ook erg handig)
Pagina: 1