Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies voor mijn vriendin

Pagina: 1
Acties:

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 18:18
Ik heb mijn vriendin voor haar verjaardag een nieuwe laptop beloofd.

Haar oude destijds 2ehands (HP ultrabook inmiddels 7jaar oud) die ik als cadeau voor haar afstuderen een aantal jaren terug heb gekocht voldeed niet meer.

Deze belofte is inmiddels al een half jaar oud.
Ondertussen zijn we al een aantal computerzaken in geweest, MediaMarkt, etc etc.
Prijsvergelijkers - Tweakers-Dell-HP enzovoort.

Ik ben niet een analfabeet in computers maar ik kom hier niet uit.

Wat gaat ze met de laptop doen?
De meeste taken zullen voornamelijk zijn: Tumblr, Youtube, Twitter, Browsing.
De laptop moet ook gebruikt gaan worden voor video-editing vanaf de bank, dit met de video of foto camera.
GIF creating for Tumblr is ook belangrijk. Laptop die niet te warm wordt is ook fijn.

OK
Weten jullie het nog? :? 8)7

Wat is je budget?
max 1300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Toch moet de laptop wel aan een zo minimaal mogelijk gewicht voldoen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voor "Merk voorkeuren" kom ik "hier" juist. Persoonlijk heb ik in het verleden slechte ervaringen gehad met Toshiba en Acer (garantie en kwaliteit). Dit kan tegenwoordig weer anders zijn.

Wat wil je nu echt van ons?
Mijn vraag is:

Laptop onder 2.5 kg
min i5
ssd (liefst m.2)
15 inch
min 6GB geheugen.
WiFi AC

Haar vraag is
Lekker typend toetsenbord :?
Stabiele WiFi

Lekker typend toestenbord?
Dit is dus mijn struikelblok.
Schoonouders Lenovo G50, mijn eigen Macbook Pro 2013 in de handen geduwd. Een Nee....
Letterlijk de mediamarkt af om toetsen te gaan indrukken. Hp Envy's aan alle kanten ingedrukt. BTO, PackardBell, Nieuwere Macbooks,

Een scissorswitch toetsenbord die een beetje terugslag heeft en iets dichter op elkaar zit dan bij een macbook pro. :9

Weten jullie het nog? :? 8)7

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op zoek naar een goed toetsenbord, Lenovo proberen en dan Nee zeggen? Dat moeten toch wel zo'n beetje de beste toetsenborden op laptops zijn, afgezien van een MSI GT80 gaminglaptop met mechanisch toetsenbord.
Er is weinig wat kwalitatief en qua typen beter is dan een Lenovo. Maybe een bedrijfsmodelletje van Dell, maar dan zit je echt wel aan de max van wat er uit een scissorswitch+rubberdome keyboard te halen valt.

Dus sja, MSI GT80... maar dan denk je aan een aanschafprijs van 3000 euro, voor t minst uitgebreide model.
pricewatch: MSI GT80 2QE-032NL Titan SLI

Edit: Ahh de GT70 is er ook nog, scheelt de helft, maar nogsteeds boven budget.
Wel met een 'in samenwerking met Steelseries' toetsenbord, maar die is niet mechanisch.
Maar schijnbaar wel een goeie.
pricewatch: MSI GT70 2QD-2414BE (Dominator)

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 30-12-2015 00:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Misschien moet ze minder eisen?

Zoals al gezegd is Lenovo op dat gebied het beste, als ze dat niet goed genoeg vindt dan zou ze misschien de eisen bij kunnen stellen, tenzij ze een laptop wilt met een extern toetsenbord.

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 18:18
Bedankt voor de reacties.
Natuurlijk zullen we concessies moeten doen bij het zoeken naar de laptop.

Want: er bestaat geen ultieme laptop
(tegendeel graag via DM)

Lenovo laptops in verschillende soorten en maten ( meer dan drie, om precies te zijn ) hebben we op getypt maar waren niet wenselijk.
Gaming laptops zijn niet de bedoeling.
Compact en switching tussen IntelHD en een Nvidia is wel een idee.

HP boven budget laptops boden wel het gewenste typ gedrag.

Ik hoopte hier eigenlijk ervaringen op te doen van mede tweakers wat betreft toetsenborden van de bekende merken laptops.

ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat ik onder budget zoek

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
De zakelijke modellen van Lenovo (Thinkpad) hebben een goed toetsenbord. Die vind je niet in de MM, maar kun je het beste via de Lenovo webshop samenstellen/bestellen.
De consumentenmodellen (Ideapad) die je wel in de MM vind hebben inderdaad een veel minder goed toetsenbord.