Toon posts:

Vervangende grafische kaart voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn grafische kaart is overleden dus opzoek naar een nieuwe.

Ik zoek een?
Grafische kaart om te gamen, en te vervangen (mijn oude Radeon HD7970 is kapot gegaan). Wil ook graag een wat betere dan deze.

Wat is je budget?
600,- Max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb 2x Radeon HD series gehad, maar ben nu wel geïnteresseerd in Nvidia (GTX?)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i7-2600
Gigabyte Z68P-DS3
16GB Ram
1x 250GB SSD
1x 1TB HDD
730W Power Supply.

De Radeon HD7970 paste nog maar net in mijn kast, dus groter gaat niet lukken, zat aan de GTX980 te denken, maar wil graag wat meer input.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
980 is qua price/performance niet erg interessant. Ten opzichte van een 970 betaal je een dikke meerprijs van zo'n 50%, terwijl je er qua prestaties maximaal ongeveer 15% bij krijgt.

980 Ti is wel interessant, maar zit boven het budget. Je zou de Vraag&Aanbod in de gaten kunnen houden, daar gaan ze af en toe nog voor €600 weg.

Daarom lijkt mij een 970 gewoon een mooie keus, zowel qua prijs als performance. :)

Je geeft aan in Nvidia geïnteresseerd te zijn, maar AMD heeft nog een leuke concurrent op dat prijsniveau.
De R9 390 is interessanter dan de 970, voor ongeveer dezelfde prijs. De 390 is dus ook nog het overwegen waard. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
Dus de MSI R9 390X GAMING 8G, zou beter zijn dan de 970?

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Fury (x) misschien..
Welke 730 watt voeding heb je?

• Jstuyfzand
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-12-2019
TheTinusNL schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:36:
980 is qua price/performance niet erg interessant. Ten opzichte van een 970 betaal je een dikke meerprijs van zo'n 50%, terwijl je er qua prestaties maximaal ongeveer 15% bij krijgt.

980 Ti is wel interessant, maar zit boven het budget. Je zou de Vraag&Aanbod in de gaten kunnen houden, daar gaan ze af en toe nog voor €600 weg.

Daarom lijkt mij een 970 gewoon een mooie keus, zowel qua prijs als performance. :)

Je geeft aan in Nvidia geïnteresseerd te zijn, maar AMD heeft nog een leuke concurrent op dat prijsniveau.
De R9 390 is interessanter dan de 970, voor ongeveer dezelfde prijs. De 390 is dus ook nog het overwegen waard. :)
Inderdaad, zeker interessant die twee.
Wat ik mij echter afvraag is of de 3.5gb VRAM van de 970 genoeg is de komende jaren op 1080p.
Wat denkt u?
Pagina: 1