Waterkoeling op een low energy opstelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
Ik wil een nieuwe redelijk compacte pc bouwen met als eerste requirement een zo laag mogelijk energie verbruik wegens altijd aan. Hierop zou ik waterkoeling willen zetten. Ja, dit is eigenlijk onzinnig en overbodig, maar de pc krijgt een centrale plaats en zou het enkel doen omdat het er fancy uit ziet.
Nu zat ik te kijken naar een Intel processor uit de i5 U series (5250U of 6260U) wegens slechts 15W verbruik.

Zijn er mensen die ervaring hebben om op dit soort processoren waterkoeling te installeren? Wil het gewoon eens in de groep gooien om meningen / ervaringen uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 19:32
Hi Rct,

Ik heb wel ervaring met waterkoeling maar niet op de hele lage tdp processoren.

Ik heb wel eens een bericht gezien van een eigenaar van een bekende nederlandse waterkoeling webshop #noreclame die zijn HTPC passief watergekoeld had. Moet met een 15 watt processor ook mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gewoon koelblok erop en gaan: minder warmte afvoeren is geen probleem.

Maar waarom zou je? Met een groot lucht koelblok zoals een Scythe Ninja of Mugen kan je, als je een beetje open kast hebt, de CPU waarschijnlijk passief draaien. Das nóg stiller, efficiënter en goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 30-12-2015 14:58 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je wilt een U processor gaan gebruiken, deze zijn echter altijd op het moederbord vastgesoldeerd; en met non-standaard koeling. m.a.w. een waterkoeler (of uberhaupt een andere koeler) hierop zetten zal een behoorlijk ingewikkeld zo niet onmogelijk karwei worden. een zuinige Pentium/Celeron kan net zo snel/zuinig zijn en er kan wel waterkoeling op gezet worden. dit is natuurlijk de reinste overkill, maar goed, 't kan...

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger