Nvidia Quadro passend maken

Pagina: 1
Acties:

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01 11:38
Goedemorgen,

Voor mijn HTPC heb ik onderstaande kaart even snel aangeschaft.

http://tweakers.net/pricewatch/296941/nvidia-quadro-400.html

Never nooit gekeken naar het feit dat het natuurlijk een kaart betreft voor in een "normale" kast.
Bracket formaat is natuurlijk te groot 8)7

Op Google zag ik al dat deze dingen wel beschikbaar zijn maar onduidelijk wie wat nou verkoopt en welk formaat ik nodig heb.

Ook kwam ik forum topic op GoT tegen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1618693.
Helaas kwam ik hier ook niet echt verder mee.

Een van jullie een idee?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:54
is dat niet overkill voor een HTPC?

zijn die brackets niet fabrikant specifiek?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
Die kaart wordt idd in twee formaten verkocht, met normaal formaat bracket en met klein formaat... ze zijn per formaat verkocht en anderen leverden weer beide formaten brackets standaard erbij. Er bestaan overigens ook maar twee formaten van, wat dat betreft hoef je verder geen rekening te houden met meer afmetingen.

Het vinden van een losse bracket is niet heel eenvoudig aangezien die meestal kaart specifiek zijn omdat de plaatsing van de connectoren meestal per fabrikant verschilt. Ook geeft Nvidia blijkbaar zelf geen ondersteuning voor dergelijke zaken maar verwijst door naar de specifieke verkoopkanalen voor dergelijke hardware. Ook betreft het een kaart die inmiddels alweer 3 jaar uit de handel is dus het zal sowieso lastig zijn om daar nog onderdelen voor te vinden.

Je kan denk ik drie dingen doen...

1. een vraag hier op v&a en marktplaats plaatsen met de hoop dat iemand zoiets nog heeft liggen
2. met wat buigen en zagen kan je het zelf op maat maken
3. voor weinig een andere kaart aanschaffen die wel past

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:11

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je zou de fabrikant kunnen mailen. Sommige fabrikanten willen nog wel eens kostenloos of tegen lage kosten brackets opsturen. Als ik mij niet vergis had PNY een low profile versie van deze kaart, je zou het daar kunnen vragen.

[ Voor 28% gewijzigd door Johan9711 op 30-12-2015 09:35 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of gewoon de bracket eraf schroeven. Misschien niet de mooiste oplossing, maar zo heb ik ook een low profile in mijn HTPC zitten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

Croga

The Unreasonable Man

TERW_DAN schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:07:
Of gewoon de bracket eraf schroeven. Misschien niet de mooiste oplossing, maar zo heb ik ook een low profile in mijn HTPC zitten.
^^ Same here.

De bracket voegt nauwelijks iets toe. Als het nou zou gaan om een high-end kaart met halve kilo koeler dan zorgt die bracket voor stabiliteit. Maar in dit geval: Gewoon er af halen, aansluiten en nooit meer naar om kijken.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
pricewatch: Club 3D Low Profile Bracket Kit

Koop deze, vijl het HDMI gat een beetje uit voor de DP connector en schroef hem vast aan je kaart met de DVI schroefjes. Pronto :P

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:40
Croga schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:11:
[...]

^^ Same here.

De bracket voegt nauwelijks iets toe. Als het nou zou gaan om een high-end kaart met halve kilo koeler dan zorgt die bracket voor stabiliteit. Maar in dit geval: Gewoon er af halen, aansluiten en nooit meer naar om kijken.
Niet helemaal mee eens hoor, als je een stevige DVI kabel hebt vastgezet en je tilt hem per ongeluk omhoog/hij blijft hangen, dan trek je je videokaart uit een draaiende machine.

@TS, ik zou gaan voor inkorten en buigen, dat moet met het huis-, tuin- en keukengereedschap wel te doen zijn toch?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

Croga

The Unreasonable Man

PhaeTom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:19:
Niet helemaal mee eens hoor, als je een stevige DVI kabel hebt vastgezet en je tilt hem per ongeluk omhoog/hij blijft hangen, dan trek je je videokaart uit een draaiende machine.
Tsja..... Als je je autodeur dicht gooit terwijl je vingers er tussen zitten doet dat pijn..... Zelfde orde-grootte probleem. Als je gewoon oplet die ene keer per 2 jaar dat je je HTPC verplaatst dan gaat het geen probleem zijn.

• Spacialz
Reloader schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:21:
is dat niet overkill voor een HTPC?

zijn die brackets niet fabrikant specifiek?
Kan ergens wel begrijpen dat je zegt overkill, maar de videochip ( HD2000) laat regelmatig beeldstuurprogramma crashen.
Bovendien is het maar een kaartje van 512 MB om de boel iets over te nemen en ruimte te gunnen.
Het is niet zo dat ik 2 GB erin geknald heb :P

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Overkill? dat is low end gtx 200 hardware uit vervlogen jaren :), max 2560x1600m dx10.1, 64 bits ddr3 etc. Misschien helemaal prima hier maar iig geen overkill :p (er is nog wel een windows 10 driver maar daar staat trouwens wel bij dat dat de laatste update is)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 30-12-2015 10:46 ]

specs

• Spacialz
Kaalus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:16:
pricewatch: Club 3D Low Profile Bracket Kit

Koop deze, vijl het HDMI gat een beetje uit voor de DP connector en schroef hem vast aan je kaart met de DVI schroefjes. Pronto :P
Thanks voor de tip in ieder geval, is even kijken of dit iets is :)
PhaeTom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:19:
[...]

@TS, ik zou gaan voor inkorten en buigen, dat moet met het huis-, tuin- en keukengereedschap wel te doen zijn toch?
Neig ik ook wel naar, dan zit de kaart wel stabieler vast.

• Spacialz
Thanks everyone!

Weet weer voldoende dankzij dit schopkont forum :) !

*mag dicht :)*

[ Voor 10% gewijzigd door Spacialz op 30-12-2015 12:36 ]

Pagina: 1