Via MP verkocht apparaat beschadigd retour; wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 10:05

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Ik heb onlangs een CD-speler via Markplaats verkocht. De CD-speler bleek het bij de koper niet fatsoenlijk te doen. Kan gebeuren: serie staat er om bekend dat er wel eens problemen mee zijn. Ik heb eerder geen fouten kunnen ontdekken.

Ik heb aangeboden om het apparaat terug te kopen en de verzendkosten ook te vergoeden. Ruim €120,- in totaal.

Nu blijkt echter dat het apparaat en de bijgeleverde kabels niet alleen muf ruiken (rook als nieuwe elektronica toen ik de boel verstuurde), maar dat er ook nog eens krasjes op de behuizing zitten.

De CD-speler heb ik via eBay bij een aanbieder in het VK gekocht à €100,- Ik kan deze retour zenden aan hem, maar waag te betwijfelen of ik mijn geld terug ga krijgen, met deze kleine krasjes op de behuizing...

Ik overweeg om de speler weer aan de koper te retourneren. De gemaakte winst door doorverkoop zou ik nog wel kunnen missen, maar als ik de speler nu terug stuur naar het VK, is de kans groot dat ik niets terug krijg en dan ben ik ook nog een paar tientjes aan verzendkosten lichter.

What to do? :/

edit: indien verkeerde forum, aub verplaatsen lieve mods. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 30-12-2015 15:25 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 17:28
Heb je wel het zelfde apparaat terug gekregen? Lijkt me niet dat electronica in een paar dagen muf gaat ruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hey, dat is een slimme..

Ik heb een kapotte cd-speler, koop een 2de hands die het doet, meld dat ie het niet doet bij aankomst en stuur m'n defecte naar hem terug.. Lijkt me namelijk sterk dat dat ding in eens heel muf ruikt namelijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Serienummers genoteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Ja, heb dezelfde retour gekregen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:32
Hoe en wanneer heb je betaald voor de eBay deal?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
coyote1980 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:33:
Hoe en wanneer heb je betaald voor de eBay deal?
Paypal. Maandje terug, ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
SannrHerr schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:40:
[...]

Paypal. Maandje terug, ongeveer.
Volgens mij heb je dan 180 dagen om een geschil te openen en van kopersbescherming gebruik te maken. Ik verwacht dat je daarin kunt aangeven wat er aan de hand is en dat de verkoper de kans heeft om zich te verweren. Waarschijnlijk is dat voor jou de beste weg om te bewandelen...

Edit: zie de reacties verderop waarom dit nu geen oplossing is...

[ Voor 7% gewijzigd door coyote1980 op 30-12-2015 16:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Persoonlijk vind ik het eigenlijk not done de voorgestelde werkwijze.

TS koopt een cd-speler op ebay. Ding is goed. Werkt, is netjes, ruikt frisjes. Verkoopt het door op marktplaats, en daar wordt gemeld dat ie het niet doet, en komt terug. TS betaalt netjes het geld terug aan de koper op marktplaats.

In mijn ogen houdt het daar gewoon op.

Ik zou het echt asociaal vinden om dat probleem weer bij de ebay verkoper neer te leggen. Die heeft gewoon een goed product geleverd zoals je zelf al gezegd hebt. Wees een vent, en accepteer naast de winsten die je pakt met zulke constructies ook gewoon een keer je verlies.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

Croga

The Unreasonable Man

coyote1980 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:00:
Volgens mij heb je dan 180 dagen om een geschil te openen en van kopersbescherming gebruik te maken. Ik verwacht dat je daarin kunt aangeven wat er aan de hand is en dat de verkoper de kans heeft om zich te verweren. Waarschijnlijk is dat voor jou de beste weg om te bewandelen...
Zit een grote kans in dat dat je je paypal en EBay account kost. Ze zijn daar niet happig op oplichters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
Daar sluit ik me eigenlijk ook volledig bij aan. Als het apparaat bij de eerste ontvangst goed was kun je het niet maken om de Engelse verkoper daarmee op te zadelen.
En het feit dat de speler nu cosmetische schade heeft opgelopen is een extra reden om niet de Engelse verkoper te benaderen.

Als hij werkte is het een probleem van de marktplaatskoper dat hij daar niet meer werkte. Als je hem niet zelf eerst getest hebt kun je aanbieden de kosten te delen en hem anders het defecte apparaat te retourneren. Zeker als hij hem in een andere staat terugstuurt dan hem ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Ik bel de koper maandag even op, denk ik, om het probleem uit te leggen.

Zoals RaZ al zegt: Verlies pakken... Althans, met aftrek van 'kosten' gemaakt door de cosmetische schade.

Wellicht krijg ik 'm goed aan de praat, thuis, aangezien 'ie 't hier wel gewoon deed, en hou ik de speler als back-up.

Lastig.

Overigens, RaZ, 'zulke constructies': de speler was bedoeld als vaste CD-speler, maar ik heb toevallig snel kunnen upgraden. :)

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Wat is er gebeurd met garantie tot de deur?

Je verkoopt een nieuw ruikende en een paar dagen later krijg je een muffe terug. Als hij zeker had willen zijn dan had hij maar tot aan je deur moeten komen en hem daar testen.

Ofwel ben je een pro verkoper en heb je wel garantiekwesties natuurlijk, maar dat maak ik niet op uit je verhaal.

• coyote1980
Hoe lang heeft de MP koper hem eigenlijk in z'n bezit gehad voor hij bij je meldde dat hij het niet zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Tarkin schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:39:
Wat is er gebeurd met garantie tot de deur?
Ja, normaal gesproken is dat het geval. Nu weet ik dat deze serie wel vaker kuren heeft, vandaar dat ik naar de koper coulant wilde zijn, ook al deed de speler het bij de CD's die ik getest heb prima.

Zo zie je maar: no good deed goes unpunished! 8)7
coyote1980 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:58:
Hoe lang heeft de MP koper hem eigenlijk in z'n bezit gehad voor hij bij je meldde dat hij het niet zou doen?
Paar dagen.

Ik ga de speler van de week even testen.

Ik heb inmiddels contact gehad met de eBay-verkoper. Ik heb van hem een gedeelte van het geld terug gekregen. De Marktplaats-koper krijg van mij maandag een voorstel om een gedeelte van zijn geld terug te krijgen, met aftrek van verzendkosten en (een deel) van het verschil tussen de originele aankoop- en verkoopprijs.

Dan zit ik alleen nog met een semi-defect en bekrast apparaat...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:53

Fontainemelon

Zuiderbuur

Ontgaat er me nu iets?

Je koopt een apparaat aan €100 op eBay en bij jou werkt het goed, want "je hebt geen problemen kunnen ontdekken en het spul rook als nieuw". Je verpatst het voor meer geld (€120) op Marktplaats en bij die koper werkt het niet, en daarbovenop ruikt het plots muf. Dus wil je bij je originele eBay-verkoper een claim indienen?

Als eBay-verkoper vind ik dit diep triest. Hij heeft een werkend product geleverd aan jou, en je zou hem dankbaar moeten zijn. Vervolgens doe je het op de post, blijkt het al dan niet stuk en muf te zijn, dan is dat JOUW eer en geweten als verkoper, en moet JIJ jouw koper zijn geld teruggeven. En daar stoppen. Niet nog eens je geld terughalen bij de originele verkoper.

Triest om te horen dat het al te laat is, en dat hij je al de helft heeft teruggestort terwijl hij een nieuw ruikend en werkend product heeft geleverd. Je zit niet alleen met een semi-defect en bekrast apparaat, maar ook met een gat in je geweten. Ga maar snel dat bedrag mooi terugstorten aan de eBay verkoper. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Fontainemelon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:07:
Ontgaat er me nu iets?

Je koopt een apparaat aan €100 op eBay en bij jou werkt het goed, want "je hebt geen problemen kunnen ontdekken en het spul rook als nieuw". Je verpatst het voor meer geld (€120) op Marktplaats en bij die koper werkt het niet, en daarbovenop ruikt het plots muf. Dus wil je bij je originele eBay-verkoper een claim indienen?

Als eBay-verkoper vind ik dit diep triest. Hij heeft een werkend product geleverd aan jou, en je zou hem dankbaar moeten zijn. Vervolgens doe je het op de post, blijkt het al dan niet stuk en muf te zijn, dan is dat JOUW eer en geweten als verkoper, en moet JIJ jouw koper zijn geld teruggeven. En daar stoppen. Niet nog eens je geld terughalen bij de originele verkoper.

Triest om te horen dat het al te laat is, en dat hij je al de helft heeft teruggestort terwijl hij een nieuw ruikend en werkend product heeft geleverd. Je zit niet alleen met een semi-defect en bekrast apparaat, maar ook met een gat in je geweten. Ga maar snel dat bedrag mooi terugstorten aan de eBay verkoper. :/
Dat wil de TS helemaal niet! Iemand die op de TS reageerde kwam met dat idee. Dat de ebay verkoper coulant is dat Is een ander verhaal, maar TS eist niks voor zover ik lees. En het Is blijkbaar bekend dat de serie bekende problemen heeft dus die problemen hadden ook bij TS wel kunnen ontstaan, dus die coulance van de ebay verkoper Is niks mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 02-01-2016 20:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 17:45
Waarschijnlijk heeft de TS dus idd. gezegd dat deze krassen er al opzaten en de problemen al optraden toen hij het apparaat ontving, wat dus niet waar is.

Ik ben het met de meeste eens dat dit gewoon tussen TS en marktplaats koper had moeten blijven, de ebay verkoper heeft hier niets meer mee te maken.

Naar mijn mening is de TS nu gewoon de boel aan het oplichten, en is de originele ebay verkoper daar het slachtoffer van geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Dat kunnen jullie helemaal nog niet zeggen, daarvoor zal je eerst moeten weten wat TS precies tegen de ebay verrkoper heeft gezegd. De ebay verkoper kan ook gewoon coulance hebben gegeven, en daar is niks mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:00:
Dat kunnen jullie helemaal nog niet zeggen, daarvoor zal je eerst moeten weten wat TS precies tegen de ebay verrkoper heeft gezegd. De ebay verkoper kan ook gewoon coulance hebben gegeven, en daar is niks mis mee. :)
Ik probeer te begrijpen hoe je dit ziet, maar blijf tot de conclusie komen dat hier een zeer nette ebay verkoper is opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

SannrHerr, is dit een handeltje dat je drijft? Of gaat het om iets eenmaligs?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-01-2016 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Het maakt in principe ook niet uit wát TS aan de Ebay verkoper heeft meegedeeld (al heb ik ook een flauw vermoeden dat dat niet het complete verhaal zal zijjn geweest). Feit is dat TS een net en werkend product heeft gekregen. Of dat ding het nou een paar dagen of een paar jaar later stuk gaat is nu eenmaal het risico van tweedehands spullen kopen. Eigenlijk is het moraal van het verhaal: duurdere dingen niet verzenden maar laten ophalen en testen door koper. Dit soort 'akkefietjes' is precies de reden dat ik duurder spul nooit opstuur of laat verzenden, geeft alleenmaar gezeik aangezien vooral marktplaats vol zit met types die ofwel het maximum uit elke deal willen halen ofwel simpelweg frauduleus bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jay-P schreef op zondag 03 januari 2016 @ 07:32:
Of dat ding het nou een paar dagen of een paar jaar later stuk gaat is nu eenmaal het risico van tweedehands spullen kopen.
Als het ding niet goed werkend aankomt is het wel degelijk jouw probleem, tenzij je het apparaat als defect verkocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Zoals ik het zien is de enige valsspeler de TS aangezien hij een werkend product heeft gekregen en alsnog een deel van zijn geld terug heeft gelogen van de eBay verkoper.

De koper van TS zal ook niet helemaal fris ruiken vermoed ik.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
Anoniem: 172410 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:01:
[...]

Als het ding niet goed werkend aankomt is het wel degelijk jouw probleem, tenzij je het apparaat als defect verkocht hebt.
Een probleem voor TS ja, niet voor de originele Ebay verkoper waarvan al geconstateerd en gemeld is dat die een werkend product heeft geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mandrake466 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:16:
alsnog een deel van zijn geld terug heeft gelogen van de eBay verkoper.
Dat weet je helemaal niet, dat nemen sommige mensen hier aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Laatst online: 30-06 18:49
Wat een aparte reacties hier, kan ik mij helemaal niet in vinden.

Geweldig dat alle moraalridders hier in dit topic producten kopen die nooit kapot gaan, had ik die luxe maar! Jullie moeten het top hebben.

Ook prachtig dat jullie nooit gebruikssporen op al jullie spullen hebben. Hoe doen jullie dat toch? Hebben jullie altijd fluwelen handschoentjes aan waarmee jullie alles oppakken? Krasjes bovenop kan gewoon gebruikssporen zijn naar mijn idee.

Product is na afzienbare tijd kapot gegaan, originele verkoper had naar mijn idee en deugdelijk product moeten verkopen. Interesseert mij het een bal dat hij de cd-speler heeft doorverkocht. Cd-speler is kapot gegaan en ebay verkoper geeft deel van het geld terug, jammer dat hij niet alles heeft vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
We hebben het hier wel over ebay, marktplaats, particulier, tweedehands hè. Als we daar gaan beginnen met 'garantie' kwesties dan wordt het helemaal onmogelijk om nog enigzins normaal (nog afgezien van alle oplichters die dat aantrekt) je spullen te verkopen. Bovendien, over welk termijn hebben we het dan, een maand?, half jaar? Punt is, koop je tweedehands dan loop je het risico dat als het product kapot gaat (NA aankoop en NADAT geconstateerd is dat het product bij ontvangst gewoon werkt) je met lege handen komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Ik heb de eBay-verkoper het hele verhaal gemeld. Hij heeft daarnaast meerdere negatieve recensies op zijn profiel, mbt tot het leveren van niet-deugdelijke producten. Dat had ik natuurlijk van tevoren moeten lezen, maar ik was iets te blij met, naar ik dacht, een goede aankoop.

Ik heb de speler hier thuis getest. Deze leek te werken, hoewel het laden van de schijfjes wel een beetje lang duurde.

Daarna kreeg ik een kans tot plotselinge upgrade. Dat heb ik gedaan.

Dus zat ik met een extra speler. Die op MP gezet. MP koper meld binnen een paar dagen van ontvangst dat er iets mis is met de speler.

Ik bied aan dat, ondanks dat ik tijdens het testen niets vreemds heb kunnen ontdekken, hij de speler terug mag sturen; ik wil niet iemand voor, toch best wat geld, opzadelen met een product dat niet deugd. Vergelijk het met het vroeger door verkopen van een PC spel dat op de koper zijn PC niet goed blijkt te draaien. Prima, dan wil ik het best terug nemen.

Ik krijg de speler terug, met krassen en muffe geur.

Meld vervolgens aan de eBay-verkoper het hele verhaal en dat de speler kuren vertoond. De eBay-verkoper biedt uit coulance een vergoeding aan, omdat hij het product blijkbaar niet kan (ivm krassen?) of wil terug nemen.

Ik weet niet in hoeverre de eBay-verkoper op de hoogte was van eventuele mankementen. Ik heb nog niet de kans gehad de CD-speler (weer) te testen.

Tot slot: Ik koop en verkoop wel vaker hifi, hardware, etc. Ik haalde bijvoorbeeld een Raspberry Pi in huis, heb er even mee gespeeld en weer verder verkocht. Zo ook met een Dual platenspeler. En laatst heb ik bijvoorbeeld, op eigen risico, een USB-DAC voor een vriend gekocht, getest en aan hem door verkocht. Als die het niet had gedaan, was ik €60 kwijt geweest. Niets meer dan gehobby, ik verdien er meestal niets aan (sterker nog, al met al sta in flink in de min) en als ik echt geld ergens mee wilde verdienen, zou ik wel wat anders verzinnen.

Beetje flauw, de verdachtmakingen hier. Ik probeer naar eer en geweten te handelen zonder anderen, maar ook niet mezelf, te benadelen. Vandaar de vraag voor hulp in deze situatie.

Ik had ook de MP-koper de tering kunnen laten krijgen en niets terug betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Laatst online: 30-06 18:49
SannrHerr schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:29:

Tot slot: Ik koop en verkoop wel vaker hifi, hardware, etc. Ik haalde bijvoorbeeld een Raspberry Pi in huis, heb er even mee gespeeld en weer verder verkocht. Zo ook met een Dual platenspeler. En laatst heb ik bijvoorbeeld, op eigen risico, een USB-DAC voor een vriend gekocht, getest en aan hem door verkocht. Als die het niet had gedaan, was ik €60 kwijt geweest. Niets meer dan gehobby, ik verdien er meestal niets aan (sterker nog, al met al sta in flink in de min) en als ik echt geld ergens mee wilde verdienen, zou ik wel wat anders verzinnen.

Beetje flauw, de verdachtmakingen hier. Ik probeer naar eer en geweten te handelen zonder anderen, maar ook niet mezelf, te benadelen. Vandaar de vraag voor hulp in deze situatie.

Ik had ook de MP-koper de tering kunnen laten krijgen en niets terug betalen.
Ik ben het hier helemaal met je eens. Waarom er persee over ieder onderwerp direct een schuldige moet worden aangewezen in de forumtopics snap ik niet... lijkt beetje een trend de laatste tijd.

Test het apparaat als je hem terug hebt. Werkt het apparaat = deels rekening voor koper MP. Werkt het apparaat niet = rest terug vragen van ebay verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 11:30
SannrHerr schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:29:
Ik heb de speler hier thuis getest. Deze leek te werken, hoewel het laden van de schijfjes wel een beetje lang duurde.

MP koper meld binnen een paar dagen van ontvangst dat er iets mis is met de speler.

Ik krijg de speler terug, met krassen en muffe geur.

Meld vervolgens aan de eBay-verkoper het hele verhaal en dat de speler kuren vertoond. De eBay-verkoper biedt uit coulance een vergoeding aan, omdat hij het product blijkbaar niet kan (ivm krassen?) of wil terug nemen.

Ik heb nog niet de kans gehad de CD-speler (weer) te testen.
wat ik raar vind aan dit verhaal je verkoopt hem werkend op marktplaats. de koper op marktplaats zegt dat hij niet werkt. jij neemt hem terug en hebt een raar gevoel op het moment dat je hem terug krijgt (ruikt in eens muf in plaats van nieuw). Jij neemt contact op met ebay verkoper maar je hebt hem zelf nog niet eens getest naar dat je hem terug gekregen heb van de marktplaats koper.

dus voor het zelfde geld werkt hij wel maar ondertussen heeft de ebay verkoper jou gewoon 50% terug betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Ik heb melding gemaakt van een eventueel probleem. De eBay-verkoper kwam met de terugbetaling. Er was nog geen claim ingediend.

Zullen we het eens omdraaien? Hoe verdacht is de eBay-verkoper als hij zo snel een deel van het geld terug wil betalen?

Ik probeer alleen zo snel mogelijk voor alledrie de partijen een kloppende oplossing te vinden.

Wat sanderinozie al zegt: het gaat hier niet om schuld, het gaat hier om wat nu de juiste handelswijze is. Omdat ik er niet uit kwam, omdat het zo'n gedoe is waar ik in verzeild ben geraakt, vraag ik om hulp.

Ik had ook al het geld van de verkoper terug kunnen claimen en de koper niets terug kunnen storten. Dan had ik dubbel verdient.

Het is JUIST omdat ik me verplicht voel recht te doen aan de koper en dat ik ook de verkoper niet wil naaien, dat ik deze vraag stelde. Beetje jammer, de helft van de bovenstaande reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door SannrHerr op 03-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
Tja, volgens mij is de concensus wat betreft de juiste handelswijze in dit topic wel duidelijk. Namelijk, dat dit iets is tussen TS en MP koper. Bovendien valt me op dat de enige twee hier die wel vinden dat de ebay verkoper verantwoordelijk is zo'n 50% van hun tweakers karma uit V&A halen. Had die CD speler op laten halen en thuis laten testen. Dan had je ook gewoon zonder je schuldig te hoeven voelen kunnen zeggen, jammer, maar garantie tot aan de deur. De kans is aanwezig dat het ding tijdens transport beschadigd is, dat kan natuurlijk nooit de veranwoordelijkheid zijn van originele ebay verkoper. Dat je hem niet uitvoerig genoeg getest zou hebben is ook geen excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:53

Fontainemelon

Zuiderbuur

Het is anders best simpel, SannrHerr.

Je koopt een product, je opent het en zoals je zelf zegt, werkt het product bij jou naar behoren en ruikt het naar nieuwe elektronica. Normaal gezien zet je het dan op je kast en gebruik je het waarvoor het dient. Als het product na een paar dagen/weken problemen begint te vertonen, dan had je recht tot klagen gehad en had ik je alleen maar gesteund in je keuze om je geld terug te eisen bij de verkoper.

Maar je verkoopt het product, stopt het in een doos en verzendt het. Je ziet het product niet meer, dus ziet niet wat er allemaal mee gebeurt in het transport en bij jouw koper, die voor hetzelfde geld ook malafide dingen aan het doen is. Dat zijn toch écht mogelijke bronnen van schade waar de originele verkoper niet kan voor opdraaien.

Dat hij de helft van het geld terugstort, is heel simpel: eBay is zeer tricky als verkoper, en één slechte rating kan je user rating van 100% naar 80% kelderen waara nooit nog iemand van je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Er wordt hier allemaal wel weer gepusht dat TS de schuldige is. Maar wat heeft het doorverkopen nou te maken met zijn garantie? Dat het product is doorverkocht is toch niet belangrijk qua garantie?

Stel TS had het product niet doorverkocht en had het zelf gehouden, dan was (als het apparaat niet is beschadigd door transport) net zo goed kapot gegaan. Dan was het zeker wel terecht dat TS terug ging naar de E-bay verkoper? Maar omdat hij het doorverkoopt is het ineens niet meer okey als hij dan terug gaat naar de E-bay verkoper 8)7

Wat belangrijk is, is om te kijken waardoor het apparaat kapot is gegaan. Als het apparaat kapot is (gegaan) omdat het gewoon k*t kwaliteit is heeft TS het volste recht om terug te gaan naar de E-bay verkoper. Is het apparaat kapot gegaan door transport of omdat de MP verkoper de CD speler in de 380V heeft geduwd dan heb jij dat recht niet om de E-bay verkoper er op aan te spreken. Dan is het een zaak tussen jij en de MP verkoper.

Een trage CD speler die muf ruikt klinkt in mijn ogen als iets doorgebrand. Als je in de buurt van Eindhoven woont wil ik hem best een keer voor je open schroeven, anders is er vast wel een Tweaker die dat voor je wil doen. Het is wel belangrijk om het de E-bay verkoper te laten weten dat je hem open schroeft, zeker als er een zegel op zit die je niet open kan terugplaatsen. Je kan ook een topic openen in het elektronica forum en vragen wat het zou kunnen zijn zodat kwaliteit of transport/onzorgvuldigheid van de MP verkoper kan uitsluiten.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
Precies.

Dankjewel Ik kijk er eerst zelf naar. :)

Als ik bij een retailer een laptop koop, die het na twee weken begeeft, klopt de retailer ook bij de producent aan. Zo zag ik het ook, maar blijkbaar ben ik dan een oplichter, hahaha. ;)
Jay-P schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:28:
Tja, volgens mij is de concensus wat betreft de juiste handelswijze in dit topic wel duidelijk. Namelijk, dat dit iets is tussen TS en MP koper.
Fontainemelon schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:31:
Het is anders best simpel, SannrHerr.
Nou, en daar vraag ik dus naar. Alle opmerkingen van mensen over niet eerlijk handelen door mijzelf hadden achterwege mogen blijven, want anders had ik niet gevraagd naar wat men de juiste weg vond.

Beetje vreemde gang van zaken hier. :s
Fontainemelon schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:31:
Dat hij de helft van het geld terugstort, is heel simpel: eBay is zeer tricky als verkoper, en één slechte rating kan je user rating van 100% naar 80% kelderen waara nooit nog iemand van je koopt.
Die heeft hij er al meer dan genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door SannrHerr op 03-01-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Ik begrijp het even niet meer. Hebben we het hier nu over een retailer? Particulier? Tweedehands? Refurbished? Particulier maar wel 'handeltje' ? Zijn namelijk wel essentiële vragen wat betreft dit vraagstuk. Maar zelfs dan blijft het feit dat de kans niet gering is dat dat ding tijdens transport beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een verkopende partij als Ebay, TS als koper en verkoper en MP als koper dan verdenk ik eerder dat een partij als Ebay toch wel soms "rotzooi" of opgelapde hardware/devices verkoopt uit bv Azië.

Zo was op zoek naar een E3-1220LV2/1265LV2 CPU en deze is in Europa niet tot nauwelijks verkrijgbaar maar in China worden ze per 10.000 aangeboden. Bij wijze van spreken heeft de buurman van een verkoper de CPU ook en zijn buurman ook en eigenlijk de hele straat ook.
Wat ik ermee wil zeggen, je weet gewoon niet waar de zooi vandaan komt. In Azië gooien ze niet zo gauw wat weg en repareren ze vaak toch even en dan werkt het. Maar als je soms bekijkt hoe de blauwe en bruine draad zonder isolatie vlak bijelkaar gesoldeerd wordt (met een zooitje tin waar je ongeveer 80 moederborden van kan voorzien maar ok). Het verbaast mij niets. Mijn gevoel zegt dat je denk ik toch bij Ebay moet zijn want die muffe geur komt niet ergens vandaan en ook de negatieve reviews/geld retour.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou helpen als de TS wat minder vaag was en meer specifieke informatie geeft, en een deel van de mensen die antwoorden wat minder moralistisch zouden doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:48:
[mbr]Het zou helpen als de TS wat minder vaag was en meer specifieke informatie geeft, en een deel van de mensen die antwoorden wat minder moralistisch zouden doen.[/]
Ik heb het proberen fatsoenlijk uit te leggen en telkens meer details gegeven. :p

Topic mag wat mij betreft dicht. Ik pleeg maandag overleg met eBay-verkoper en Marktplaats-koper en pak mijn verlies. Scheelt moeilijk gedoe. ;w

Bedankt aan diegene die me fatsoenlijk van antwoorden hebben voorzien. O+

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 03-01-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Je moet voor jezelf wat regels maken. Versturen, prima. maar garantie tot door. Wil je proberen, moet je langskomen. Anders blijf je bezig en kun je alles terug nemen en dan er van uit moeten gaan dat de andere partij er normaal mee om is gegaan.
Pagina: 1