Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wi-fi Router voor mobile testing

Pagina: 1
Acties:

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 15:47
Hallo,

Ik heb thuis een oude wi-fi router liggen die ik zou willen gebruiken voor het mobiel testen van mijn websites. De router is een Belkin N300 ( http://www.belkin.com/nl/...nl&pid=F9K1002as&scid=756 ) die sinds een paar maanden is vervangen door een modem/router-combi van Telenet.

Ik zou de router via de internet-poort aan mijn pc koppelen waarbij via de PC (Wi-fi naar Telenet router) verbinding met het internet word gelegd (Voor het laden van jQuery e.d.)

Hoe moet ik deze configuratie in elkaar steken?

(Voor de gemakkelijkheid is hier een afbeelding die het misschien beter uitlegt)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sz63cj3at0qznjk/vagrant.png?dl=1

PS. Ik weet dat het gemakkelijker zou zijn om de router rechtsreeks aan de modem te hangen maar mijn tiranieke pa wilt dit niet :(

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Verwijderd

Ik denk dat je teveel moeite doet om je websites te testen...
Simpelste is om op je computer een WAMP of LAMP server te installeren en dan gewoon via een mobiel toestel in je thuis-netwerk het ip van je eigen computer intikken... (heel simplistische opzet die je later nog kan uitbreiden met een eigen lokale dns-server enzo)

Verwijderd

Met pingy. Verder lijkt het me niet handig als we hier hints en tips gaan geven om netwerk policies (of dat nu op school, werk of thuis is, maakt niet uit) te omzeilen.

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:10:
Ik denk dat je teveel moeite doet om je websites te testen...
Simpelste is om op je computer een WAMP of LAMP server te installeren en dan gewoon via een mobiel toestel in je thuis-netwerk het ip van je eigen computer intikken... (heel simplistische opzet die je later nog kan uitbreiden met een eigen lokale dns-server enzo)
waarom deze opzet:
  • Webhost A werkt met PHP 5.5, Webhost B werkt met ASP.net? Hoe los jij dit op (rekening houdende met Linux als main-OS)
  • Geen probleem met "Works on my machine" door een andere parameter die anders ligt op uw WAMP-server.
  • ...
Ik weet, 10 keer meer "Werk" maar 100 keer minder problemen tijdens afleven.

En 10 keer meer werk is ook relatief aangezien configuratie is geautomatiseerd met Ansible (In 30 minuten volledig werkende Virtuele machine)
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:21:
Met pingy. Verder lijkt het me niet handig als we hier hints en tips gaan geven om netwerk policies (of dat nu op school, werk of thuis is, maakt niet uit) te omzeilen.
Wie spreekt hier over policies? Die router heeft veel problemen veroorzaakt in het verleden en we willen gewoon geen extra problemen door het constant af en aan schakelen. (+ constant in kast duiken om gewoon 5 minuten mobiel te testen is het sop de kolen niet weert)

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenED op 30-12-2015 10:29 ]

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Verwijderd

JeroenED schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:23:
[...]

Wie spreekt hier over policies? Die router heeft veel problemen veroorzaakt in het verleden en we willen gewoon geen extra problemen door het constant af en aan schakelen.
Als een 'meerdere' (in dit geval je vader ;) ) verbiedt om de AP te gebruiken en jij doet dat toch is dat een overtreding van een policy die door je vader is ingesteld...

Verwijderd

JeroenED schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:23:
[...]

waarom deze opzet:
  • Webhost A werkt met PHP 5.5, Webhost B werkt met ASP.net? Hoe los jij dit op (rekening houdende met Linux als main-OS)
  • Geen probleem met "Works on my machine" door een andere parameter die anders ligt op uw WAMP-server.
  • ...
Ik weet, 10 keer meer "Werk" maar 100 keer minder problemen tijdens afleven.
Ik heb dat probleem niet omdat ik zelf beslis waar hosting gebeurt. Als klant per se ergens anders wil dan ondertekent die ook een document dat ik niet verantwoordelijk ben als er problemen zijn langs die kant. Plus ik biedt goedkopere pakketten aan dus zijn er weinig die daar moeilijk over doen.

En ik ben er nog niet aan uit hoe jij in jouw opzet dat probleem van verschillende configuraties gaat oplossen...
Pagina: 1