• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Zou het ipv een mp3 speler nietmooi zijn als ze een speler maken waarvan je de codec kunt opdaten. Eigenlijk vrij logisch...?? :)

Zoek wat je niet eerder vond

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij veel mp3 spelers kan je de firmware toch updaten zodat ze ook andere formaten ondersteunen.
Of bedoel je dat niet :?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Dus je zo evt opvolgers van mp3 kunnen downloaden en updaten in je speler???
oh, dat wist ik niet, dacht dat je gewoon pech zou hebben. wat je alsnog hebt als het niet wordt ontwikkeld :(

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Nope, bijna alle spelers kunnen tegenwoordig hun firmware wel upgraden. Maar meestal is het probleem bij nieuwe formaten de kracht van het processortje. Zo kan mijn rio500 WMA net niet aan, dus heeft Diamond ook nooit firmware uitgebracht die WMA ondersteunt (niet dat ik het mis ofzo, MP3 in VBR is net zo goed). En om nog maar niet te spreken over de processorkracht die nodig is voor mp3pro bijvoorbeeld (ongeveer anderhalf keer zoveel als voor mp3).

Verder zijn die firmware updates wel heel cool. In de loop van de tijd heeft mijn rio500 veel xtra functies derbij gekregen: betere equalizer, betere bediening, ondersteuning voor 128 MB Flashmedia kaartjes (64+128=192 MB!!!) complete andere indeling van het schermpje, volume kan harder, betere afspeelkwaliteit, presets, mapjes, bookmarks, scrollsnelheid veranderbaar, lettertypes van computer naar speler downen en gebruiken, volledig programmeerbaar backlight, eigen opstartfilmpje kunnen maken, enz :P

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 00:28 schreef PsyFlux het volgende:
Nope, bijna alle spelers kunnen tegenwoordig hun firmware wel upgraden. Maar meestal is het probleem bij nieuwe formaten de kracht van het processortje. Zo kan mijn rio500 WMA net niet aan, dus heeft Diamond ook nooit firmware uitgebracht die WMA ondersteunt (niet dat ik het mis ofzo, MP3 in VBR is net zo goed). En om nog maar niet te spreken over de processorkracht die nodig is voor mp3pro bijvoorbeeld (ongeveer anderhalf keer zoveel als voor mp3).

Verder zijn die firmware updates wel heel cool. In de loop van de tijd heeft mijn rio500 veel xtra functies derbij gekregen: betere equalizer, betere bediening, ondersteuning voor 128 MB Flashmedia kaartjes (64+128=192 MB!!!) complete andere indeling van het schermpje, volume kan harder, betere afspeelkwaliteit, presets, mapjes, bookmarks, scrollsnelheid veranderbaar, lettertypes van computer naar speler downen en gebruiken, volledig programmeerbaar backlight, eigen opstartfilmpje kunnen maken, enz :P
Hoe date je zoiets op? Gaat dat gewoon over hetzelfde link kabeltje?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:12 schreef BlaxLash het volgende:
Hoe date je zoiets op? Gaat dat gewoon over hetzelfde link kabeltje?
Yep, je kunt bij www.diamondmm.com gewoon op firmware klikken, daar de juiste mp3-speler selecteren en de exe downloaden. Die exe is gelijk een klein updateproggie met daarin de firmware. Gewoon ff een paar keer op ok klikken en het is alweer klaar :)
Pagina: 1