Ik had niet verwacht dat ik ooit zo'n topic zou openen maar het gebeurd dan toch.
Afgelopen week heb ik het volgende systeem samengesteld:
Vol vertrouwen alles hop de kast in, het is immers nog nooit misgegaan en ik heb een hoop systemen gebouwd. En dan... geen post, maar 5 langer-dan-normale *beeps* waarna hij uit- en weer aan gaat.
- Op basis van internet kom ik er achter dat '5 short beeps' met een ami bios CPU failure betekent.
- CPU is compatible met eerste bios versie mobo, (maar das logisch met een nieuw platform)
- 2x12V en EATX stekkers zijn uiteraard aangesloten.
1: 1 voor 1 ram-bankjes er uit gehaald, ook zonder RAM geboot. Geen enkel verschil.
2: Videokaart er uit (CPU heeft iGPU), alles losgetrokken wat niet hoog nodig is, geen enkel verschil.
3: Nieuwe (identieke) CPU en mobo besteld, het zal wel 1 van de 2 zijn als de bios CPU failure zegt.
4: Nieuwe CPU in mobo gestopt, geen enkel verschil.
5: Oude CPU in nieuwe mobo gestopt, geen enkel verschil.
6: Voeding van mijn PC er aan gehangen, geen enkel verschil.
Ik weet niet hoe ik verder moet! 2 moederborden, 2 processors, precies hetzelfde resultaat. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het oorspronkelijke moederbord om de een of andere reden elke CPU direct frituurt. Wat dat betreft had ik misschien meteen de nieuwe CPU op het nieuwe mobo moeten gooien gisteren...
Er zijn geen pinnetjes verbogen
Iemand een idee? Wat kan ik nog meer uitzoeken om dit duidelijker te krijgen?
Afgelopen week heb ik het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,80 | € 212,80 |
| 1 | Gigabyte GA-H170M-D3H | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Asus GTX750TI-OC-2GD5 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Toshiba MD04ACA400, 4TB | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 151,95 | € 151,95 |
Vol vertrouwen alles hop de kast in, het is immers nog nooit misgegaan en ik heb een hoop systemen gebouwd. En dan... geen post, maar 5 langer-dan-normale *beeps* waarna hij uit- en weer aan gaat.
- Op basis van internet kom ik er achter dat '5 short beeps' met een ami bios CPU failure betekent.
- CPU is compatible met eerste bios versie mobo, (maar das logisch met een nieuw platform)
- 2x12V en EATX stekkers zijn uiteraard aangesloten.
1: 1 voor 1 ram-bankjes er uit gehaald, ook zonder RAM geboot. Geen enkel verschil.
2: Videokaart er uit (CPU heeft iGPU), alles losgetrokken wat niet hoog nodig is, geen enkel verschil.
3: Nieuwe (identieke) CPU en mobo besteld, het zal wel 1 van de 2 zijn als de bios CPU failure zegt.
4: Nieuwe CPU in mobo gestopt, geen enkel verschil.
5: Oude CPU in nieuwe mobo gestopt, geen enkel verschil.
6: Voeding van mijn PC er aan gehangen, geen enkel verschil.
Ik weet niet hoe ik verder moet! 2 moederborden, 2 processors, precies hetzelfde resultaat. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het oorspronkelijke moederbord om de een of andere reden elke CPU direct frituurt. Wat dat betreft had ik misschien meteen de nieuwe CPU op het nieuwe mobo moeten gooien gisteren...
Er zijn geen pinnetjes verbogen
Iemand een idee? Wat kan ik nog meer uitzoeken om dit duidelijker te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 30-12-2015 09:45 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa