De titel zegt het eigenlijk al. Onze LG LED televisie is drie maanden na het vervallen van de tweejarige garantie periode stuk gegaan. Hierover heb ik gebeld met Wehkamp en de meneer gaf aan dat ze hem de volgende dag kwamen ophalen en dat het geen probleem was dat hij buiten de garantieperiode kapot is gegaan.
Wat is er aan de hand?
De volgende dag een bevestigingsmail gekregen van ontvangst.
Nu kregen wij vandaag, 29-12-2015, een email binnen van de Wehkamp. Ik citeer:
Ik heb gebeld met de Wehkamp vanavond. Het meisje wist niet beter en zette mij in de wacht om te kijken wat de bepalingen hier omtrent waren en of ik aanspraak kon maken op de garantie. Immers zit ik nog geen drie maanden buiten de garantieperiode en heb ik recht op een deugdelijk product. Het product is altijd netjes gebruikt, heeft geen beschadigingen en heeft weinig draaiuren.
Het meisje van de Wehkamp kwam met de prijsopgave. Of ik zat, op een stoel. €229,90 reparatiekosten voor een nieuw LED paneel incl. BTW. Ik vertelde haar dat ik recht had op een deugdelijk product zelfs als dat net buiten de garantieperiode valt. Daarbij komt dat een LED televisie mijn inziens langer mee moet gaan dan +/- twee jaar. Ik verwees haar dan ook naar de sites van de acm, rijksoverheid, consumentenbond. Zij kon mij net verder helpen en ons gesprek was te einde.
Wat kan ik nu nog doen, behalve mailen met service@zesgoes.nl, het emailadres waar ik kan reageren naar aanleiding van de bovenstaande mail. Wat is mijn recht? Wat is gangbaar in dit soort zaken? Waar zou ik recht op hebben? Waar kan ik mij recht halen?
Dit is voor mij de eerste keer dat ik aanspraak maak op garantie. Ik heb dit niet eerder bij de hand gehad en krijg het idee dat Wehkamp zich er makkelijk vanaf wil maken. Zoals het meisje zei: Wehkamp weet wat wel en niet mag m.b.t. garantiebepalingen.
Ik stuur deze tekst door naar service@zesgoes.nl met een verwijzing naar dit topic.
Wat is er aan de hand?
- Merk en type tv: LG 39LN5778
- Aanschafprijs: €440,00
- Aankoopdatum: 13 september 2013
- Probleem/klacht: Geen beeld, wel geluid
De volgende dag een bevestigingsmail gekregen van ontvangst.
Nu kregen wij vandaag, 29-12-2015, een email binnen van de Wehkamp. Ik citeer:
Nu schetste mij die laatste alinea verbazing. Als ik binnen vijf dagen niet zou reageren dan houden zij het product. Let wel dat er geen link is waarop je kan tegen reageren, laat staan dat je weet waar je dat kan/moet doen. De link naar de prijsopgave werkte niet. Ook niet in diverse browsers.De geautoriseerde reparatieservice van LG heeft geconstateerd dat het door u gemelde defect buiten de fabrieksgarantie valt. Dit betekent dat de reparatie niet kosteloos kan worden verricht.
Wij hebben voor u een prijsopgave van de reparatiekosten gemaakt. Klik op onderstaande link om deze prijsopgave in te zien en een keuze te maken uit de geboden mogelijkheden.
Wij verzoeken u vriendelijk uw keuze binnen 5 werkdagen kenbaar te maken.
Indien wij geen reactie ontvangen, gaan wij er vanuit dat u afstand doet van het artikel en zal het artikel niet naar u worden teruggestuurd.
Ik heb gebeld met de Wehkamp vanavond. Het meisje wist niet beter en zette mij in de wacht om te kijken wat de bepalingen hier omtrent waren en of ik aanspraak kon maken op de garantie. Immers zit ik nog geen drie maanden buiten de garantieperiode en heb ik recht op een deugdelijk product. Het product is altijd netjes gebruikt, heeft geen beschadigingen en heeft weinig draaiuren.
Het meisje van de Wehkamp kwam met de prijsopgave. Of ik zat, op een stoel. €229,90 reparatiekosten voor een nieuw LED paneel incl. BTW. Ik vertelde haar dat ik recht had op een deugdelijk product zelfs als dat net buiten de garantieperiode valt. Daarbij komt dat een LED televisie mijn inziens langer mee moet gaan dan +/- twee jaar. Ik verwees haar dan ook naar de sites van de acm, rijksoverheid, consumentenbond. Zij kon mij net verder helpen en ons gesprek was te einde.
Wat kan ik nu nog doen, behalve mailen met service@zesgoes.nl, het emailadres waar ik kan reageren naar aanleiding van de bovenstaande mail. Wat is mijn recht? Wat is gangbaar in dit soort zaken? Waar zou ik recht op hebben? Waar kan ik mij recht halen?
Dit is voor mij de eerste keer dat ik aanspraak maak op garantie. Ik heb dit niet eerder bij de hand gehad en krijg het idee dat Wehkamp zich er makkelijk vanaf wil maken. Zoals het meisje zei: Wehkamp weet wat wel en niet mag m.b.t. garantiebepalingen.
Ik stuur deze tekst door naar service@zesgoes.nl met een verwijzing naar dit topic.