[C#] BackgroundWorker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
Hallo tweakeraars,

Om de algehele ervaringssnelheid te verhogen wil ik calls naar de webservice die ik gebruik laten afhandelen door een backgroundworker. Dit is de eerste keerdat ik hiermee werk. Ik ben er al achter dat het niet mogelijk is om meerdere functies in één backgroundworker te laten uitvoeren. Ik google geraadpleegd en een Queue lijkt (mij) de beste optie. Gewoon een lijst van methodes waar door heen geïtereerd wordt. Het kan zijn dat ik de Queue verkeerd begrepen heb.. Nu probeer ik een goed voorbeeld te vinden op Stackoverflow en MSDN maar dit is mij niet gelukt. Kan iemand mij een voorbeeld geven of in ieder geval uitleggen hoe ik deze in elkaar moet zetten?

Grtz

[ Voor 4% gewijzigd door ThaAresX op 30-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThaAresX schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:55:
Ik ben er al achter dat het niet mogelijk is om meerdere functies in één backgroundworker te laten uitvoeren.
Que :? Waarom zou dat niet kunnen?
Ik google geraadpleegd en een Queue lijkt (mij) de beste optie.
Waarom niet Async?
Gewoon een lijst van methodes waar door heen geïtereerd wordt. Het kan zijn dat ik de Queue verkeerd begrepen heb.. Nu probeer ik een goed voorbeeld te vinden op Stackoverflow en MSDN maar dit is mij niet gelukt.
Hoe zoek jij dan in hemelsnaam? Het staat gewoon letterlijk bij de Queue.
Kan iemand mij een voorbeeld geven of in ieder geval uitleggen hoe ik deze in elkaar moet zetten?
Misschien eens even proberen duidelijk te omschrijven wat je nu precies wil bereiken / doen? Wat is het daadwerkelijke probleem dat je probeert op te lossen met een queue/backgroundworker (en waarvoor dus misschien wel betere oplossingen zijn)?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 30-12-2015 11:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:07

Haan

dotnetter

Misschien wel even handig te vermelden wat voor soort applicatie het over gaat, vanwege de background worker vermoedelijk een desktop applicatie?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 08:37
Ik sluit mij aan by Rob : waarom niet gewoon async / await gebruiken ipv de backgroundworker?
Een queue gebruiken is ook makkelijk : Enqueue() om iets in de queue te gooien, Dequeue() om iets uit de queue te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
Haan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:40:
Misschien wel even handig te vermelden wat voor soort applicatie het over gaat, vanwege de background worker vermoedelijk een desktop applicatie?
Ja het gaat om een desktop applicatie.

Heb het al opgelost met een backgroundworker. De benodigde methods worden in een lijst gezet en deze worden één voor één uitgevoerd door de backgroundworker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:14
Het klinkt alsof je een lelijke oplossing hebt verzonnen voor een niet-bestaand probleem :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:07

Haan

dotnetter

upje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:23:
Het klinkt alsof je een lelijke oplossing hebt verzonnen voor een niet-bestaand probleem :) .
Tot een jaar of drie geleden (toen we nog geen async/await hadden) was het waarschijnlijk nog niet zo heel slecht, maar nu is async wel de meest voor de hand liggende keuze ja.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Ik zie alleen niet in waarom 1 BGW niet meerdere methods kan uitvoeren? :?

Of je nu door een lijst met methods loopt of ze 1 voor 1 onder elkaar zet maakt toch geen fluit uit? Maar ik vermoed dat ik het probleem niet helemaal goed begrijp.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1