Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:45
Hallo Mede tweakers,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een camera welke foto's automatisch via Wi-Fi naar een FTP server stuurt. Deze vraag krijg ik maar niet beantwoord.

Dit is ter vervanging van de Eye-Fi Pro X2 kaartjes, welke niet meer verkocht worden, maar wel deze functionaliteit boden. ;w

Het gaat er om dat productiefoto's automatisch verstuurd worden naar onze FTP server, welke ze dan weer met een script in de juiste map plaatsen, zodat ze in het gebruikte softwarepakket direct te zien zijn. Manuele tussenkomst is hierin niet gewenst, om fouten te voorkomen. Het Wi-Fi netwerk tbv de camera's is afgescheiden van het trusted netwerk, vandaar de FTP vraag.

Ik zie een aantal camera's staan (veelal Sony's) welke een appdienst herbergen, maar zover ik kan zien missen de grote merken, de gevraagde functionaliteit.

Fotozaken hebben hier weinig kaas van gegeten blijkt uit hun aanbiedingen (Eye-Fi Mobi Pro), vandaar mijn vraag hier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon heeft diverse WFT-grips/modules waarmee dit mogelijk is. Maar deze zijn niet gekoop en werken alleen op de meeste high-end body's.

Hier wat uitleg: http://cpn.canon-europe.c...al/wifi_options.do?page=2

Of er nog andere mogelijkheden zijn met FTP file transfer geen idee. Het meeste qua Wifi is inderdaad wel erg gericht op de consumenten markt met simpele apps op telefoon of tablet om daar foto's heen te sturen om daarna via Social media te delen. Misschien dat Transcend of Toshiba FTP mogelijkheden aanbieden in hun Wifi-SD kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Je zou dit kunnen oplossen met een Canon camera en de Eos utility.

Door de Canon aan te sluiten met usb kabel aan een pc'tje (Intel NUC of een goedkoop netbookje?) kun je ze rechtstreeks zonder SD card op de harde schijf laten plaatsen in een folder. Deze kun je dan eenvoudig naar de ftp laten versturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 30-12-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
Dank voor jullie reacties
@Soinar: handige tip, echter vinden ze 500 euro al te duur :S Ik heb reeds gekeken naar de mogelijkheden van de Transcend/Toshiba/Sandisk kaartjes, echter zetten deze kaartjes hun eigen WiFi netwerk op waar je dan naar toe dient te verbinden.
@technonose: Het gaat er om dat de medewerker tijdens het werken in de hal de foto's maakt en de kantoormedewerker deze in het pakket kan zien en verwerken. Aansluiten op een pc heb ik reeds aangedragen, echter verstoord dat het werkproces dusdanig dat ze hier niet aan willen.

Probleem is dus dat een reeds bestaande functionaliteit wegvalt, zonder IMHO goede vervangende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Volgens mij kan dat met een Canon 6d met wifi iig. Wellicht ook andere met wifi.

even gegoogled:

http://www.p4pictures.com...ed-shooting-to-lightroom/

-edit- met de 70D zou het ook kunnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Tomas_ op 30-12-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Ik ben zelf niet zo thuis in de camera's maar zijn er geen modellen die automatische cloud upload mogelijkheden hebben? Dan kan je die map (automatisch) uploaden naar je FTP server.

Aanvulling: Ik weet niet welke kwaliteit je zoekt maar dit kan elke telefoon zo'n beetje.

[ Voor 20% gewijzigd door ResuCigam op 30-12-2015 15:27 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
En ook de meeste wifi enabled compacts. Een canon g7x kan bijvoorbeeld rechtreeks naar een pc sturen.
Echter is dat niet meteen een ftp.

Je hebt er dus een tussenstap voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Nu heeft Sony een WiFi ontvangst programma voor de pc (dus geen FTP maar kan direct naar een bepaalde map waar je script dan weer in kijkt (lijkt me)).
Weet alleen niet of de foto's gelijk verzonden worden na het maken.....

http://support.d-imaging....n/operation/wifi-dsc.html

edit: hmmz,... lijkt erop dat het verzenden een manuele handeling is aan het einde van de pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door Steefph op 30-12-2015 15:49 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
rechtstreeks naar pc sturen en daar scripten is een idee, echter komt dan het issue van de gescheiden netwerken weer om de hoek kijken. Vandaar ook de FTP vraag. Op dit moment loopt het in principe ook via de clouddienst van Eye-Fi, welke de foto's dan weer doorzend naar onze FTP server, maar ook deze functionaliteit is op goedkopere camera's ver te zoeken.

Daarnaast zijn de extra mogelijkheden op bv Android telefoontjes in een productieomgeving niet wenselijk, waardoor waarschijnlijk alleen de dure opties overblijven, zoals technonose reeds aangaf.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
technonose schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:39:
En ook de meeste wifi enabled compacts. Een canon g7x kan bijvoorbeeld rechtreeks naar een pc sturen.
Echter is dat niet meteen een ftp.

Je hebt er dus een tussenstap voor nodig.
Dat is mij helaas nog niet gelukt, ik kan wel via de Canon App door de fotos bladeren en overhalen naar de PC.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
r.reemers schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:03:
rechtstreeks naar pc sturen en daar scripten is een idee, echter komt dan het issue van de gescheiden netwerken weer om de hoek kijken. Vandaar ook de FTP vraag. Op dit moment loopt het in principe ook via de clouddienst van Eye-Fi, welke de foto's dan weer doorzend naar onze FTP server, maar ook deze functionaliteit is op goedkopere camera's ver te zoeken.

Daarnaast zijn de extra mogelijkheden op bv Android telefoontjes in een productieomgeving niet wenselijk, waardoor waarschijnlijk alleen de dure opties overblijven, zoals technonose reeds aangaf.
Dat van die "gescheiden" netwerken moet je dan toch eens uitleggen. Want of je nu een poort van het WiFi netwerk naar het interne open zet voor FTP of bijvoorbeeld SMB maakt dan ook weinig verschil. En ik heb het idee dat je je hierdoor erg beperkt.

Dat, of ik begrijp het verkeerd.
Pagina: 1