ADSL snelheid minder dan verwacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR-VAK-R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12-2021
Je bent jong, je woont nog thuis bij je alleenstaande moeder, en je hebt net een fulltimejob.
Je gaat wat vaste laste overnemen waaronder ons Ziggo abonnement.
Je komt erachter dat overstappen naar KPN wel heel veel voordelen met zich meebrengt aangezien wij thuis allebei een mobiel abonnement hebben bij KPN.

De eerste 6 maanden €35,- (daarna €60,-), 60 Mbit/s dl 6 Mbit/s ul, 2 HDTV ontvangers,Spotify, een gratis extra kanaal (gekozen voor HBO) €5,- mobiel korting per KPN nummer & dubbel data.

Dat tegenover een verouderd pakket van Ziggo €75,- voor 40 Mbit/s en 1 HDTV ontvanger.

Dan is de keuze heel snel gemaakt, eind november via internet gekozen voor de overstap service van KPN.
Werd meteen gebeld door Ziggo voor een verbeterde aanbieding ( had ik die maar genomen )

Mijn abonnement zou de laatste week van december ingaan en het pakket zou ik wat dagen van te voren ontvangen.
Gister de tijd genomen om alles aan te sluiten alles deed het goed, alleen het internet leek wel veel trager in plaats van net wat sneller. Snel een onafhankelijk snelheidstest gedaan en daar kwam 1,5 Mbit/s uit.
Opstartproblemen? Toch maar even KPN gebeld en wat blijkt, ik kan maximaal 9 Mbit/s op mijn adres krijgen. Daar schrik ik dan wel van, ze vertelde mij dat ze dit hebben aangegeven in een bevestigingsbrief die ik thuis gestuurd heb gekregen. Die heb ik nooit ontvangen daar heb ik ook contact met KPN over gehad omdat in die brief de datum zou staan waarop ik kon installeren.
Het blijkt nu dat ik een e-mail heb gehad en in die e-mail zaten 3 bijlage waarvan de 3e bijlage op pagina 3 dit stukje tekste bevatte:

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 15 Mbit/s

Dit is mij volledig ontgaan, vandaar ook een levensles geleerd, lees altijd je contract heel goed door!
Dat is mij nu wel doorgedrongen, daarnaast had ik het ook kunnen weten als ik een postcode check had gedaan. Maar ik ben er nooit van uit gegaan dat het zo erg zou kunnen zijn omdat wij al jarenlang bij dezelfde zitten.
Ik vraag me nu wel af of dit normaal is? nu houd ik netto zo'n 5 mbit/s aan snelheid over dat is nog geen 10% van hetgeen wat ze mij kunnen bieden. Vanaf welk punt zeggen ze ja dit is zo laag wij gaan met U meedenken.
Ik heb meteen gevraagd of het nog mogelijk was om te annuleren, helaas was de 14 daagse bedenktijd al verstreken. Daar plaats ik dan ook weer vraagtekens bij, een bedenkperiode waarin je het product nog niet hebt ontvangen en dus nog niet hebt kunnen gebruiken.
Een jonge jongen van de klantenservice vertelde mij geïrriteerd dat ik eigenlijk maar dom was, zo gaat KPN dus met (nieuwe) klanten om.

De 2 opties die ze mij boden waren :

1. Abonnement veranderen naar de goedkoopste variant
2. Abonnement afkopen.

Ze wisten mij trouwens wel te vertellen dat er eind 2016 een upgrade in de wijk komt, ik ben dus een jaar te vroeg.

Het is voor mij dus echt geen optie om een jaar lang met 5 Mbit/s te doen.
Ik vraag me dus af of je ergens anders een los internet pakket zou kunnen nemen of wellicht is er toch nog wat mogelijk waar de klantenservice niks van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Dit is dus precies waarom je bij ADSL-reclamespotjes altijd hoort Tót 20Mbit internetsnelheid (bijvoorbeeld), bij ADSL is de snelheid helaas niet te garanderen zoals bij kabel wel het geval is.

Ook als ik op de KPN website kijk zie ik direct: "Tot 60 Mbit", nergens een harde snelheidsgarantie. Ik denk dat je dus weinig gedaan kan krijgen buiten de coulance die ze je al aanbieden.

Volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, kost bij ADSL het digitale televisiesignaal ook nog eens internetsnelheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR-VAK-R
MsG schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:13:
Dit is dus precies waarom je bij ADSL-reclamespotjes altijd hoort Tót 20Mbit internetsnelheid (bijvoorbeeld), bij ADSL is de snelheid helaas niet te garanderen zoals bij kabel wel het geval is.

Ook als ik op de KPN website kijk zie ik direct: "Tot 60 Mbit", nergens een harde snelheidsgarantie. Ik denk dat je dus weinig gedaan kan krijgen buiten de coulance die ze je al aanbieden.

Volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, kost bij ADSL het digitale televisiesignaal ook nog eens internetsnelheid.
Ik heb mij blind gestaard op de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21

Niet om het voor KPN op te nemen, maar al 85% van de aansluitingen kan 100Mbit afnemen

De verwachte snelheid staat bij KPN op de site vermeld als je bestelt.
Overigens kan je deze snelheid ook op https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ zien

Bij xDSL kost het IPTV signaal bandbreedte. Maar daar merk je niets van als je abonnements snelheid onder de maximaal haalbare snelheid zit.

Bij Glasvezel gaat het ook van de bandbreedte af, maar merk je er niets van tenzij je een 100Mbit FTU hebt, en 100Mbit afneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinF op 30-12-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR-VAK-R
Maar wat kan ik nu het beste doen? Is het mogelijk om er een internet abonnement van Ziggo bij te nemen?
Dat gaat me ook waarschijnlijk gewoon veel kosten maar het is niet anders.
Of moet ik echt het abonnement afkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR-VAK-R
is pairbonding wel of niet mogelijk op mijn adres?

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
9 Mbit/s
VDSL2*
8 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan volgens mij (en pin me er dus niet op vast) een dergelijke koop wel ontbinden doordat ze in gebreken blijven en niet helpen met het oplossen van het probleem. KPN had immers ook kunnen testen van te voren of zij wel de beloofde snelheid konden leveren, maar daar heb je hun (neem ik aan) ook niet over gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
FR-VAK-R schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:19:
Maar wat kan ik nu het beste doen? Is het mogelijk om er een internet abonnement van Ziggo bij te nemen?
Dat gaat me ook waarschijnlijk gewoon veel kosten maar het is niet anders.
Of moet ik echt het abonnement afkopen?
Je kan gewoon twee naast elkaar nemen, zolang het niet op dezelfde aansluiting is. xDSL en Coax bijvoorbeeld
FR-VAK-R schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:20:
is pairbonding wel of niet mogelijk op mijn adres?

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
9 Mbit/s
VDSL2*
8 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Nee, alleen ADSL (en VDSL met lagere snelheid)
CptChaos schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:20:
Je kan volgens mij (en pin me er dus niet op vast) een dergelijke koop wel ontbinden doordat ze in gebreken blijven en niet helpen met het oplossen van het probleem. KPN had immers ook kunnen testen van te voren of zij wel de beloofde snelheid konden leveren, maar daar heb je hun (neem ik aan) ook niet over gehoord. ;)
Waarschijnlijk niet omdat ze je nergens garanderen 60Mbit de krijgen toch?

[ Voor 51% gewijzigd door RobinF op 30-12-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:53
CptChaos schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:20:
Aangezien KPN nooit een snelheid heeft beloofd (ze adverteren met snelheden TOT een bepaald maximum, en in hun mail doen ze geen belofte maar spreken ze een verwachting uit) kunnen ze ook niet in gebreke blijven, te meer omdat ze een postcodecheck aanbieden waarmee je de verwachte snelheid zelf kunt controleren voordat je bestelt. Dat je dat als potentiële klant dan niet doet, daar kan KPN natuurlijk weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinF schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:20:
Waarschijnlijk niet omdat ze je nergens garanderen 60Mbit de krijgen toch?
Ze voldoen ook niet echt aan de verwachting. Door de prijs die je er per maand voor betaald, mag je ook het een en ander verwachten, zeker als een bedrijf ermee adverteerd, dan hadden ze dus in het aanbod ook ervoor moeten waarschuwen.

Nou moet ik wel toegeven, dat ik niet echt meer in de materie zit. ;)
migchiell schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:28:
Aangezien KPN nooit een snelheid heeft beloofd (ze adverteren met snelheden TOT een bepaald maximum, en in hun mail doen ze geen belofte maar spreken ze een verwachting uit) kunnen ze ook niet in gebreke blijven, te meer omdat ze een postcodecheck aanbieden waarmee je de verwachte snelheid zelf kunt controleren voordat je bestelt. Dat je dat als potentiële klant dan niet doet, daar kan KPN natuurlijk weinig aan doen.
Dan zou het een mooie service zijn, als KPN dat dan zou doen. True, veel werk en zo, maar daar voorkomt een provider dan wel een hoop gezeik mee.

Als KPN het vervolgens af doet met "Dit had je kunnen weten doordat..." en er zelf weinig mee doet, kan je ze op grond daarvan volgens mij wel in gebreke stellen, omdat ze ook niet echt helpen bij het oplossen van het probleem. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan ze in gebreke stellen, maar dat aanvechten gaat je zeer waarschijnlijk niet lukken, zeker niet als je zelf de informatieplicht verzaakt en KPN nérgens stelt een bepaalde snelheid gegarandeerd te halen. Daarnaast geef je toe je blind te hebben gestaard op de voordelen.

Je kan prima een Ziggo-aansluiting erbij nemen, gezien het kabelinternet via een andere methode gaat dan de telefoonlijn. Ik denk dat dat de makkelijkste optie is. Dan kan je parallel aan dat proces nog gaan bakkeleien met KPN.

Overigens zie ik:
Daar plaats ik dan ook weer vraagtekens bij, een bedenkperiode waarin je het product nog niet hebt ontvangen en dus nog niet hebt kunnen gebruiken.
Je besteld geen product, je besteld een dienst, waarbij je een afkoelperiode hebt vanaf 2 weken, vanaf de besteldatum, niet vanaf het daadwerkelijk aangesloten zijn. Die 2 week zijn geen uitprobeerregeling zoals bij WKAO wel is, maar een afkoelperiode om gehaaide deurverkopers tegenwicht te bieden door na zo'n overeenkomst nog 2 week de tijd te hebben om er in te duiken en eventueel iets anders te bestellen, in plaats van dat je meteen aan de dienst vastzit.

Je kan ook nog kijken of je van die 5 Mbit nog 9 kan maken, je haalt direct vanaf het modem bedraad nog maar 5? En waarom is KPN toch verlaagd van 15 naar 9?

[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 30-12-2015 17:03 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34

Bij kabel is het ook TOT xx snelheid. Alle providers melden dat. Zijn ze ook verplicht.

KPN vermeld heel duidelijk wat je verwachte snelheid is, vul je postcode maar in op hun site als je wilt kijken wat er leverbaar is op je adres.

Er gaat inderdaad snelheid weg als je tv kijkt. Hoeft niet altijd. Als dat lijntje 100Mb aankan en je hebt een pakket van 60, dan zit het tv signaal in de overige 40mb en merk je daar niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vergelijk de KPN-pagina maar eens met die van Ziggo. Bij KPN staat overal expliciet "TOT XX". Bij de Ziggo-pagina zie ik dat nergens.

Bij Ziggo krijg je vanuit hen tot aan je huis domweg exact waar je voor betaald hoor. Als je daar een lagere snelheid haalt zit er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch komen ze met tot niet zomaar weg. Dat moet wel een reële snelheid zijn. Als blijkt dat dat alleen onder ideale omstandigheden haalbaar is, is er wellicht toch sprake van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
MsG schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:12:
Vergelijk de KPN-pagina maar eens met die van Ziggo. Bij KPN staat overal expliciet "TOT XX". Bij de Ziggo-pagina zie ik dat nergens.

Bij Ziggo krijg je vanuit hen tot aan je huis domweg exact waar je voor betaald hoor. Als je daar een lagere snelheid haalt zit er iets niet goed.
Of als je segment vol zit, wat nog bijvoorbeeld kan gebeuren tijdens de avonduren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MsG schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:12:

Dat weet ik. En toch zijn er mensen die blijkbaar dat soort problemen ervaren met trage verbindingen. En dat ze echter wel alles op orde hebben. Dit is bij KPN ook het geval, maar daar speelt afstand dus ook nog eens mee.

Overigens heb ik altijd al KPN gehad en heb ik altijd netjes de beloofde snelheid gekregen. 50Mb was 50Mb.

Nu ik in Zwolle woon krijg ik zelfs 70Mb down en 20Mb up met een 60/6 pakket. En dat is gewoon DSL. Zolang je op de juiste plek zit is het prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Wat je in het uiterste geval kunt doen is alleen Kabel TV van Ziggo nemen en dan dit er aan koppelen: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/10-euro/

Dan heb je 25Mbit, dat is beter dan 5. Totaal per maand ben je dan 28,70 kwijt. Bij KPN zou ik dan alles zo ver mogelijk terug laten schroeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:24
Hier een 20 Mbit abonnement met 33 Mbit down en 3 Mbit up, het kan dus weleens anders uitvallen.

Bij mijn ouders overigens ook minder snelheid, dan waar ze voor betalen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm, in de brief staat dus:

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 15 Mbit/s

Maar nu geven ze aan:
Toch maar even KPN gebeld en wat blijkt, ik kan maximaal 9 Mbit/s op mijn adres krijgen.

Dat is dan anders dan aangeboden zou ik zeggen, daar zou ik KPN eens vriendelijk op wijzen ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Zombymario schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:52:
[...]

Of als je segment vol zit, wat nog bijvoorbeeld kan gebeuren tijdens de avonduren.
Uit ervaring weet ik dat ze dan uitbreiding geen doen of splitsing van het segment. Ik heb in de tussentijd dat ik het niet heb gehaald ook een korting gekregen, maar ik haalde in de avond uren ook ongeveer de helft van de snelheid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet niet wat je ingangsdatum is, maar je hebt tot 14 dagen recht om van je aankoop af te zien. Je kunt dus tot 14 dagen na ingang onder je contract uit. Ik weet dat dit i.i.g. bij Ziggo zo is. Zal bij KPN weinig verschil in zitten omdat het ook een aankoop op afstand betreft.

Van de KPN site:
'Antwoord

Als de klant en de verkoper elkaar bij de aankoop van een product niet hebben gezien, geldt de wet Koop op afstand. Dit is bijvoorbeeld het geval als je iets telefonisch of via internet koopt.

Contract kosteloos ontbinden

Heb je telefonisch of via internet een overeenkomst gesloten bij KPN? Dan mag je deze overeenkomst binnen 14 kalenderdagen nadat KPN de overeenkomst heeft bevestigd, kosteloos en zonder opgaaf van redenen ontbinden. Als er bij de overeenkomst een product wordt (mee)geleverd (bijvoorbeeld een telefoon), dan gaan de 14 kalenderdagen in nadat het product is geleverd.

Als je gebruikmaakt van het ontbindingsrecht, dan moet KPN binnen 30 dagen het betaalde bedrag terugbetalen. Jij betaalt de kosten voor het terugsturen van je telefoon.

Uitzonderingen

De Wet Koop op afstand geldt alleen als je nog geen gebruik hebt gemaakt van je aankoop. Zodra je de telefoon en/of je belminuten of Prepaid-tegoed hebt gebruikt, vervalt je mogelijkheid om het de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Je kan de overeenkomst dus niet ontbinden als:

De telefoon aantoonbaar gebruikt is (gebruikssporen / belminuten / downloads / foto's / video's / beschermfolie verwijderd)
De verpakking niet meer in de originele staat is (doos kapot / plastic zakjes verwijderd)

Leveringstermijn

Het product moet volgens de wet Koop op afstand uiterlijk 30 dagen na de bestelling bij de klant geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kun je de koop onmiddellijk ongedaan maken, ook al zijn de 7 dagen dan al voorbij. KPN moet het betaalde bedrag dan binnen 30 dagen terugbetalen.'

Bron: http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/17537

[ Voor 75% gewijzigd door gys89 op 30-12-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:16:
Toch komen ze met tot niet zomaar weg. Dat moet wel een reële snelheid zijn. Als blijkt dat dat alleen onder ideale omstandigheden haalbaar is, is er wellicht toch sprake van misleiding.
Ik heb de afgelopen jaren al een aantal keer met KPN aan de telefoon gehangen om het snelheidsprobleem. (eerst 40mbit/s, toen 50mbit/s, nu is dat 60mbit/s) internet gepakt t.o.v. KPN basis (10mbit/s oid) wat we al sinds het begin der internet hadden. Ik kreeg op welke manier dan ook maar 20mbit/s binnen, terwijl er iets van 65mb/s in het modem binnenkwam d.m.v. pair-bonding. Uiteraard contact gezocht met KPN, en na een stuk of 5 telefoongesprekken van 30 minuten en heel veel ge-heen-en-weer kreeg ik uiteindelijk toch te horen dat het een "tot" snelheid is en dat ik in principe gewoon kan oprotten. Ze deden pas wat aan de snelheid als deze lager was dan 8mbit/s bij mijn abonnement. Aangezien OP blijkbaar nog een stuk minder haalt zouden ze wel wat moeten doen ja...

Verwacht in ieder geval niet veel van de KPN, ik heb het uiteindelijk nog zelf opgelost door alles opnieuw te maken van ISRA uiteinde tot aan CAT6 kabel door het hele huis. Waardeloze klantenservice qua oplossingen, maar wel altijd bereikbaar. In mijn ervaring is het ook rete-stabiel, het is niet op 2 handen te tellen hoe veel mensen ik hoor die bij Ziggo om de zoveel minuten één minuut geen verbinding hebben.

Nou ja, controleer je bekabeling nog eens, wie weet. Ik haal nu 60mbit/s down en 12mbit/s up.

[ Voor 0% gewijzigd door Kuusj op 30-12-2015 22:05 . Reden: oeps, ziggo is stout ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal. Wanneer je de bevestiging van KPN hebt gekregen dat je maximaal 15 Mbit/s kan krijgen kun je dan nog steeds kiezen voor het 60 Mbit/s pakket in plaats van het Instap abonnement van 20/2 Mbit/s :?
En je kunt bestellen zonder postcode check?

Het voorstel van KPN om het abonnement te veranderen naar het instapabonnement is een prima optie.

En anders houdt je je huidige aan en krijgt Spotify + HBO + mobiele kortingen wat je € 35 per maand zou kosten. Je bent zonder meer een stuk voordeliger uit dan dat je bij Ziggo was gebleven.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 10:26
Ziggo Zakelijk internet only is 60/10 (snelheid haal ik altijd) en kost 37,50 per maand ex btw (ook beschikbaar voor particulieren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
kuusj98 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:58:
[...]

Ik heb de afgelopen jaren al een aantal keer met KPN aan de telefoon gehangen om het snelheidsprobleem. (eerst 40mbit/s, toen 50mbit/s, nu is dat 60mbit/s) internet gepakt t.o.v. KPN basis (10mbit/s oid) wat we al sinds het begin der internet hadden. Ik kreeg op welke manier dan ook maar 20mbit/s binnen, terwijl er iets van 65mb/s in het modem binnenkwam d.m.v. pair-bonding. Uiteraard contact gezocht met KPN, en na een stuk of 5 telefoongesprekken van 30 minuten en heel veel ge-heen-en-weer kreeg ik uiteindelijk toch te horen dat het een "tot" snelheid is en dat ik in principe gewoon kan oprotten. Ze deden pas wat aan de snelheid als deze lager was dan 8mbit/s bij mijn abonnement. Aangezien OP blijkbaar nog een stuk minder haalt zouden ze wel wat moeten doen ja...

Verwacht in ieder geval niet veel van de KPN, ik heb het uiteindelijk nog zelf opgelost door alles opnieuw te maken van ISRA uiteinde tot aan CAT6 kabel door het hele huis. Waardeloze klantenservice qua oplossingen, maar wel altijd bereikbaar. In mijn ervaring is het ook rete-stabiel, het is niet op 2 handen te tellen hoe veel mensen ik hoor die bij Ziggo om de zoveel minuten één minuut geen verbinding hebben.

Nou ja, controleer je bekabeling nog eens, wie weet. Ik haal nu 60mbit/s down en 12mbit/s up.
Die ervaring heb ik juist niet. Altijd als ik KPN belde met storingen of andere problemen, dan kwam er een monteur aan de deur. Deden ze niet moeilijk over. Je had kunnen vragen naar een multi-skilled monteur. Die kunnen veel meer dan een gewone monteur en ze kunnen soms de meest vreemde storingen oplossen. (bijvoorbeeld een adapter bij de buren die stoort op je internetverbinding, het komt voor). Dit gaat d.m.v. spectrale metingen.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:53
gys89 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:35:
Ik weet niet wat je ingangsdatum is, maar je hebt tot 14 dagen recht om van je aankoop af te zien. Je kunt dus tot 14 dagen na ingang onder je contract uit. Ik weet dat dit i.i.g. bij Ziggo zo is. Zal bij KPN weinig verschil in zitten omdat het ook een aankoop op afstand betreft.

Van de KPN site:
'Antwoord

Als de klant en de verkoper elkaar bij de aankoop van een product niet hebben gezien, geldt de wet Koop op afstand. Dit is bijvoorbeeld het geval als je iets telefonisch of via internet koopt.

Contract kosteloos ontbinden

Heb je telefonisch of via internet een overeenkomst gesloten bij KPN? Dan mag je deze overeenkomst binnen 14 kalenderdagen nadat KPN de overeenkomst heeft bevestigd, kosteloos en zonder opgaaf van redenen ontbinden. Als er bij de overeenkomst een product wordt (mee)geleverd (bijvoorbeeld een telefoon), dan gaan de 14 kalenderdagen in nadat het product is geleverd.

Als je gebruikmaakt van het ontbindingsrecht, dan moet KPN binnen 30 dagen het betaalde bedrag terugbetalen. Jij betaalt de kosten voor het terugsturen van je telefoon.

Uitzonderingen

De Wet Koop op afstand geldt alleen als je nog geen gebruik hebt gemaakt van je aankoop. Zodra je de telefoon en/of je belminuten of Prepaid-tegoed hebt gebruikt, vervalt je mogelijkheid om het de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Je kan de overeenkomst dus niet ontbinden als:

De telefoon aantoonbaar gebruikt is (gebruikssporen / belminuten / downloads / foto's / video's / beschermfolie verwijderd)
De verpakking niet meer in de originele staat is (doos kapot / plastic zakjes verwijderd)

Leveringstermijn

Het product moet volgens de wet Koop op afstand uiterlijk 30 dagen na de bestelling bij de klant geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kun je de koop onmiddellijk ongedaan maken, ook al zijn de 7 dagen dan al voorbij. KPN moet het betaalde bedrag dan binnen 30 dagen terugbetalen.'

Bron: http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/17537
De bedenktermijn is al verstreken, deze termijn is namelijk ingegaan toen het contract is afgesloten.

https://www.consuwijzer.n...p-bedenktijd-bij-diensten

• RobinF
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:22:
Raar verhaal. Wanneer je de bevestiging van KPN hebt gekregen dat je maximaal 15 Mbit/s kan krijgen kun je dan nog steeds kiezen voor het 60 Mbit/s pakket in plaats van het Instap abonnement van 20/2 Mbit/s :?
En je kunt bestellen zonder postcode check?

Het voorstel van KPN om het abonnement te veranderen naar het instapabonnement is een prima optie.

En anders houdt je je huidige aan en krijgt Spotify + HBO + mobiele kortingen wat je € 35 per maand zou kosten. Je bent zonder meer een stuk voordeliger uit dan dat je bij Ziggo was gebleven.
Je kan dan nog steeds kiezen voor het Standaard pakket. Deze heeft inderdaad 60Mbit/s, maar ook Spotify, twee ontvangers, en het opnemen pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titelfix

Tijd voor een nieuwe sig..

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:32

NSG

Je weet niks!

Met die snelheid kan je toch helemaal geen tv kijken, laat staan 2x HD!
Dat is toch al rede genoeg om het contract te laten ontbinden?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

FR-VAK-R schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:08:

De eerste 6 maanden €35,- (daarna €60,-), 60 Mbit/s dl 6 Mbit/s ul, 2 HDTV ontvangers,Spotify, een gratis extra kanaal (gekozen voor HBO) €5,- mobiel korting per KPN nummer & dubbel data.

Dat tegenover een verouderd pakket van Ziggo €75,- voor 40 Mbit/s en 1 HDTV ontvanger.
volgens mij had je beter de ziggo pagina erbij kunnen halen.. van 75 eur voor 40mbits???? daar klopt geen hol van.

want voor 65 eur kun je het volgende krijgen bij ziggo:
120/12Mbits, 2x HDTV ontvangers

geen gratis kanalen etc. Maar wat ik zeggen wil.. voor een tientje minder is er wel 120/12 m 2x ontvangers beschikbaar.

zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/
tel daarbij een extra ontvanger van 5 eur P/M op.

met 75 eur p/m kom je op ongeveer:

200/20mbits + 1x HDTV ontvanger + uitgebreide zenderpakket. en de eerste 6 maand 34,95 eur.

[ Voor 13% gewijzigd door nIghtorius op 31-12-2015 11:58 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

nIghtorius schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:55:
[...]

volgens mij had je beter de ziggo pagina erbij kunnen halen.. van 75 eur voor 40mbits???? daar klopt geen hol van.

want voor 65 eur kun je het volgende krijgen bij ziggo:
120/12Mbits, 2x HDTV ontvangers

geen gratis kanalen etc. Maar wat ik zeggen wil.. voor een tientje minder is er wel 120/12 m 2x ontvangers beschikbaar.

zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/
tel daarbij een extra ontvanger van 5 eur P/M op.

met 75 eur p/m kom je op ongeveer:

200/20mbits + 1x HDTV ontvanger + uitgebreide zenderpakket. en de eerste 6 maand 34,95 eur.
Hmmm, verzonnen topic?

• FR-VAK-R
Verzonnen????? Ik zeg duidelijk dat dit een verouderd pakket betreft, is al een paar jaar oud en nooit geüpgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
HvanderT schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:06:
[...]

Die ervaring heb ik juist niet. Altijd als ik KPN belde met storingen of andere problemen, dan kwam er een monteur aan de deur. Deden ze niet moeilijk over. Je had kunnen vragen naar een multi-skilled monteur. Die kunnen veel meer dan een gewone monteur en ze kunnen soms de meest vreemde storingen oplossen. (bijvoorbeeld een adapter bij de buren die stoort op je internetverbinding, het komt voor). Dit gaat d.m.v. spectrale metingen.
Bij storing ja, maar dit is geen storing. Dit is wat er maximaal leverbaar is en daar kan niemand iets aan veranderen. Overigens komt een multiskill niet zomaar, vaak pas na 3-4 metingen en komt alleen op aanvraag van monteur x.
NSG schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:48:
Met die snelheid kan je toch helemaal geen tv kijken, laat staan 2x HD!
Dat is toch al rede genoeg om het contract te laten ontbinden?
Nja als hij zijn tv aangesloten heeft word de snelheid gereserveerd. Oftewel 2x4 en 5 zit je rond de 13mb. 2 HD word hem niet, maar dat is ook nergens genoemd. Nee dat is niet voldoende voor contractontbinding, het is niet verplicht enzo. TS deed een aanname, en staarde zich blind op de voordelen zonder huiswerk te doen / overeenkomst te lezen. Das dan heel jammer maar weinig aan te doen atm.

[ Voor 28% gewijzigd door rolandos582 op 01-01-2016 17:44 ]

Pagina: 1