Beelscherm valt weg, tweakers best buy setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 12:08
Hallo Tweakers,

Ik heb zo'n 2 week geleden een pc in elkaar gezet met behulp van een kameraad die er wel wat verstand van heeft. Dit is allemaal prima gegaan maar ik ondervind nu 1-2x per dag dat mijn beeld geluid etc weg valt. En ik handmatig de computer moet uit zetten en dan weer aan.Mijn skype valt ook weg paar seconden nadat het beeldscherm weg valt dus problemen met de monitor kan ik weg strepen?

We denken dat alle drivers up to date zijn, de memtest liet geen fouten zien dus we zitten op een dood spoor. Ik hoop dat één van jullie een idee heeft wat het kan zijn, anders moet ik de pc weg brengen en dat zal ook wel weer aardig wat kosten.

Setup:
Processors Intel Core i5-4460 Boxed
Moederborden ASRock B85M Pro4
Geheugen intern Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaarten Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro
Solid state drives Crucial BX100 500GB
Behuizingen Corsair Carbide 100R
Voedingen Corsair VS650

De reden dat de voeding af wijkt van de oorspronkelijke tweakers build is dat de antec niet te verkrijgen was op de site waar ik had besteld. De lokale computerzaak zei dat dit een prima voeding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:57
Heb een paar weken geleden een bijna identieke PC gebouwd voor een vriend. Maar dan met een 550 watt voeding. Loopt ook als een trein. En Corsair maakt prima voedingen.

Kan je misschien in je event log kijken of daar iets van waarde in staat? Op het moment kan het nog van alles zijn. Ik zou ook even de CPU en GPU temperatuur in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Eeldesport schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:54:
We denken dat alle drivers up to date zijn,
Denken of ook daadwerkelijk bevestigd?
de memtest liet geen fouten zien
Hoe lang heb je memtest gedraaid? Alles minder dan "een nachtje" is waardeloos.
De reden dat de voeding af wijkt van de oorspronkelijke tweakers build is dat de antec niet te verkrijgen was op de site waar ik had besteld. De lokale computerzaak zei dat dit een prima voeding was.
Mwa, prima is een overwaardering. Deze voeding is matig, maar goed, je hebt hem nu eenmaal al. Hij trekt je build wel, maar de kwaliteit van de onderdelen is niet super. Als je voor hetzelfde geld beter kan krijgen (wat prima mogelijk is) is het dus nooit een aanrader.

BIOS update al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
De drivers zijn geinstalleerd met driverscloud, daar werd 1 driver niet via geinstalleerd dus die hebben we nog handmatig gedaan. Ik geloof dat dat de driver was voor het ASROCK moederbord dus voor de rest is alles up to date is mij verteld...

De memtest heeft 13 uur gedraaid en 6 passes gedaan en er is toen niks gevonden.

BIOS update heb ik nog niet gedaan en ik zou ook niet weten hoe dat moet.

Logboek heb ik geopend maar ik kan daar zelf niks aan af lezen dus is het misschien het handigste dat een printscreen hier neer zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:06

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Eeldesport schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:26:
De drivers zijn geinstalleerd met driverscloud, daar werd 1 driver niet via geinstalleerd dus die hebben we nog handmatig gedaan. Ik geloof dat dat de driver was voor het ASROCK moederbord dus voor de rest is alles up to date is mij verteld...
Ik snap niet waarom je dat via een third party hebt gedaan; beste is om alle drivers van de website van ASRock te plukken en die te installeren
De memtest heeft 13 uur gedraaid en 6 passes gedaan en er is toen niks gevonden.
Lijkt me lang genoeg.
BIOS update heb ik nog niet gedaan en ik zou ook niet weten hoe dat moet.
Het is niet moeilijk maar als je het niet eerder hebt gedaan dan raad ik het af te doen.
Logboek heb ik geopend maar ik kan daar zelf niks aan af lezen dus is het misschien het handigste dat een printscreen hier neer zet?
Als je weet hoe laat de problemen zijn voorkomen kan je in de logboeken rond dat tijdstip gaan zoeken naar fouten.

[edit]

Je zegt dat je de PC met de hand uit moet zetten, alleen het beeld/geluid valt dus weg? Hoe loopt het geluid, via de monitor? Heb je eventueel al een oude monitor geprobeerd om te kijken of het probleem daarop ook voorkomt (TV kan ook)?

Daarnaast zou ik intern nog even alle kabels controleren of ze wel goed vast zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door The GUI op 30-12-2015 15:53 . Reden: toevoeging ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Drivers heb ik net gecontroleerd en die zijn allemaal up to date. BIOS update zou miss die kameraad van mij kunnen doen maar dat weet ik niet zeker. Kan het hem zo wel even vragen of hij dat kan.
Hij is om 14:30 voor het laatst uitgevallen en ik kan in het logboek niet echt iets vinden wat erop kan wijzen.

Nee het geluid gaat via mijn headset en die loopt vanaf de kast. monitor zal het waarschijnlijk niet zijn aangezien ik dan beeld zou hebben op mijn andere monitor die ik inplug als ie uit valt?

Hier nog de screenshot van mijn logboek: http://d.pr/i/1dDY0

Edit: GPU test gedaan adhv furmark en die was prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Eeldesport op 30-12-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Oké de ASROCK live update gaf aan dat mijn bios geupdate kon worden naar versie 2.50 en dat heb ik gedaan. Echter vond ik op internet dat er ook al een 2.6 versie is. Ik heb de BIOS geupdate via ASROCK live en de aanpassingen waren: 1.Add ME version in BIOS Setup.
2.Add NVME support.

Of dit het probleem kon zijn weet ik niet maar ik wacht nu weer rustig af tot hij een keertje uit valt....

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:06

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik zie een hoop perflib events voorbij komen, dit kan met drivers te maken hebben (hoeft niet maar kan niet veel opmaken van jouw screenshot).

Drivers zijn misschien up-to-date maar heb je wel de originele drivers van de ASRock website gebruikt? Je gaf eerder aan dat je driverscloud had gebruikt, ik vertrouw dat niet zo. Ik raad aan opnieuw te beginnen, dus Windows opnieuw installeren en de drivers vanaf de bijgeleverde cd installeren (of alle drivers van te voren van de site plukken en op een usb stick zetten).

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ja ik heb momenteel alle drivers er opnieuw opgezet en tot op heden nog geen problemen gehad.

Ik heb ook niet veel achter de computer gezeten maar ik denk dat ik morgen wel weet of dit probleem is opgelost.

Echter heb ik nog een probleem, op facebook spelen alle filmpjes zich eerst af met een zwarte tint en pas later worden de kleuren duidelijk. Ik heb al zitten kijken hoe en wat maar kan niet vinden wat het probleem is. Het schijnt dat bij google chrome de flashplayer ingebouwd zit dus die zo up to date moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Nog steeds het probleem dat ie uitvalt. Wat me opgevallen is dat er een windows melding geluid komt nadat mijn beeldscherm weg valt. En dat de muis en toetsenbord wel aan blijven, aangezien daar licht in verwerkt zit.

Iemand enig idee what to do?
Modbreak:Om te beginnen niet onnodig meerdere keren achter elkaar posten. Daar hebben we de wijzig-knop voor uitgevonden...

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 13-01-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:47

Esumontere

Floep, banaan.

Klinkt als een rotte kabel of connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Esumontere, als het aan de kabel of connector dan zou bijvoorbeeld mijn skype en game niet moeten crashen? Dan zou alleen het beeldscherm moeten wegvallen?

[ Voor 59% gewijzigd door Eeldesport op 04-01-2016 00:54 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:47

Esumontere

Floep, banaan.

Eeldesport schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:14:
Esumontere, als het aan de kabel of connector dan zou bijvoorbeeld mijn skype en game niet moeten crashen? Dan zou alleen het beeldscherm moeten wegvallen?
Dat kan wel hoor. Probeer eens een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Helaas bij een andere kabel valt ie ook weg.

Ik ga nu windows 10 helemaal opnieuw op zetten en dan kijken of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-07 15:39
Zit net te kijken op de asrock site en ik zie
Dat crucial geheugen niet ondersteunt wordt ik weet niet hoe oud de info is van de site en misschien is het op te lossen met een bios update pin me er niet aan vast maar ik heb zelf ook iets gehad en de mem test was ook goed maar het lag toch uit eindelijk aan het geheugen het bordje kon er toch niet echt mee overweg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
oeff, dan zou het wel vreemd zijn die samenstelling in de tweakers best buy guide zit. Ik zal het even nachecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ja check het effe ik probeer alleen maar mee te denken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Dit is mijn moederbord en ik zie crucial gek genoeg er niet bij staan. Dit zou wel heel vreemd zijn omdat zelfs online shops het complete pakket verkopen en ik zou dus niet de enige moeten zijn met dit probleem. Ik hoop echt niet dat dit het probleem is want dan heb ik aardig wat geld weg gegooid.

http://www.asrock.com/mb/Intel/B85%20Pro4/?cat=Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Houw me ten goede het hoeft ook niet dat te zijn maar ik was het even aan het controleren en ik zie het er niet tussen staan ik weet ook niet hoe oud die info is
Of het is bij gewerkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 20:00
Stond zoiets niet vermeld in de BestBuy guide? Welke heb je gebruikt als ik vragen mag?
Ik kan me herinneren dat in de laatste stond dat het RAM niet ondersteund is maar wel gewoon werkt oid namelijk.

edit: Bij de mainstreamgame pc stond dit:
Let op! Gigabyte moederborden lijken wat kieskeurig wat betreft werkgeheugen. Heel vaak gaat het goed, maar bij sommige mensen niet. Met een bios-upgrade lijkt dit te zijn verholpen. Wil je dit risico verkleinen, kijk dan bijvoorbeeld naar de MSI H170M-A Pro. MSI heeft een cash-back actie tot maart, dus heel veel meer hoeft dit moederbord niet te kosten.
Overigens heb je dan geen geld weggegooit hoor, als dit het probleem is. Gewoon je huidige ram terugsturen en omruilen voor een setje die wel op de lijst staat. In het ergeste geval moet je die los kopen en je huidige setje 2e hands verkopen. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Melantrix op 06-01-2016 16:51 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Eeldesport schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:33:

Echter heb ik nog een probleem, op facebook spelen alle filmpjes zich eerst af met een zwarte tint en pas later worden de kleuren duidelijk. Ik heb al zitten kijken hoe en wat maar kan niet vinden wat het probleem is. Het schijnt dat bij google chrome de flashplayer ingebouwd zit dus die zo up to date moeten zijn.
Dat heb ik ook, zal wel aan chrome/facebook liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik weet niet of je iemand in je vrienden kring nog een setje heeft liggen dat je het kan testen voordat je het terug stuurt.
Want misschien is het dat niet .

[ Voor 12% gewijzigd door Beaudog op 06-01-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Eerste wat ik zou doen is schone installatie en zelf de drivers installeren. Met third party automatisch driver zoek programma's heb ik in het verleden niet anders dan ellende gehad.
Lastig probleem. Dat het licht in je muis en tb aan blijft staan wil niet zeggen dat het systeem nog draait. Misschien staat er nog stroom op maar verder helemaal niets.

Anders een ander plankje ram testen. Maar ik gok dat als het echt die ondersteuning is dat we daar al meer van gehoord zouden hebben.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Bedankt voor alle adviezen!

Ik ben vanavond bezig geweest met een schone installatie en de drivers los installeren zonder driverscloud of andere tools. Enige wat ik heb gedaan is met behulp van zo'n tool gekeken of ik alles geinstalleerd had en gelukkig klopte dat.

Helaas is het nog iets te kort om te zeggen dat ik geen problemen meer heb, maar daar kom ik morgenavond op terug.

Dat probleem van Facebook/Dumpert etc is behoorlijk hinderlijk. Mocht je de oplossing vinden, let me know!

Edit: ik heb de basisgame systeem gebuild.

[ Voor 4% gewijzigd door Eeldesport op 07-01-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
En opnieuw weer een black screen gekregen.

Ik begin nu een beetje moedeloos te raken aangezien ik al zoveel heb geprobeerd en telkens het weer terug komt.

Ik heb geen ander geheugensetje om te testen dus dat is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Stofje tussen de RAM reepjes en het slot?

Dat is het enige waar ik ooit problemen mee hebt gehad. Spontane BSOD's, wegvallende beeld etc. Reepjes eruit, even blazen, reepjes er weer in, en hij heeft vanaf 2011 stabiel gedraaid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik kan de kast openhalen en even alle stekkertjes checken en het geheugen er uithalen en opnieuw in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
- stekkers checken, maar ook of ie goed op de spacers staat van de kast ivm kortsluiting
- check op temperaturen, heb ik nog niets over gelezen. Hij valt uit onder load (Skype of een spel) zeg je, maar wat zijn dan de temperaturen? > wanneer te hoog check voltages en mounting koeler
- HDD smart waarden checken
- evt. BIOS batterij checken. Ondanks nieuw misschien niet helemaal jofel... kan ook onverklaarbare shutdowns geven of BSOD's. Echter is je CMOS dan ook vaak gereset of corrupt, dat zou je kunnen zien als je de BIOS in gaat.
- evt. nog zonder vidkaart proberen en alleen op de iGP.
- evt. vidkaart in een ander slot proberen.

Ik denk dat je dan samen met memtest, schone Windows installatie, nieuwe drivers, BIOS update, andere kabels wel zo ongeveer alles hebt geprobeerd wat redelijk makkelijk te doen is.
Dan blijft lijkt mij nog over een mogelijk defect mobo of een brakke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:10
Even iets simpelers gedacht ook al zijn drivers al genoemd. Bij mij was het voorval dat mijn monitor telkens op standby ging (GTX970 icm Eizo op displaypoort op W10). Even de monitor aan uit zetten via de stroomschakelaar deed de computer de monitor weer herkennen. In dit geval was het volledig deinstalleren van de Nvidia Drivers en weer opnieuw installeren voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
stekkers zitten er goed in en hij staat op de spacers.

De temperaturen heb ik 1x laten doornemen maar ik weet niet met welk programma dat is gedaan, welke zou je mij aanraden?

Dan ga ik vanaf nu daar even op letten. Ik heb de geheugen eruit gehaald en in andere slots gedaan (2&4).

Ik wacht dan straks weer even af en als het weer gebeurd dan ga ik verder met je lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
En opnieuw een blackscreen. Het is de monitor zelf niet aangezien mijn skype en game ook telkens weg vallen.

Dus ik zal morgen weer bezig gaan om te kijken wat nu de oplossing kan zijn.

Edit: Dit zijn de uitkomsten van de SMART test.
http://snag.gy/f15dE.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Eeldesport op 07-01-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Dit zijn mijn temperatuur atm, http://snag.gy/e9HQL.jpg

Nadat ie uit viel was de core 0 51 graden, ik weet niet of dat te hoog is?

Daarnaast stond het cpu usage ook op 50% maar veranderde veel, miss doordat het direct na het opstarten was.

[ Voor 5% gewijzigd door Eeldesport op 07-01-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Speedfan zou ik niet al te veel waarde aan hechten, zou je de temps kunnen bekijken met HWMonitor?

Daarnaast: Ben je iets specifieks aan het doen vlak voordat de PC uit valt? e.g. Games of elke keer met dezelfde software bezig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ja het is meestal tijden het gamen en dan heb ik google chrome aan, curse voice aan en league of legends aan.

Ik zal het even downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

LoL is nou niet echt grafisch veeleisend, maar om het even uit te sluiten. Draai Furmark en kijk wat de temps van je GPU doen en/of die crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
heb em +- 5 min laten draaien een paar dagen geleden en toen werd ie 71-71 graden..

Moet ik nog even een screenshot uploaden van hwmonitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik geloof het wel, tenzij je daar aparte temperaturen ziet verwacht ik niet dat het probleem in die hoek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Nee ik zie geen afwijkende waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik heb de computer weg gebracht naar een computerzaak aangezien ik er wel klaar mee was en ik het gevoel had dat ik oneindig door kon zoeken zonder resultaat.

Ik zal hier laten weten wat het probleem uiteindelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Oké, helaas slecht nieuws ontvangen van de computerzaak. Zij kunnen het probleem niet vinden nadat ze echt alles hebben getest. Ik vertrouw op ze dat alle testen zijn gedaan en enige waar ik nu aan kan denken is dat het ligt aan de stroom toevoer.

Ik heb een ongeaard stopcontact aan de muur in die kamer en daaraan zit een stekkerdoos. Ik die stekkerdoos zitten de stekkers van de computer, en monitor. En daarnaast soms nog een oplader stekker van de laptop.

Ik weet niet of dit een probleem kan veroorzaken of dat ik het stopcontact moet gaan doormeten maar daar moet ik dan vanavond maar even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChriSSjuH
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 16:05
Ik zou de stekker van de pc gewoon in het stopcontact proberen. Heb bij linus tech tips gezien dat via een stekker doos te weinig stroom krijgt. is misschien nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik kan dat gaan proberen, het is een ongeaard stopcontact ik weet niet of dat een probleem is?

Helaas is het huis al vrij oud en hebben wij alleen in de keuken geaarde stopcontacten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ChriSSjuH schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:51:
Ik zou de stekker van de pc gewoon in het stopcontact proberen. Heb bij linus tech tips gezien dat via een stekker doos te weinig stroom krijgt. is misschien nog een optie?
Ik heb hier nog nooit van gehoord, heb je een bron?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Daar heb ik zelf ook nog niet van gehoord, maar ik heb wel ooit lang geleden een pc gehad die ook vastliep op een ongeaarde stopcontact en bij geaarde versie wel goed bleef werken. Nooit verder nagezocht of er nog een andere uitleg voor was ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriSSjuH
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 16:05
Afvalzak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Ik heb hier nog nooit van gehoord, heb je een bron?
Dat is al een half jaar geleden volgens mij, maar dat zegt linus in een van zijn filmpjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Heb de computer nu rechtstreeks in een ongeaard stopcontact. Ik ben benieuwd of dit het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Oke ik ben weer aan het gamen geslagen en ik vond dit vrij aparte uitslagen.

Tijdens het gamen draaien de core temps hier op.
http://nl.tinypic.com/r/1214qhg/9

Fan van CPU zat blijkbaar niet goed vast. Of dit de fout is van de computerzaak of dat het al zo was is mij een raadsel...

[ Voor 88% gewijzigd door Eeldesport op 13-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Je zou je CPU eens kunnen stresstesten met Prime95 en kijken naar de temperaturen. Als je CPU langdurig >100 graden wordt verbaast het me niet dat je computer raar gaat lopen doen.

Wat bedoel je trouwens precies met het niet goed zitten van je koeler?

Volgende keer gewoon een printscreen maken ipv een foto maakt het wat beter leesbaar trouwens en uploaden naar iets anders dan TinyPic, bijvoorbeeld imgur.com zou ook fijn zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door laminaatplaat op 14-01-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik zal dat even onthouden.

2 pinnen van de CPU fan zaten niet vast geklikt waardoor de fan half los zat.

De temperaturen heb ik gisteravond getest door even lekker te gaan gamen en opeens kwam die niet meer boven de 43 graden.

Tot dusver is ie niet meer uitgevallen dus ik hoop dat het probleem verholpen is. Al wil ik niet te vroeg juichen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Helaas is het probleem van het uitvallen weer terug, de temperaturen zijn nu wel goed dus dat kan uitgesloten worden.

Fan zit gewoon vast en blijft na uitvallen ook doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik heb hulp gekregen van een kameraad en die heeft nogmaals de computer helemaal na gelopen, memtest, furmark etc. etc. temperaturen zijn allemaal goed.

Echter heeft hij een intel processor diagnostic tool laten lopen en daaruit kwam een fail. Op het punt CPU frequency ging het fout. Hij zei gelijk dat mijn CPU het dus niet doet zoals ie het moet doen. Dus ik moet straks even met Afuture gaan bellen of dit nog onder fabrieksgarantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Yup, ik heb net ook even die test gedaan. Bij mij failed deze ook op de CPU frequency. Maar wat ik er van begrijp doet deze test enkel checken of de frequentie binnen een bepaalde range valt en dus 'klopt'. Oudere documentatie op pagina 5 geeft aan dat overclocken of power save features deze test ook beïnvloeden. Ergo, weet ik nog niet wat een fail op deze test precies betekend, het hoeft niet zo veel te zijn.
Immers bij mij de test door laten lopen bij errors geeft op de volgende testen passed aan.

http://www.intel.com/cont...olinwindowsuserguider.pdf en zie ook https://communities.intel.com/thread/98048 waar gehint wordt op dat het programma zelf de boosdoener is voor gefaalde cpu frequency tests.

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 01-02-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

Had hem nog wel even op een geaard stopcontact aangesloten. Even de computer in de keuken neerzetten of een geaard verlengsnoer naar je trekken. Sommige voedingen zijn hier toch zeer gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 10:29

Ch3cker

Testlab Teamlead
Wat ik je zou aanraden is even losse onderdelen uitsluiten. Draai eens een dag met ander geheugen, een dag met een andere videokaart (of gewoon even de integrated graphics), etc. Het is even behelpen, maar zo kan je wel vrij zeker uitsluiten dat het een hardwarematig defect is aan een van deze onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Opnieuw bedankt voor de input, de processor zal elk moment aankomen bij Afuture en zij zullen hem daar eerst beoordelen adhv de testresultaten. Daarna zal ik hem terug krijgen of als ie daadwerkelijk niet goed is een nieuwe krijgen volgens de medewerker die ik heb gesproken.

Als ik heb terug heb of een nieuwe heb zal ik eerst proberen om een geaard verlengsnoer van de badkamer naar mijn computer te laten lopen en kijken of dit verschil maakt.

Mocht het geen verschil maken moet ik een videokaart gaan lenen om uit te sluiten dat het de videokaart is maar dat wordt vrij lastig omdat geen van mijn maten een videokaart heeft dus dan zal ik hem op de onboard graphics moeten laten draaien?

Vooralsnog wacht ik een rustig af waarmee afuture komt en zodra ik een antwoord heb zal ik het topic updaten.

@analogworm, de tweede link die je geeft daar zit toevallig ook iemand in het topic die hetzelfde probleem heeft als ik heb aangezien hij ook blackscreens krijgt gedurende het gamen (post 6)

[ Voor 10% gewijzigd door Eeldesport op 02-02-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Eeldesport schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:33:
Opnieuw bedankt voor de input, de processor zal elk moment aankomen bij Afuture.
...
Mocht het geen verschil maken moet ik een videokaart gaan lenen om uit te sluiten dat het de videokaart is maar dat wordt vrij lastig omdat geen van mijn maten een videokaart heeft dus dan zal ik hem op de onboard graphics moeten laten draaien?

...

@analogworm, de tweede link die je geeft daar zit toevallig ook iemand in het topic die hetzelfde probleem heeft als ik heb aangezien hij ook blackscreens krijgt gedurende het gamen (post 6)
Wacht?! Je hebt nog niet eens de videokaart uitgesloten door ff op on board te werken? Is dat niet een van de eerst gegeven tips?

(ok, welgeteld twee keer genoemd.. 1x ergens tussen neus en lippen door. En een keer toen je hem op ging sturen).

Maar ja, lang verhaal kort. Testen op enkel de igpu zou een goede zet zijn als Afuture de cpu als werkend ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door analogworm op 02-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
analogworm schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:19:
[...]

Wacht?! Je hebt nog niet eens de videokaart uitgesloten door ff op on board te werken? Is dat niet een van de eerst gegeven tips?

(ok, welgeteld twee keer genoemd.. 1x ergens tussen neus en lippen door. En een keer toen je hem op ging sturen).

Maar ja, lang verhaal kort. Testen op enkel de igpu zou een goede zet zijn als Afuture de cpu als werkend ziet.
Nee heb ik inderdaad niet gedaan 8)7 . Mocht hij werkend terug komen moet ik dat maar als eerste proberen.

Waarschijnlijk een enorme noobvraag maar kan ik op de igpu spellen als League of Legends en Hearthstone spelen? Want tijdens het spelen van die spellen komen mijn problemen naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Dat denk ik wel, zolang je de grafische pracht en praal maar even uitzet en de resolutie terugschroeft totdat je een speelbare framerate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
Er is ook nog aangeraden om met ander RAM geheugen te testen.
Ik las dat je geen ander geheugen hebt, maar je zou ook beide bankjes afzonderlijk er in kunnen doen (eerst de ene er uit, daarna wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Plus, een reepje ram is voor 16 euro inclusief verzendkosten te bestellen, als je écht niemand anders weet. Verkoop je het daarna weer voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Bedankt heren! Ik hoop dat ik het voorlopig hierbij kan laten want ik heb net een mailtje van Afuture:
Geachte klant,

Het product (de Intel Core i5-4460 - Boxed) uit uw RMA 28996 is door ons getest en hierbij defect bevonden.

Wij zullen deze via order 347426 vervangen met een geheel nieuw exemplaar.
Het exemplaar wordt door besteld bij onze leverancier en heeft hierdoor een levertijd van ongeveer 2 tot 4 werkdagen.

Zodra ik mijn nieuwe processor heb dan zal ik testen of het probleem weg is.. als het weer terug komt dan zou ik het erg frappant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een CPU (een beetje) stuk, zie je niet vaak. Hoop ook dat het probleem opgelost is hierna. Wat ik merkwaardig vind is dat zoveel tweakers hier over het RAM zitten te hameren.

Het maakt in 99% van de gevallen echt geen zak uit of het RAM niet op de compatibilitijdslijst van je moederbord staat. En als hij daarmee werkt en 6x door memtest komt is dat gewoon uitgesloten verhaal lijkt me? Ik heb bij alle PC's en laptops nog nooit gekeken naar die lijsten en heb genoeg ervaring met zwaar testen en overclocken (Winbond bh5, ch-5. bh-6 chips iedereen kent ze nog? SD-ram naar 180Mhz :)). Dit wil niet zeggen dat een mismatch nooit voorkomt, echter als je geen errors krijgt bij het starten van de pc en memtest draait prima, zeg ik compatible!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Helaas zelf meegemaakt met een OCZ setje, geheugen functioneerde prima, maar was gewoonweg niet compatibel met mijn moederbord. Rare symptomen daardoor, die na vervanging RAM verdwenen. Zo gek is het dus niet. :)

Wat ik dan weer gek vind is dat de TS deze PC heeft 'weggebracht' naar een 'computerzaak' en deze niet konden achterhalen dat de CPU defect is. Als je geld hebt betaald aan deze zaak zou ik dit in ieder geval proberen terug te krijgen.

Overigens kan de CPU ook gewoon flink heet geworden zijn (aan de hand van je eerdere post over het niet vastzitten van de pinnen van de fan), meerdere malen, waardoor de CPU defect is geraakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ch3cker op 03-02-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Ch3cker schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:12:
Helaas zelf meegemaakt met een OCZ setje, geheugen functioneerde prima, maar was gewoonweg niet compatibel met mijn moederbord. Rare symptomen daardoor, die na vervanging RAM verdwenen. Zo gek is het dus niet. :)
Alleen is dan ook de vraag of je RAM toentertijd geen fouten gaf bij memtest? Want je zegt verder niet waar het prima functioneerde. Ik zou dan denken dat hij bij memtest ook fouten geeft omdat het niet compatibel is met het moederbord waarover de test loopt.
Overigens kan de CPU ook gewoon flink heet geworden zijn (aan de hand van je eerdere post over het niet vastzitten van de pinnen van de fan), meerdere malen, waardoor de CPU defect is geraakt.
Kan ook inderdaad, al zou het systeem daar normaal gesproken wel tegen beveiligd zijn. (terugklokken of helemaal shutdown) Tenzij uitgezet in de BIOS, soms is dat mogelijk... handig bij OC en i.g.v. goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
marcel87 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:20:
[...]

Alleen is dan ook de vraag of je RAM toentertijd geen fouten gaf bij memtest? Want je zegt verder niet waar het prima functioneerde. Ik zou dan denken dat hij bij memtest ook fouten geeft omdat het niet compatibel is met het moederbord waarover de test loopt.
Dat zou ik niet meer weten, zou kunnen dus ja..
[...]

Kan ook inderdaad, al zou het systeem daar normaal gesproken wel tegen beveiligd zijn. (terugklokken of helemaal shutdown) Tenzij uitgezet in de BIOS, soms is dat mogelijk... handig bij OC en i.g.v. goede koeling.
Die thermal protection in de CPU zou inderdaad de PC wel uit moeten schakelen, maar als daar iets mis mee gaat of het gebeurt te vaak zou het kunnen. Ben benieuwd of TS nog problemen heeft in ieder geval met de nieuwe CPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Bij de computerzaak heb ik niks betaald aangezien ze niks hebben gevonden. Ik was niet van plan om te gaan betalen als zij het probleem niet konden vinden en niet eens konden zien dat de CPU fan los zat (2 van de 4 pinnen). Sinds die zijn vast gezet dropte de temperaturen van mijn CPU al aardig maar ik en die kameraad sluiten niet uit dat er misschien daardoor schade is gekomen aan de CPU.

Of ik de schade zelf heb veroorzaakt door het klunzige in elkaar zetten (heb ik zelf niet gedaan maar een andere kameraad, ik was er echter wel bij) kan ik niet achterhalen. Wat ik zelf denk is dat het een fabrieksfout is aangezien de blackscreens vanaf dag 1 al begonnen. En ik verwacht dat als de CPU (gedeeltelijk) kapot is gegaan door te hoge temperaturen dat ik zeker geen nieuwe krijg onder fabrieksgarantie?

Ik hoop dat ik de CPU vrijdag krijg zodat ik mijn systeem in het weekend weer kan gebruiken/testen. Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik een aantal problemen heb gehad bij het bouwen van mijn eerste pc omdat ik het toch wel erg leuk vind om met computers bezig te zijn en vooral het snappen van hoe een computer werkt en waar te zoeken naar problemen. Op dit gebied ben ik een ongelooflijke retard maar toch snap ik al behoorlijk wat meer dan voor de aanschaf.

Ik houd jullie updated over het probleem en ik hoop dat het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Eeldesport schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:08:
Bij de computerzaak heb ik niks betaald aangezien ze niks hebben gevonden. Ik was niet van plan om te gaan betalen als zij het probleem niet konden vinden en niet eens konden zien dat de CPU fan los zat (2 van de 4 pinnen). Sinds die zijn vast gezet dropte de temperaturen van mijn CPU al aardig maar ik en die kameraad sluiten niet uit dat er misschien daardoor schade is gekomen aan de CPU.

Of ik de schade zelf heb veroorzaakt door het klunzige in elkaar zetten (heb ik zelf niet gedaan maar een andere kameraad, ik was er echter wel bij) kan ik niet achterhalen. Wat ik zelf denk is dat het een fabrieksfout is aangezien de blackscreens vanaf dag 1 al begonnen. En ik verwacht dat als de CPU (gedeeltelijk) kapot is gegaan door te hoge temperaturen dat ik zeker geen nieuwe krijg onder fabrieksgarantie?

Ik hoop dat ik de CPU vrijdag krijg zodat ik mijn systeem in het weekend weer kan gebruiken/testen. Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik een aantal problemen heb gehad bij het bouwen van mijn eerste pc omdat ik het toch wel erg leuk vind om met computers bezig te zijn en vooral het snappen van hoe een computer werkt en waar te zoeken naar problemen. Op dit gebied ben ik een ongelooflijke retard maar toch snap ik al behoorlijk wat meer dan voor de aanschaf.

Ik houd jullie updated over het probleem en ik hoop dat het nu opgelost is.
Ik geloof dat de intel CPU's ergens tot 90 graden aankunnen. Daarnaast is er inderdaad temperatuur beveiliging, dus acht ik de kans klein dat de CPU daardoor schade op heeft gelopen, immers rond die temperatuur gaat de CPU zich terugklokken en daarmee minder warmte produceren en vervolgens schakelt hij de boel uit.
Even afwachten is inderdaad het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Nieuwe CPU is binnen! Ik ga gelijk even flink gamen om te kijken of het probleem zich weer voordoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
En jahoor, na 5 uur lang gamen heb ik weer een blackscreen gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Eeldesport schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:55:
En jahoor, na 5 uur lang gamen heb ik weer een blackscreen gehad.....
Bummerrr... Dus nu eerst even de GPU eruit en op de iGPU spelen?

Een ander idee en misschien wat far fetched is dat Windows10 gewoon loopt te kutten. Draai je insiders preview? En heb je al windows 7 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Was eventjes druk, ik heb net de GPU eruit gehaald en werk nu op de IGPU, ik denk dat ik aan het eind van de avond wel een aardig beeld heb of het goed is of niet.

Windows 10 heb ik al meermaals opnieuw gedownload en windows 7 heb ik geen key voor.

Edit: bij de IGPU krijg ik geen black screens..

[ Voor 9% gewijzigd door Eeldesport op 06-02-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
hmm, ok dan hebben we iig een duidelijke verdachte. Dan vraag ik mij nog af is het een defecte Grafische kaart of is het een driver probleem.
Welke build van windows 10 gebruik je? En welke Amd drivers had je? En stond de Igpu in de bios uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik heb windows 10 pro 64 Bit, en mijn AMD driver is Radeon crimson software (16.1)

Ehm ik weet niet of de IGPU in de bios uit stond.

Ik heb kort geleden dmv afterburner de core clock terug geschroeft naar 800 Mhz, en sindsdien nog geen blackscreen gehad terwijl ik wel dik 3-4 uur heb zitten gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ok mooi, dan zijn we weer een stapje verder.
Met welke windows 10 versie wilde ik eigenlijk graag weten of je de insiders preview draait fast of slow of retail en op welke build je zit. Reden dat ik vermoed dat windows 10 zit te fucken is omdat bij mij om de haverklap de nvidia drivers crashen. En ik wel vaker vage dingen mee maak op W10.

Dus om het een en ander uit te sluiten heb je nu mijn inziens een aantal opties.
-Jouw videokaart in een pc van een maat testen. Doet het probleem ook bij je maat zich voor dan is er waarschijnlijk iets met jouw videokaart. En zou ik deze ook opsturen.
-Zijn videokaart in jouw pc testen, bij voorkeur hetzelfde model, zelfde TDP. Doet het probleem zich dan nog voor dan ligt het probleem bij jouw pc/drivers. Misschien zelfs voeding.
Test je een ander model videokaart en doet deze het wel dan sluit je niet heel veel uit maar blijft toch de hoofdverdachte jouw kaart.

-Toch een Windows 7 scoren en testen. Zo zou je windows 10 en brakke drivers uit kunnen sluiten.

Gewoon lekker systematisch te werk gaan en logische simpele conclusies trekken. Dan kom je er wel.
Trouwens, het mooiste is als je telkens op een schone installatie test. Draai bijv een image van je huidige installatie zet deze op een externe hdd en gebruik bij grote hardware veranderingen een schone install op je ssd. Je wilt bijvoorbeeld niet dat Nvidia drivers voor je maat zijn grafische kaart gaan botsen met jouw amd drivers. En heel misschien is het wel een bijgeleverd stukje software die vervelend doet. (zo las ik wel eens dat AiSuite (de controle software van asus mobo's) vervelend doet onder W10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik lees dat het vaak voorkomt tijdens het gamen met skype. Heb je het al eens zonder skype geprobeerd? Ik heb ooit last gehad van een steeds vastlopende PC en heb uren naar het probleem gezocht. Bleek het uiteindelijk steeds te liggen aan teamspeak. Dus ben ik verder gaan testen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de onboard geluidskaart brak was of niet goed met teamspeak overweg kon. Destijds overgestapt op een USB->Audio converter en nooit meer last van gehad. Is eventueel nog het proberen waard mocht je nog vastlopers krijgen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik had even geen tijd om met mijn computer bezig te gaan maar ik heb vanochtend gebeld met SWW, waar ik mijn videokaart had besteld. Na een half uur praten/zoeken was ik op een probleem gestuit, jawel hoor de voeding...

De voeding geeft geen stabiele 12V lijn, nog beter gezegd de max waardes voor 12 V lijn komen niet eens boven de 11.981V.

Hij zei dat het probleem waarschijnlijk daar ligt en dat een nieuwe voeding het probleem hoogstwaarschijnlijk zal oplossen. Deze voeding is ingeval niet goed en zal retour moeten volgens de meneer.

Ik de eventuele testen/oplossingen van analogworm en mick nog niet bekeken. Mochten jullie zeggen dat dit het probleem kan zijn ga ik vandaag eerst naar de winkel waar ik deze voeding heb gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Eeldesport op 08-02-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Dat zou heel goed kunnen en daarmee is op zich ook te verklaren dat je bij de iGPU geen blackscreen krijgt. Als de winkel aanbiedt om de voeding retour te nemen zou ik dat zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ch3cker schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:25:
Dat zou heel goed kunnen en daarmee is op zich ook te verklaren dat je bij de iGPU geen blackscreen krijgt. Als de winkel aanbiedt om de voeding retour te nemen zou ik dat zeker doen!
En is ook logisch ivm dat lagere clocks geen problemen geven. Hopelijk is het hierbij dan eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Oké, aangezien de winkel waar ik hem heb gehaald vandaag niet open is ga ik nog 1 test doen. Ik ga de videokaart weer op de juiste waardes zetten, (clock core 1010 mhz en memory core 1450 mhz uit me hoofd). dan ga ik de cpu beperken door hem op energiezuinig te zetten en daarbij max 50% vsn prestatie. Als ie dan niet meer uit valt dan zou ik zeker moeten weten dat de videokaart wel goed is en het dus de voeding is.

Sorry voor het warrige verhaal. Ik tik het snel van mijn mobiel

[ Voor 7% gewijzigd door Eeldesport op 08-02-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Oké wat ik hierboven heb beschreven daarbij valt hij niet uit dus ik zou in principe met zekerheid kunnen zeggen dat de voeding niet goed is en dat dat onder de garantie gaat vallen.

Nu ik dat weet zal ik daar morgen mee heen gaan. Maar ik zit nu met één ding, gezien de reacties blijkt dat dit sowieso al geen top voeding is. Dus ik denk dat ik gewoon mijn geld ga terug vragen en geen nieuwe corsair VS650w voeding wil. Nu kom ik met het punt, welke voeding zal ik dan gaan aanschaffen? De man van SWW gaf aan dat een seasonic m12II EVO edition 520W wel een geschikte en goede voeding is. (http://shop.sww.nl/season...nze-520-watt-modular.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Bijvoorbeeld. Er loopt ook op tweakers een voedingen topic waar je even doorheen kan zoeken.

• Eeldesport
Ik heb een nieuwe voeding gekregen, en raad eens.... Gewoon weer een balckscreen.

Ondertussen loop ik van binnen te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Momenteel heb ik een 750w seasonic aangesloten omdat mijn 12v lijn wat zwak zou zijn. nu is het probleem nog steeds niet weg.

Je zou dus denken dat het de videokaart is?

• analogworm
Tsja dr blijft niet zoveel over om de schuld te geven he.. Heb je al gekeken of je bij een kennis een ongeveer even zware video kaart kan lenen?

En weet je al of de webshop evt jouw videokaart zou willen omruilen?

En als laatste 'gratis' gok. Al eens geprobeerd Windows 7 te installeren?

[ Voor 34% gewijzigd door analogworm op 18-02-2016 08:05 ]

• Eeldesport
analogworm schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:03:
Tsja dr blijft niet zoveel over om de schuld te geven he.. Heb je al gekeken of je bij een kennis een ongeveer even zware video kaart kan lenen?

En weet je al of de webshop evt jouw videokaart zou willen omruilen?

En als laatste 'gratis' gok. Al eens geprobeerd Windows 7 te installeren?
Ik ben in contact met de webshop SWW, die helpen mij redelijk verder en hebben contact opgenomen met Sapphire, helaas is dit een langzaam proces aangezien de vraag van Sapphire aan SWW wordt gesteld en en dan weer aan mij wordt gesteld.

Een kameraad van mij kan evt. de videokaart testen maar hij zegt zelf al dat hij 99% zeker weet dat de videokaart RMA moet. Aangezien SWW nog in contact is met Sapphire, leek het mij handig om toch nog de videokaart in mijn systeem te houden omdat ik dan de vragen van SWW beter kan beantwoorden.

Windows 7 heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik geen key daarvoor heb en altijd een beetje huiverig ben met cracks (KMspico oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
En nog wat nieuws onder de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Nog steeds het probleem, het probleem komt minder vaak voor.

Een computerzaak is bezig met dingen uitsluiten en daar gaat mijn pc straks weer heen. Volgens hun zou mijn vga prima zijn aangezien ze die hebben getest in een andere pc. Dus ik ben erg benieuwd wat ze daar gaan zeggen als ik er weer ben.

Edit: ze hebben er 2 extra 4GB RAM bankjes in gezet. puur om te testen of het kan zijn dat mijn geheugen vol loopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Eeldesport op 08-03-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Vandaag is het moederbord RMA gegaan omdat de 2 extra RAM bankjes niet hebben geholpen. Volgens de computer winkel lijkt het wel of het moederbord ermee stopt als het games moet verwerken.

Tijdens de RAM testen met behulpt van aida64 en hyper pi konden we het probleem niet triggeren. Dus ik wacht af wat megekko gaat zeggen als ze de mobo hebben ontvangen en dan kan ik weer verder gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Kak, vet irritant dat het nog steeds niet opgelost is. Mare bij mij viel mijn beeldscherm telkens weg net na de start van de pc. Altijd elke keer.. En ondertussen bleef Eset mopperen dat er updates waren die windows update telkens niet zag.

Hoe dan ook, Ik heb in windows 10 via device manager de volgende 'apparaten' hun drivers geupdate:
System devices-> Alles van intel en met name: Intel(R) Xeon(R) E3 - 1200/1500 v5/6th Gen Intel(R) Core(TM) PCIe Controller (x16) - 1901

Ik zou zeggen, probeer dat ff..
http://support.eset.com/kb3192/#win10update

[ Voor 4% gewijzigd door analogworm op 17-03-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
Waarschijnlijk totaal los van jouw probleem, maar het ziet er naar uit dat je alle hulp kunt gebruiken. Het word niet helemaal duidelijk uit wat je zegt of jij hetzelfde hebt als wat ik heb, vandaar dat ik mijn probleem even kort uit zal leggen. Ik heb ook een AMD kaart.

Zodra ik een filmpje kijk of Skype opstart begint mijn beeld te glitchen (http://i.imgur.com/4mDI0oX.jpg). Wanneer dit gebeurt moet ik de computer in slaapmodus zetten en weer wakker maken om het probleem te fixen. De oplossing was voor mij om mijn Memory Clock in MSI Afterburner terug te zetten naar de standaard 1500 Mhz. Met gamen kan ik hem wel verhogen, maar zodra ik 1 Mhz van die 1500 af zit met filmpjes kijken crasht 'ie.

Misschien heb je er wat aan en anders succes!
Pagina: 1