• nico.deranter
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo,

ik heb een Ikea staande lamp (zonder dimmer) die is uitgerust met 3 standaard E14 lampen. Ik zou daar graag Warmglow leds van Philips insteken. Daarvoor ben ik opzoek naar een voetdimmer (dus een voor aan een kabel, niet voor in de muur) die geschikt is voor ledverlichting. Dit blijkt echter moeilijker te vinden dan verwacht. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

Nico

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet makkelijker om E14's te kopen die je zelf kan dimmen? Bijvoorbeeld http://www.applamp.nl/app...te-5w-led-lampen-sli.html

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nico.deranter
Ik ben niet geinteresseerd in een afstandsbediening. Er zwerven er hier al genoeg rond en ik heb er echt geen probleem mee om een arm of voet uit te steken om de lampen aan te steken :-)

"3000K warm wit" is overigens bezwaarlijk 'warm' te noemen :-)

Nico

[ Voor 14% gewijzigd door nico.deranter op 30-12-2015 13:08 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ben zo vrij geweest even voor je te googlen:
https://www.conrad.nl/nl/...-led-wit-wit-1219996.html
Geen ervaring mee overigens.

Verder: we verwachten op got wel enige eigen inzet. Vraagjes droppen "waar vind ik / wie weet waar ik...." zijn niet echt de bedoeling op een discussieforum :)

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 31-12-2015 14:38 ]

Wise enough to play the fool

• nico.deranter
Denk je nu echt dat ik er zelf nog niet naar gezocht heb? Of moet ik er volgende keer al mijn zoektermen en reeds gevonden items bijzetten? Dan krijg ik ongetwijfeld de opmerking dat ik zit te spammen. Ik had gehoopt hier iemand te vinden die zelf zoiets in huis heeft en er tevreden van is. Dat mag toch, hoop ik?

Ik zit er al heel lang achter te googelen, maar mogelijk niet met de juiste termen (is 'voetdimmer' de correcte naam?) Die bij Conrad is inderdaad de enige die ik ben tegengekomen op wat spul bij Alibaba na, maar die vertrouw ik niet echt. Het minimale vermogen van 7W vind ik echter vrij hoog voor LEDs (zie ook de laatste review bij dat item). De dimmer is me iets te duur om er gewoon een te kopen in de hoop dat het werkt. Op Alibaba e.a. zag ik er die beginnen vanaf 1W, maar mijn ervaring met Chinese spullen met verdacht goede specs aan een veel te lage prijs zijn eerder slecht.

• Jochemd13
  • Laatst online: 17:07
Tsurany schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:50:
Niet makkelijker om E14's te kopen die je zelf kan dimmen? Bijvoorbeeld http://www.applamp.nl/app...te-5w-led-lampen-sli.html
De zogenaamde Milight DualWhite lampen hebben voor aanpassing met filter een nog behoorlijk koud wit. Met filter kan je de 3000K naar 2200K brengen. En die moet je in ieder geval uit China halen want daar zijn ze veel goedkoper http://nl.aliexpress.com/...2_81_61,searchweb201560_8

Wat voor dimmanier zoek je?

• nico.deranter
Ik ben geen fan van wireless lampen aangezien die eigenlijk continu aanstaan vanwege de wifi. Ook al verbruiken ze maar weinig, vele kleintjes maken 1 groot.
Ik vind het licht van de Warm Glow lampen van Philips heel mooi. Ik heb 2 Ikea lampen met telkens 3 E14 sockets langs elke kant van mijn zetel staan die ik daarmee zou willen uitrusten. Ik had vroeger een halogeen lamp met voetdimmer, dat vond ik heel handig. Gewoon op stappen om aan of uit te zetten en effe tegen duwen om te dimmen. Wireless is voor mij geen voordeel, dan moet ik telkens naar de afstandsbediening of gsm gaan zoeken (ik behoor nog tot een generatie die niet vergroeit is met zijn gsm :-). Een voetdimmer ligt gewoon op de grond daar kan ik vanuit de zetel perfect aan.

Het is me niet duidelijk wat voor soort dimmer ik nodig heb voor de Warm Glow lampen. Ik vond daar niets van terug op de Philips website. Het enige dat ik weet is dat een halogeendimmer niet werkt, die gaat uit van een minimaal vermogen van pakweg 60W.

• teacher

teacher

Dysgaf!

nico.deranter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:54:
Denk je nu echt dat ik er zelf nog niet naar gezocht heb? Of moet ik er volgende keer al mijn zoektermen en reeds gevonden items bijzetten? Dan krijg ik ongetwijfeld de opmerking dat ik zit te spammen. Ik had gehoopt hier iemand te vinden die zelf zoiets in huis heeft en er tevreden van is. Dat mag toch, hoop ik?
.
Of je legt dat even uit (zonder hautain toontje graag), dan voorkomt dat er dubbel werk gedaan wordt.

Betere vragen krijgen betere antwoorden :Y

Overigens lees ik zo hier en daar dat warmglow specifiek bedoeld is om te dimmen, en dat je er kennelijk ook reguliere dimmers voor kan gebruiken.
http://www.meerdanlicht.n.../serie-naam/warmglow.html
http://www.usa.philips.co...merCompatibilitySheet.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 31-12-2015 17:45 ]

• nico.deranter
teacher schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:28:
[...]

Of je legt dat even uit (zonder hautain toontje graag), dan voorkomt dat er dubbel werk gedaan wordt.

Betere vragen krijgen betere antwoorden :Y
Zonder hautain te willen doen: dat geldt voor beide kanten hoor: "Verder: we verwachten op got wel enige eigen inzet". Ik gebruik zelden een forum, tenzij ik het echt niet zelf vind. Het is echt niet leuk om als je dan eindelijk hulp vraagt, meteen de opmerking te krijgen dat je zelf maar moet zoeken. Het is niet omdat ik nog geen antwoord gevonden heb dat ik niet gezocht heb. Misschien ben jij gewoon beter in het kiezen van zoektermen dan ik of misschien was het antwoord niet toereikend. Als je mijn vraag niet geschikt vindt, zeg dat dan. i.p.v. er meteen vanuit te gaan dat ik zelf nog niets gedaan heb. Met betere tips krijg je betere vragen.

Swat, we dwalen af, dat is ook niet de bedoeling. Mijn excuses voor dit off-topic antwoord. Ik zal volgende keer beter over mijn vraagstelling nadenken. Ik had eigenlijk gedacht dat het gebruik van een voetdimmer voor ledverlichting meer wijdverspreid was en dat ik dus snel een antwoord zou krijgen in de trant van "ja hoor ik gebruik de X94-LDFO uit de plaatselijk hupperdepup, zeer tevreden mee"

Beste wensen voor 2016! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nico

• teacher

teacher

Dysgaf!

nico.deranter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:55:
[...]

Zonder hautain te willen doen: dat geldt voor beide kanten hoor: "Verder: we verwachten op got wel enige eigen inzet". Ik gebruik zelden een forum, tenzij ik het echt niet zelf vind. Het is echt niet leuk om als je dan eindelijk hulp vraagt, meteen de opmerking te krijgen dat je zelf maar moet zoeken. Het is niet omdat ik nog geen antwoord gevonden heb dat ik niet gezocht heb. Misschien ben jij gewoon beter in het kiezen van zoektermen dan ik of misschien was het antwoord niet toereikend. Als je mijn vraag niet geschikt vindt, zeg dat dan. i.p.v. er meteen vanuit te gaan dat ik zelf nog niets gedaan heb. Met betere tips krijg je betere vragen.
Volgens mij geef ik je goede en to the point antwoorden, met daarbij (en een moderator pet op) een tip over de forum-etiquette hier hier geldt. Daar kan je ingewikkeld over doen, of er je voordeel mee doen.

Extragratis linkje erbij: http://www.et48.com/nl/tr...r-met-schakelaar-1-6.html

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 31-12-2015 19:12 ]

• nico.deranter
Bedankt, die was ik nog niet tegengekomen.
Pagina: 1