Ik ben toen aan een nieuw workstation. Het zal niet gebruikt worden voor gamen (of een keer waarbij de resolutie niet uitmaakt, maar echt voor workstation taken als het bewerken van video's, foto's en het draaien van meerdere VM's. Belangrijkste voor mij is betrouwbaarheid, daarna snelheid en daarna prijs.
Alles zal gaan draaien onder Ubuntu. Dus mochten jullie iets zien wat niet compatible is dan hoor ik het ook graag!
Budget is 1500 euro excl monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal primair Linux (Ubuntu) gaan draaien en gebruikt worden voor diverse workstationtaken als videobewerking (primair openshot, fotobewerking (darktable) en VM's waarschijnlijk onder KVM.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget max 1500 euro excl monitor, daar heb ik nog max 500/600 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, allemaal nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel voor processor, Dell voor monitor, verder geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve zo stil mogelijk, formaat zal ivm moederbord ATX worden, is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, blijft op standaard waarden draaien.
Wat verwacht je van ons?
1)Ik zou graag willen weten of de componenten bij elkaar het ideale systeem vormen of dat er nog verbeteringen mogelijk zijn. Budget is niet ongelimiteerd, maar zou ik kunnen aanpassen indien het aanzienlijke verbeteringen zou betekenen. Gaat dus echt om prijs/kwaliteit.
2)Daarnaast zou alles moeten werken met Linux.
3) Ik twijfel nog over welk ECC geheugen het beste past bij het systeem.
4) kan deze combinatie 2 UHD schermen aansturen (1 over DP en 1 over HDMI)
5) werkt dit systeem met ECC geheugen? Ik dacht dat alle moderne Intel processoren dit ondersteunden, maar ik zie bij Intel staan dat ECC niet ondersteund wordt.
Alvast heel erg bedankt!
Voor het scherm twijfel ik nog tussen de Dell Ultrasharp U2715H Zwart en de Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart.
Alles zal gaan draaien onder Ubuntu. Dus mochten jullie iets zien wat niet compatible is dan hoor ik het ook graag!
Budget is 1500 euro excl monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal primair Linux (Ubuntu) gaan draaien en gebruikt worden voor diverse workstationtaken als videobewerking (primair openshot, fotobewerking (darktable) en VM's waarschijnlijk onder KVM.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget max 1500 euro excl monitor, daar heb ik nog max 500/600 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, allemaal nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Het systeem moet minimaal 5 jaar mee kunnen.
- Snelle SSD is erg belangrijk voor mij (daarom nvme-ssd),
- ECC geheugen ivm nieuwe NAS die ik nog ga bouwen
- 16GB werkgeheugen minimaal, maar uitbreiding moet mogelijk zijn naar 32/64GB
- 2 netwerkpoorten ivm NAS.
- systeem moet 2 schermen op UHD resolutie kunnen aansturen naast de Dell waarschijnlijk een Panasonic 50CX800 (over HDMI)
- SPDIF aansluiting naar een reciever
Intel voor processor, Dell voor monitor, verder geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve zo stil mogelijk, formaat zal ivm moederbord ATX worden, is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, blijft op standaard waarden draaien.
Wat verwacht je van ons?
1)Ik zou graag willen weten of de componenten bij elkaar het ideale systeem vormen of dat er nog verbeteringen mogelijk zijn. Budget is niet ongelimiteerd, maar zou ik kunnen aanpassen indien het aanzienlijke verbeteringen zou betekenen. Gaat dus echt om prijs/kwaliteit.
2)Daarnaast zou alles moeten werken met Linux.
3) Ik twijfel nog over welk ECC geheugen het beste past bij het systeem.
4) kan deze combinatie 2 UHD schermen aansturen (1 over DP en 1 over HDMI)
5) werkt dit systeem met ECC geheugen? Ik dacht dat alle moderne Intel processoren dit ondersteunden, maar ik zie bij Intel staan dat ECC niet ondersteund wordt.
Alvast heel erg bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 388,- | € 388,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 | € 216,90 | € 216,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21R15D4/16 | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 183,30 | € 183,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.079,55 | |
Voor het scherm twijfel ik nog tussen de Dell Ultrasharp U2715H Zwart en de Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart.