Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Dag allen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een krachtige laptop/desktop vervanger, die ook als een (relatief lompe) tablet kan gebruikt worden. Niet als tablet voor media op de bank, daarvoor heb ik een simpele android tablet, maar om wat mee te krabbelen tijdens meetings en wat documenten en aantekeningen makkelijk te delen. (tablet modus vind ik dan prettiger dan een echte laptop.

Daarnaast ben ik dan erg gecharmeerd van de mogelijkheid om met een docking station de tablet ook op een bureau te kunnen neerzetten, met twee schermen, netwerkkabel en voldoende USB aansluitingen, etc.
Dit hoeft natuurlijk niet per sé een bijpassend docking station te zijn, een kabel van één groot scherm standaard hebben liggen voor in de (micro-)hdmi aansluiting, en een usb hub neerleggen met daaraan muis en tb is ook een optie.

Simpel gezegd, ik wil eigen een surface pro 4 van microsoft, zonder dat ik de 1500-2000 euro wil neerleggen die nodig is voor een tablet + keyboard + dockingstatio + sleeve.

Ik ben op zoek geweest naar alternatieven via de pricewatch, o.a. HP, Dell en Lenovo, maar vooral HP en Dell zijn er zoveel verschillende types dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Is er iemand die ervaring heeft met een tablet/laptop combo die tevens als werkstation moet dienen? Bij voorkeur met een apparaat waarbij de gehele set +/- op 1250 euro uitkwam. Is er een tablet die ik over het hoofd zie die jullie mij kunnen aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:57
Inspiron 13 7000 heb ik zelf, prima apparaat (999 euro).
Je zou ook de HP Spectre x360 kunnen proberen, maar ook die is aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 06:26
Goedemiddag,
sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Surface pro 4 I5 8GB 256gb. Deze gebruik ik inderdaad als vervanger van mijn oude laptop. De prestaties zijn niet slecht en het beeld is echt prachtig. Waar ik wel een beetje meezit is het volgende. Mijn oude laptop kon gewoon werken zonder dat de batterij was geplaatst (deze borg ik op met een lading van 50%). Bij deze Surface kan dit uiteraard niet maar mijn vraag is, kan ik deze surface constant aan de netvoeding laten hangen of gaat daar de batterij van kapot?
Groet ReneAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Dat maakt niks uit, ik heb een surface pro 1 en die accu is nog ruim 90% en die zit altijd in het stopcontact.

Hetzelfde met mijn laptop maar die heeft na 3 of 4 jaar nog 72% van zn oorspronkelijke capaciteit.