Werkende AMD chipset drivers voor een E-350

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik ben opzoek naar AMD chipset en grafische drivers van +- 2014 voor een E-350. Kan iemand mij daar aan helpen?

Achtergrond:
Ik heb een clean install van Windows 7 op mijn AMD E-350 APU gedaan. Tot mijn verbazing wordt ik op de AMD site doorverwezen naar de nieuwste Crimson drivers. Prima, geen probleem. Ik vindt daar de volgende drivers:

radeon-crimson-15.12-with-dotnet45-win7-64bit
radeon-crimson-15.12-sb-sata-ahci-win10-win8.1-win7-64bit

Helaas weigeren beide drivers op 2% verder te gaan met de installatie. Dus daar begint de ellende al.

Windows geeft aan dat het om error 1723 gaat; een missende dll. Vervolgens heb ik zelf maar wat "basis" dingen geïnstalleerd zoals dotnet4.5 en vccredist2015. Dat hielp niet. Wat wel hielp waren de vcredist van 2012 en 2013 die amd in de tijdelijke map gooide. De installatie is echter wel héél snel klaar. Veel te snel voor deze trage cpu.

Na de installatie van de chipset drivers kan de computer helaas steeds niet in de slaapstand. Dat gaat dus niet goed. Dan maar even een reboot. Vervolgens werkt de muis niet meer (!) en bij de taskmanager staat de cpu load op 0% en wordt er nooit iets weergeven. Nog maar een reboot, nu werkt de muis wel.

Helaas kan de computer nog steeds niet in standby. Na een powercfg -a blijkt dat ik de vga drivers moet updaten. Dat had ik al gedaan... Even gechecked in de device manager, en ja hoor. Er is een "standaard VGA adapter". De Crimson setup heeft dus de grafische driver overgeslagen. De gaming Evolved app geeft nog even een trap na door aan te geven dat automatische updates van mijn videokaart niet worden ondersteund.

Conclusie: Crimson drivers op een E350 is geen goed idee.

Probleem is dat de originele drivers van de driver cd, uit 2011, eigenlijk ook redelijk brak waren. Ik herinner me dat het vanaf Catalyst 12.x goed ging.

Nu kom ik wel een lijst met oude drivers tegen (http://support.amd.com/en...edded/previous?os=Windows ) maar daar staan weer geen chipset drivers tussen.

Tips?

[ Voor 62% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2015 04:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23
De losse chipset drivers misschien proberen:http://support.amd.com/en...hipset?os=Windows+10+-+64

Laat maar, zie dat dit de zelfde zijn die je al geprobeerd hebt.

Heb je al geprobeerd handmatig de drivers te updaten ?
Als je de installatie start pakt hij eerst alle bestanden uit op je C schijf.
Installatie afbreken en dan handmatig de drivers updaten via windows zelf.

[ Voor 58% gewijzigd door SpiriTNL op 30-12-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk hier eens. Niet hetzelfde bord maar de chipset is hetzelfde. Driver van 2014.

http://www.msi.com/produc...E45.html#down-driver&Win7 64

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bedankt voor de linkjes ik ga het eens proberen :).

Ik heb overigens ondertussen wel een VGA driver kunnen installeren! Via het AMD forum kwam ik op een topic voor Windows 10 waar ze de oude drivers voor Windows 8.1 gebruikte. Die deden het natuurlijk niet. Echter door de URL aan te passen kwam ik de Windows 7 drivers tegen: http://support.amd.com/en...s?os=Windows%207%20-%2064

Hier heb ik 14.12 kunnen downloaden en installeren *O* .

De pc kan dus nu in ieder geval in de slaap/sluimer stand :). Mis alleen nog de chipset drivers. Maar wie weet werken de Asrock/Msi drivers... Ga ik nog even proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2015 21:10 ]

• sdk1985
Update:
De asrock drivers zijn all in one drivers, maar ik heb al een recentere video driver.
De MSI drivers zijn 700 MB en zijn nu al m eer dan 2 uur aan het downloaden. Momenteel haal ik 80 KB/s.

Misschien ga ik nog eens een poging doen ze op de AMD site te vinden...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien kun je vanuit de device manager de drivers installeren? En Windows zelf online laten zoeken naar courante drivers.

En anders kun je op de Asus website een bord zoeken met dezelfde chipset. Je kan daar namelijk altijd de chipset drivers los downloaden, alle versies.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04 01:25
De laatste legacy beta versie 16.1 Crimson heb ik zojuist met succes op een AMD E-300 laptop met Radeon HD6000 series graphics geinstalleerd.
Misschien werkt deze ook bij jou: http://support.amd.com/en...3&os=Windows%207%20-%2064
Pagina: 1