Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb mijn computer (zolder) via een hdmi verlenger van Aten via mijn onkyo versterker op mijn tv aangesloten (huiskamer). Mijn computer ziet als 2e beeldscherm de onkyo versterker. Op de tv is niets te zien. De tv staat wel op de juiste ingang. Het signaal tot en met de tv is dus prima maar geen beeld op tv en geen geluid uit via versterker uit speakers. Als ik de versterker ertussenuit haal ziet mijn computer de tv maar weer geen beeld en geluid. Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Mijn setup:

Windows 10
Radeon 6000 serie
Aten VE803
Onkyo TX SR-508
Samsung 6 serie led

[ Voor 8% gewijzigd door michielvz op 29-12-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb jij je tv als beeldscherm ook actief gemaakt binnen Windows, of als test, ook eens als eerste scherm gezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik ben daar niet heel duidelijk over geweest zie ik. Ik heb namelijk zo ongeveer alle instellingen in windows en de catalyst software uitgeprobeerd. Zojuist ook de computer naar de huiskamer verplaatst zodat ik met korte kabels kon werken en meteen resultaat kan zien. Heen en weer lopen is geen pretje 😊. Ik heb verschillende situaties getest met de volgende resultaten. Voordat ik de resultaten opsom moet ik er bij zeggen dat het extra moeilijk is vanwege de onregelmatige resultaten. Op de Aten zit bv een hdmi lampje dat de ene keer wel brand en de andere keer niet. Het lukt me bv nu niet meer om onderstaamde resultaten opnieuw te verkrijgen omdat de aten het hdmi signaal niet meer ontvangt. Heb verschillende hdmi en utp kabels getest.

1- Computer > Aten > Tv (werkt goed)
2- Computer > Aten > Onkyo > Tv (werkt alleen op een resolutie van 800x600)

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Wat je er niet bij zet is welk type ( cat ) utp kabels je gebruikt. Via google zie ik dat het minimaal cat5e of 6 moet zijn al ga ik er vanuit dat je dat type gebruikt?

De lengte van de kabels is even niet aan de orde nu je alles bij elkaar hebt staan. Natuurlijk later weer wel als je naar zolder bezig bent.
Extends HDMI signal up to 60 m at 1080i, 40 m in full HD (1080p) Uses two Cat 5e/6 cables to connect the local and the remote units Supports USB touch panel 8 segment equalization adjustment switch optimizes display quality Support Dolby True HD and DTS HD
Kan de Onkyo de benodigde spanning leveren via USB of heb je een externe voeding op je 2e extender? Ik bedoel de ontvangende zijde van de 2 die dus in de Onkyo gaat.
... the VE803 local unit can be powered via the USB cable when connected to an appropriate source device.
De Onkyo is HDCP geschikt? De extenders namelijk wel ...
The VE803 is HDCP compliant, providing an easy and ideal HDMI extender solution for any application.
Nog al wat vragen maar het is om je op gang te helpen ... :P

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
WD-Medic schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:01:
Wat je er niet bij zet is welk type ( cat ) utp kabels je gebruikt. Via google zie ik dat het minimaal cat5e of 6 moet zijn al ga ik er vanuit dat je dat type gebruikt?

De lengte van de kabels is even niet aan de orde nu je alles bij elkaar hebt staan. Natuurlijk later weer wel als je naar zolder bezig bent.

[...]

Kan de Onkyo de benodigde spanning leveren via USB of heb je een externe voeding op je 2e extender? Ik bedoel de ontvangende zijde van de 2 die dus in de Onkyo gaat.

[...]

De Onkyo is HDCP geschikt? De extenders namelijk wel ...

[...]

Nog al wat vragen maar het is om je op gang te helpen ... :P
Bedankt voor je reply. Ik heb inmiddels een extender van marmitek geprobeerd en die doet het wel. Het ligt dan waarschijnlijk aan de extender. De marmitek ondersteund alleen stereo dus ik moet nog op zoek naar een ander. Ik twijfel tussen deze en deze. Die laatste is alleen erg goedkoop en merkloos. Ik twijfel daarom aan de kwaliteit van de extender. Toevallig ervaring met merkloze elektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
OK opgelost! d:)b

Persoonlijk heb ik geen merkloze audio/video/PC/LAN enz. onderdelen. Ik ben niet zo van eerst 6x een miskoop voordat ik uiteindelijk toch een duurdere ( lees: bekend merk ) besluit te nemen.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36

talin

ES-MA

ik ben daar zelf ook wel eens mee bezig geweest, verschil wat ik had was dat bij extender 1 alleen voeding aan 1 kant zat en bij de extenders die aan beide kanten voeding hadden wel goed werkten.

ik zal thuis even moeten kijken welk merk het was want heb ze nog ergens in een doos liggen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1