Toon posts:

GPU/CPU overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

In hoeverre heeft het zin om een CPU/GPU over te klokken? Klokken jullie zelf wel over en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik zelf heb een negatief beeld van overklokken (kapotte onderdelen, overhitting e.d. ) en vandaar mijn vragen plus ik heb geen ervaring en verstand met overklokken. Mijn pc-gebruik is niet erg bijzonder. Internet/films kijken/youtube-en/gamen/excel/word/outlook/powerpoint e.d. en dat is het dan zo'n beetje.

Wat raden jullie aan met de volgende specificaties?:

Processor: AMD Athlon X4 860K Quad Core @3,7 Ghz
Videokaart: MSI Geforce GTX 750 TI 2GB Twin Frozr
Moederbord: Gigabyte F2A88XM-HD3
RAM: 8 GB DDR3-1333
Besturingssysteem: Windows 7 - 64 bits
Resolutie: 1280x1024 (monitor-resolutie)

Reden van nieuwsgierigheid: DayZ toont FPS-issues (10-22 fps in steden), (20-32 fps in het bos)

P.S; geen geld voor nieuwe onderdelen mits het kapot gaat.

extra noot: ik heb naast mijn standaarddrivers een MSI Gaming APP erbij gekregen en je hebt drie modes:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mdPZ3/3cba8d353e.jpg

Is OC mode veilig, via MSI, om die aan te klikken zonder omkijken of is die modes daadwerkelijk voor overklokkers en moet je dat weer in de gaten houden e.d.?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen geld hebt voor nieuwe onderdelen moet je niet gaan OCen. De kans dat het stuk gaat is niet bijzonder groot (als je weet wat je aan het doen bent), maar het blijft een extra risico natuurlijk.

In je lijstje met hardware mis je het belangrijkste, je moederbord. Dat kan ook nog wel eens wat verschil uitmaken in of je lekker kunt OCen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:23:
Als je geen geld hebt voor nieuwe onderdelen moet je niet gaan OCen. De kans dat het stuk gaat is niet bijzonder groot (als je weet wat je aan het doen bent), maar het blijft een extra risico natuurlijk.

In je lijstje met hardware mis je het belangrijkste, je moederbord. Dat kan ook nog wel eens wat verschil uitmaken in of je lekker kunt OCen of niet.
Gigabyte F2A88XM-HD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gezien de VRM van dat bord zou ik niet beginnen aan OCen van je CPU, dus zou ik 't houden bij het OCen van je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:48:
Gezien de VRM van dat bord zou ik niet beginnen aan OCen van je CPU, dus zou ik 't houden bij het OCen van je GPU.
En dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat je je CPU gewoon lekker moet laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:19:
Hoi allemaal,

In hoeverre heeft het zin om een CPU/GPU over te klokken? Klokken jullie zelf wel over en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Neem dan eerst eens de talloze overkloktopics in dit subforum door. Ik heb daar opzettelijk stucky's van gemaakt zodat ze bovenin de topiclijst staan. Als je daarna nog vragen hebt, en deze niet in de betreffende topics horen, dan kun je een topic openen, vermits die aan de eisen voldoet zoals omschreven in Het algemeen beleid.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 30-12-2015 20:48 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.