Film/TV/Game surround kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Topicstarter
Ik zoek een?
Totaal oplossing voor tv/muziek geluid. Ik kijk TV via de tv ontvanger van KPN, speel games vop de ps4, stream af en toe muziek, en stream vanaf mn laptop(mac) films/series naar mn chromecast.
Het grote probleem is mijn woonkamer, zoals te zien in mijn prachtige paint tekening, staat mijn TV 1,5 meter van me vandaan. Ik denk dan ook dat de meeste setjes (zeker 5.1) veel te veel geluid produceren zodat je eigenlijk alles door elkaar hoort en er geen sprake meer is van surround.

Wat is een slimme oplossing in deze, ik mag van mn vriendin best sattelietjes ophangen of een paar vloerspeakers naast de tv-meubel zetten, maar gezien de kleine ruimte ben ik bang dat het to much wordt.

Wat is je budget?
1000,- tot 1500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV geluid (kpn itv ontvanger, optical out)
PS4 geluid (hdmi en optical)
Streamen vanaf smartphone
TV = LG 50"plasma (zie foto voor ingangen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Soundbar, HK HTS met Reciever, bose alles in 1 set

Afbeeldingslocatie: http://www.media-lemondenumerique.com/upload/images/2009/06/lg-50ps8000-connectiques.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/58mcYoA.jpg

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Ik zou met een 2.0 opstelling beginnen, twee fronts dus. Vervolgens kan je uitbreiden met een subwoofer als je laag mist, hoewel ik dat betwijfel in zo'n ruimte. Daarna met een central speaker uitbreiden en als laatste naar de surround speakers kijken. Misschien ben je al blij verrast met een stereo opstelling.

Sowieso raad ik aan om met wat muziek naar een HiFi zaak te gaan en daar luisteren wat de boekenplank/vloerstaanders te bieden hebben. Waarschijnlijk krijg je uit 2 boekenplank speakers al meer dan voldoende geluid.

Kijk je je trouwens niet scheel op die 50" televisie? :9

[ Voor 14% gewijzigd door tweegroenethee op 30-12-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua opstelling: gewoon voor 5.1 of 5.0 gaan. Een beetje home cinea receiver regelt zichzelf in dus dat moet qua geluidsbeleving geen enkel probleem zijn.
Ik heb hier op een 3,5 bij 5 meter (maar dat had ook 3 kunnen zijn gezien de opstelling van de bank) vier vloerstaanders, een center en een sub staan en dat gaat prima :)

Als je kijkt naar hoe een 5.1 volgens Dolby echt neergezet zou moeten worden dan staan de rears vaak haaks op oorhoogte naast de bank en naar binnen te stralen. Dus dat hoeft echt geen issue te zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Topicstarter
Daan87423 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:09:
Ik zou met een 2.0 opstelling beginnen, twee fronts dus. Vervolgens kan je uitbreiden met een subwoofer als je laag mist, hoewel ik dat betwijfel in zo'n ruimte. Daarna met een central speaker uitbreiden en als laatste naar de surround speakers kijken. Misschien ben je al blij verrast met een stereo opstelling.

Sowieso raad ik aan om met wat muziek naar een HiFi zaak te gaan en daar luisteren wat de boekenplank/vloerstaanders te bieden hebben. Waarschijnlijk krijg je uit 2 boekenplank speakers al meer dan voldoende geluid.

Kijk je je trouwens niet scheel op die 50" televisie? :9
Dus als ik het goed begrijp adviseren jullie een goede reciever met voldoende ingangen (dat hebben de meeste geloof ik) en beginnen met 2 vloerspeakers die ik beluisterd heb in een hifi zaak (geen bcc/mm oid)

En daar iets aan toevoegen mocht ik dat op termijn nodig achten...

ps. Ik stoor me totaal niet aan het formaat van de TV, dacht eerst dat ik dat wel zou doen maar kijkt eigenlijk heerlijk.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Met zo'n budget zou je ook iets kunnen halen waar je in de toekomst iets aan hebt, dus een versterker + een stel leuke speakers.

Zoiets ofzo: http://www.besthomecinema...ali-zensor-1-5-1-wit.html

Nu wellicht een lichte over kill voor de kleine ruimte maar wel kwalitatief leuk spul binnen budget. Eventueel later uit te breiden met 2 staanders zodat je een 7.1 set hebt.

Anders zou ik voor nu gewoon een 2e hands soundbar halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
De grootte van de ruimte zou geen leidraad moeten zijn in de keuze van de speakers, althans zo lang je geen beperkingen hebt in plaatsing.

Het voordeel van staanders t.o.v. boekenplank speakers is dat ze veelal een ruimer frequentiebereik hebben.
Het voordeel van duurdere speakers t.o.v. goedkopere is dat de duurdere speakers vaak ook beter klinken op lagere volumes.

Een overkill is het dus niet zo snel. Voor een subwoofer geldt dat in mindere mate ook.

Satelliet speakers noem ik bewust niet, omdat deze gewoon teveel missen in het laaggebied. Dit kan zelfs de beste subwoofer in de wereld nog niet compenseren.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 30-12-2015 16:45 ]

Pagina: 1