• Harold91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb een tweede GTX 970 aangeschaft om in SLI te draaien. Zou dit genoeg zijn om mijn toekomstige 28 inch UHD 60 hrz monitor te kunnen aansturen? Ik lees namelijk ontzettend veel op het internet dat dit geen gemakkelijke taak is haha, ben wel heel benieuwd!

Iemand hier al ervaring mee die op 4k gamed?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met welke instellingen wil je op 4K gaan gamen? 4K gaming is inderdaad geen gemakkelijke taak, tenzij je wat consessies doet met de grafische niveau instellingen, anders wordt het echt lastig om het nu werkbaar te krijgen. Ik vind sowieso dat 4K gaming weggelegd is voor de 'early adopters'.

Bij de GTX 970 loop je kans - zeker op hoge resoluties zoals 4K - dat je last gaat krijgen van de memory bug, waardoor de performance inkakt als een kaartenhuis. Op 4K gaming is zoiets erg irritant, want je hebt de bandbreedte juist dan het hardste nodig. Of je hier op 4K ook last van gaat krijgen, weet ik zo even niet, ik heb me daarin niet al te veel verdiept.

Aan de hand van deze review denk ik wel dat het aannemelijk is, dat je met een GTX 970 SLI enigszins kan gamen op 4K, echter doet een GTX 780 Ti in SLI het aanzienlijk beter.

Verwijderd

Welke games heb je het over? Niet alle games schalen lekker met SLI en er zijn er die er zelf op achteruit gaan in fps.

• Harold91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik speel voornamelijk Battlefield 4, de Call of Duty series, en straks als de uitbreiding Legion zo ver is uiteraard weer World Of Warcraft. Ook ben ik benieuwd hoe één van mijn favoriete games Metro 2033 er in UHD uit zal zien.

Oh en bedankt CptChaos voor de review!

[ Voor 31% gewijzigd door Harold91 op 30-12-2015 10:23 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nog een interessante "review":
https://www.reddit.com/r/...n_sli_at_1440p_and_above/

Dus texture settings niet al te hoog en de camera rustig draaien :+.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een 4k scherm icm een fury x. Op internet lees je overal dat 4k gamen nog niet te doen is. Of alleen met CF/SLI setups. Persoonlijk vind ik het eigenlijk prima te doen. De enige aanpassingen die ik door moet voren om de framerate prima te krijgen is tesselation settings op 8x zetten in de driver softwaren (ccc bij amd) en de graphics settings soms terug schroeven van ultra naar high. De witcher 3 is eigenlijk de enige uitzondering. Hierbij moet ik meer terug schroeven om een stabiele 40fps+ te krijgen.
Het hangt ook echt wel van de game af. Veel games is 60+ prima te doen.

Ik had zelf ook een 970 gtx. Maar als ik jou was zou ik men sli set verkopen en een 980ti amd fury of fury x aanschaffen. Voornaamste redenen zijn het geheugen probleem. 3,5gb aan snel geheugen is te weinig voor 4k. De fury series hebben slechts 4gb wat eigenlijk ook krap aan is. Maar dit geheugen is echter wel MEGA snel door HBM technology. Ook de 6gb van de 980ti volstaat. Een andere reden is scaling. SLI scaling is lang niet bij alle games optimaal. En al is het wel optimaal dan zit je nog steeds met microstuttering. Als ik in de benchmarks zie dat een 970sli setup 55fps haald gemiddeld. En mijn kaart bijv 45. Dan kies ik voor een single card! De framerate dips zijn vaak veel lager en door microsutter de ervaring van soepele gameplay vaak veel beter.
Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze geen last hebben van microstuttering. Echter zijn er ook genoeg mensen die 30fp als smooth ervaren. Wat ik probeer te zeggen is dat het er vanaf hangt hoe gevoelig jij bent voor fps drops.
Pagina: 1