Virus Op Pc?

Pagina: 1
Acties:

• Murtown
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 14:53 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het beste is altijd om een clean install te doen als iemand diverse executables heeft geïnstalleerd vanaf malware sites.

Je weet namelijk nooit wat er allemaal wel/niet is geïnstalleerd.... Voor hetzelfde geld heb je keyloggers of cryptoware te pakken gehad.

Als je advies wilt hebben over hijackthis logs dan zit je op het verkeerde forum, daar zijn betere fora voor dan Tweakers

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ziet er goed uit. Je kunt met deze tool bestanden gemakkelijk uploaden waar je je twijfels over hebt:
https://www.virustotal.co...ion/desktop-applications/

Als je bekend bent in de registry: in het algemene virusscanner topic heb ik een regkey gezet waarmee je MSSE wat beter kunt maken. Kijk maar eens.

En controleer ook even met Adwcleaner
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

En TDSSkiller:
http://media.kaspersky.co...ilities/EN/tdsskiller.exe

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het volgende vind ik wel verdacht:
O23 - Service: TeamViewer 11 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe
De gemiddelde consument gebruikt dit niet. Het is ook bedoeld om van afstand een PC (of tablet) te beheren. Maar het kan zijn dat ze het zelf heeft geïnstalleerd...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Murtown
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 14:53 ]

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik krijg van mijn virusscanner iedere keer een melding dat Skypehost.exe toegang wil. Terwijl ik niet eens skype op me PC heb staan.
Nu ben ik zelf al op onderzoek uitgegaan waar het bestand vandaan komt en de locatie is de volgende:
C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Messaging_2.12.15004.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Het komt uit een verborgen map.
Nu wil ik het desbetreffende bestand verwijderen maar dat gaat niet, Er staat dat het bestand reeds geopend is! Ik zou niet weten waar maargoed to the point..

Hoe kan ik dit bestand verwijderen? Ik kan nergens vinden waar dit bestand geopend is!
Hopelijk weet hier er iemand raad mee

• Breezers
MikeJoow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:43:
Ik krijg van mijn virusscanner iedere keer een melding dat Skypehost.exe toegang wil. Terwijl ik niet eens skype op me PC heb staan.
Nu ben ik zelf al op onderzoek uitgegaan waar het bestand vandaan komt en de locatie is de volgende:
C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Messaging_2.12.15004.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Het komt uit een verborgen map.
Nu wil ik het desbetreffende bestand verwijderen maar dat gaat niet, Er staat dat het bestand reeds geopend is! Ik zou niet weten waar maargoed to the point..

Hoe kan ik dit bestand verwijderen? Ik kan nergens vinden waar dit bestand geopend is!
Hopelijk weet hier er iemand raad mee
Ik vermoed dat je Windows 10 upgrade hebt gedaan ? Dan is namelijk Skype een built-in-app die standaard in W10 zit.

Hieronder een linkje hoe je deze appas kan verwijderen uit W10 dmv Powershell

http://www.howtogeek.com/...nd-how-to-reinstall-them/

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 15:25 ]

• Mikee007
Breezers schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Ik vermoed dat je Windows 10 upgrade hebt gedaan ? Dan is namelijk Skype een built-in-app die standaard in W10 zit

http://www.howtogeek.com/...nd-how-to-reinstall-them/
Helaas wel ja, Update werd bij mij vanzelf uitgevoerd! Beetje jammer want ik heb meer problemen na de update o.a deze. Bedankt voor de site die kan me vast op weg helpen in ieder geval dit probleem op te lossen.

Nog even een algemene vraag: Hoe kan ik op Tweakers zelf een nieuw topic starten? Ik moet nu vaak in hele oude topics gaan reageren

• Breezers
MikeJoow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:27:
[...]

Helaas wel ja, Update werd bij mij vanzelf uitgevoerd! Beetje jammer want ik heb meer problemen na de update o.a deze. Bedankt voor de site die kan me vast op weg helpen in ieder geval dit probleem op te lossen.

Nog even een algemene vraag: Hoe kan ik op Tweakers zelf een nieuw topic starten? Ik moet nu vaak in hele oude topics gaan reageren
Ga eerst naar het forum, selecteer daar het juiste subforum en klik rechts boven op nieuw topic ?

• Mikee007
Breezers schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Ga eerst naar het forum, selecteer daar het juiste subforum en klik rechts boven op nieuw topic ?
`
thx, ik gebruik meestal de zoekfunctie daar staat het niet bij om een nieuw topic te starten vandaar ;)

• Mikee007
Ik heb nu alle apps verwijderd met Powershell zoals in een eerdere reactie werd aangegeven. Nu zijn we enkele uren verder; Maar nog steeds krijg ik die irritante melding van me virusscanner Skypehost.exe
Terwijl ik volgens mij alle apps goed heb verwijderd.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die link wijst naar informatie om de built-in apps te verwijderen. Ik zie niet direct in waarom je dat zou willen doen eigenlijk. Als je twijfels hebt over de betrouwbaarheid van het systeem en vermoedens hebt dat deze nog steeds is besmet kan ik je maar een ding aanraden; een herinstallatie van het systeem vanuit een schone bron. Dat is eigenlijk de enige echt betrouwbare manier (en daar zijn ook kanttekeningen bij te plaatsen), zeker wanneer ik zie dat je moeite hebt om het probleem op te lossen en goed te identificeren. Vergeet ook niet dat een terug te zetten backup ook schoon moet zijn. Altijd controleren!

Om vrienden te helpen via Teamviewer hoef je afaik overigens de service niet zelf te draaien. Dat is de service voor remote toegang zo te zien.

Note; de door Oheng aangehaalde registery key om Microsoft Security Essentials "beter" te maken maar de scanner niet direct beter. Het enige wat het doet is op een niet supported manier detectie voor potentially unwanted applications toevoegen. Hierdoor zal de scanner applicaties die mogelijk onwenselijk zijn (zoals bv remote access tools etc) detecteren. Het zorgt uitdrukkelijk niet voor meer diepgaande scanning of andere zaken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 11-01-2016 08:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• chopchop2
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01-2016
Hallo,

Ik heb per ongeluk .exe bestand geopend waar een virus inzit.

autotolt v3 schript en regasm.exe

Ik heb flink gezocht maar nog niet de juiste instructies gevonden hoe ik dit het beste kan verwijderen.

Heb enkele programma's geprobeerd maar ook deze werken niet.

Hoe kan ik dit effectief verwijderen. Ik moet namelijk een schoolproject afwerken, alleen gaat dat een beetje lastig.

Alvast bedankt

Groet,
Rene

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:50
^Open een nieuw topic voor jouw probleem, anders kunnen vragen en antwoorden door elkaar gaan lopen.
Vermeld welk OS je gebruikt en welke stappen en programma's je doornomen hebt.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Pagina: 1