Advies CPU etc upgraden

Pagina: 1
Acties:

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik zoek een?
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GPU. Op dit moment heb ik een het volgende systeem.
8GB ram ddr 1600mhz.
Iona-GL8E Moederbord die standaard in de hpe pavillion hpe 350nl zit.
750Watt cooler master voeding(Model exact weet ik niet uit me hoofd)
I7 860.
GTX 770

Nu zit ik er aan te denken om de volgende generatie Nvidia of AMD te halen. Want ik merk dat me 770 toch wel wat moeite krijgt met sommige games.

Raden jullie aan om het moederbord te vervangen + de CPU en ram? Of zou enkel grafische kaart vervangen voldoende zijn?

Ik wil op maximale instelling gamen en het liefste op 1440P maar full hd kan ik ook meeleven.

Games die ik wil gaan spelen zijn kingdom come deliverance, Black desert online en de wat nieuwere games vooral.

Wat ik dus op dit moment aan jullie vraag is advies over upgraden ja of nee van CPU en dergelijke.

Zat zelf te denken als ik ga upgraden voor een i5-6600K. Zodat in later stadium eventueel kan overklokken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Je kunt altijd eerst proberen je VGA te vervangen en kijken hoe de performance op het moment is.

Mocht het niet voldoende zijn, kun je altijd nog de cpu+mobo+mem gaan vervangen. Aangezien de i5/7-6xxx series DDR4 of DDR3L nodig heeft (DDR4,DDR3L is weer afhankelijk van het type mainboard). Ik weet niet zeker of de 8GB DDR3 die je hebt ook Low-voltage is.

Kortom, eerst vga, niet goed? rest van het systeem.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2025
nIghtorius schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
Je kunt altijd eerst proberen je VGA te vervangen en kijken hoe de performance op het moment is.

Mocht het niet voldoende zijn, kun je altijd nog de cpu+mobo+mem gaan vervangen. Aangezien de i5/7-6xxx series DDR4 of DDR3L nodig heeft (DDR4,DDR3L is weer afhankelijk van het type mainboard). Ik weet niet zeker of de 8GB DDR3 die je hebt ook Low-voltage is.

Kortom, eerst vga, niet goed? rest van het systeem.
Goede tip eigenlijk! had ik eigenlijk ook wel aan kunnen denken haha, Zal eerst dan de grafische kaart afwachten en kijken hoe die presteert en eventueel dan overwegen om alles te upgraden.

Maak er wel wat budget voor vrij mocht het nodig zijn.