Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videokaart hangt scheef

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn videokaart hangt scheef en ik vraag mij af of ik hier iets aan kan doen en of het schadelijk is?
Ik neem mijn pc best vaak mee naar mensen toe in de auto enzo maar mn videokaart heeft eigenlijk vanaf dat ik mn pc heb gemaakt al scheef gehangen maar door het verplaatsen denk ik nog meer...
Mijn videokaart is de GTX 970 van gigabyte

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan geen kwaad. Je kan een ondersteuning bouwen als je zou willen. Voor vervoeren leg je de PC het beste plat neer. Is ook gelijk goed voor een zware CPU koeler.

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
Toch zou ik het risico niet willen lopen dat mijn pci slot afbreekt. Met warm/koud cyclussen lijkt het mij niet ideaal, het werkt toch iets. Ik zou het vastzetten, zeker met vervoer erbij

• PilatuS
  • Niet online
wuppie007 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:34:
Toch zou ik het risico niet willen lopen dat mijn pci slot afbreekt. Met warm/koud cyclussen lijkt het mij niet ideaal, het werkt toch iets. Ik zou het vastzetten, zeker met vervoer erbij
Het valt allemaal wel mee hoor. Zoek maar eens naar gevallen waar er daadwerkelijk iets afgebroken is en bedenk je dan hoeveel PC's er draaien met zware videokaarten. Bij vervoeren plat leggen en verder zo laten is echt voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:14:
[...]

Het valt allemaal wel mee hoor. Zoek maar eens naar gevallen waar er daadwerkelijk iets afgebroken is en bedenk je dan hoeveel PC's er draaien met zware videokaarten. Bij vervoeren plat leggen en verder zo laten is echt voldoende.
Oke bedankt voor de tips hier heb ik zeker wat aan!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:39:
[...]

Oke bedankt voor de tips hier heb ik zeker wat aan!
Heb nog wel een leuk verhaal voor je om aan te geven hoe sterk een PCI-e slot is.

Ik draaide met 2 watergekoelde GTX 780 kaarten. Deze waren dan ook aan elkaar verbonden via koppelingen om het water door te voeren. Ik wou beide kaarten verwijderen om wat dingen aan de PC te doen. Helaas ging het zo dat bij het verwijderen van de kaarten de boel scheef ging zitten. Op dat moment bleef een clip hangen waarmee de kaarten vast zaten. De kaarten gingen niet meer uit de sloten maar ik kreeg ze er ook niet meer in. Toen was de enige oplossing het slopen van een kaart of het slopen van het moederbord.

Aangezien het moederbord goedkoper was moest deze maar kapot. Ik heb toen met de kaart zo hard getrokken dat de PCI-e poort van het moederbord los kwam. Hier is heel veel kracht voor nodig om dit voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt om de kaarten er uit te krijgen door de complete poort los te trekken. Als je zou weten hoeveel kracht hier voor nodig was zou je niet bang zijn dat de boel kapot zou gaan met normaal gebruik. Ik moest de kaart echt met 2 handen vast pakken en alle kracht gebruiken om de boel los te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2015 13:03 ]

Pagina: 1