Samsung 850 EVO SSD niet herkend door BIOS

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb vanmiddag mijn nieuwe systeem opgehaald (laten assembleren en testen door Azerty) en wilde vanavond vol goede moed Win10 installeren op de SSD, maar zowel in het BIOS als ook in het Win10 install menu zie ik de SSD niet :(

Geen idee wat ik mis, het mobo is de Gigabyte GA-B150-HD3P. Verder zit er nog een nieuwe 3TB WD HDD in voor opslag. Ik boot van een USB3.0 stick. De stick en de HDD worden herkend en getoond in het BIOS, maar de SSD niet...

Heb alle kabeltjes langs gelopen, alles zit vast. Wel zie ik alleen een 6Gb SATA kabel aan de SSD zitten. Hoort daar ook geen voeding kabel bij zoals ook bij de HDD? Of is dat voor een SSD niet nodig? Er zit in elk geval geen molex aansluiting aan de SSD, wel nog een brede aansluiting naast de SATA aansluiting, moet ik die nog aansluiten of zo, ik zie niet ergens een los kabeltje er naast hangen of zo... Ik ga er eigenlijk van uit dat dat ook niet hoeft (immers, geassembleerd en getest).

Verder nog suggesties? Ik ben na 2 uur googlen en zoeken ten einde raad...

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Ook bij een ssd hoort natuurlijk een stroomaansluiting en niet enkel een sata connectie naar het moederbord :)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Slordig van azerty, maar daar hoor inderdaad wel een kabel in.

• The_Big_Easy
zucht... alle kabeltjes zijn netjes met tiewraps vast gebonden, en ik zie nu ook de power kabel die kennelijk naar de SSD toe moet.. sofar het netjes wegwerken van de cables door Azerty, kan er nu niet zo makkelijk meer bij en moet alles los knippen :(

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Beter een kabeltje losknippen dan een SSD die retour moet naar Azerty ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Zou wel een claim doen op de assemblage/test kosten.

• The_Big_Easy
ja, dat weet ik ook wel, maar ik betaal toch niet 60 euro voor assemblage en testing om dan tegen zoiets knulligs aan te lopen??? En dan kan ik straks weer zelf alles wegwerken...

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sjah, dan bel je ze op (leuk, een 0900-nummer :+ ) en dan vraag je of zij het willen doen. Moet je de boel terugsturen, etc. Da's meer moeite en draait er dan hooguit op uit dat ze je tegemoet komen in de assemblagekosten ;)

• The_Big_Easy
Heb ondertussen contact gehad met Azerty, krijg voor het ongemak de helft van de assemblage kosten terug, dat is dus wel schappelijk. Ook wilden ze de kabeltjes wel weer opnieuw wegwerken, maar daar heb ik maar van afgezien, ben ik het systeem zo een dag of 4 weer kwijt nu met oud & nieuw...

Het zou eigenlijk het mooiste zijn dat ik de SATA voedingskabel op een molex connector kon aansluiten. Bij mijn oude systeem had ik wel wat van die convertor kabeltjes, kan ik die klakkeloos gebruiken om mijn SSD van voeding te voorzien? Of moet ik de power echt van een dedicated SATA voedingskabel halen?

Die ziet er wel een stuk anders uit met naast de zwart/rood/gele kabel ook een oranje kabel... heb geen zijn om nu mijn SSD op te blazen :X

Verwijderd

Heb vandaag een be quiet! Straight Power 10 - 600W PSU gemonteerd in de desktop. Het liefst zou ik voor de OS-SSD een dedicated stroomvoedingskabel gebruiken. Dus de Samsung 850 EVO in z'n eentje op een rail.(rails genoeg)
Zo'n dedicated kabel wordt niet meegeleverd, maar is wel - van be quiet - verkrijgbaar.
Zal ik niet tegen onaangename verrassingen aanlopen?
Pagina: 1