Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al. Onze LG LED televisie is drie maanden na het vervallen van de tweejarige garantie periode stuk gegaan. Hierover heb ik gebeld met Wehkamp en de meneer gaf aan dat ze hem de volgende dag kwamen ophalen en dat het geen probleem was dat hij buiten de garantieperiode kapot is gegaan.

Wat is er aan de hand?
  • Merk en type tv: LG 39LN5778
  • Aanschafprijs: €440,00
  • Aankoopdatum: 13 september 2013
  • Probleem/klacht: Geen beeld, wel geluid
Nu heb ik het een en ander uitgezocht. Ik vermoed dat de backlight kapot is omdat als je met een zaklamp op het scherm schijnt met moeite beeld kan zien. Op deze manier heb ik de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat bood geen soelaas. Ik heb de tv netjes ingepakt en de volgende dag meegeven aan de ophaaldienst.

De volgende dag een bevestigingsmail gekregen van ontvangst.

Nu kregen wij vandaag, 29-12-2015, een email binnen van de Wehkamp. Ik citeer:
De geautoriseerde reparatieservice van LG heeft geconstateerd dat het door u gemelde defect buiten de fabrieksgarantie valt. Dit betekent dat de reparatie niet kosteloos kan worden verricht.

Wij hebben voor u een prijsopgave van de reparatiekosten gemaakt. Klik op onderstaande link om deze prijsopgave in te zien en een keuze te maken uit de geboden mogelijkheden.

Wij verzoeken u vriendelijk uw keuze binnen 5 werkdagen kenbaar te maken.

Indien wij geen reactie ontvangen, gaan wij er vanuit dat u afstand doet van het artikel en zal het artikel niet naar u worden teruggestuurd.
Nu schetste mij die laatste alinea verbazing. Als ik binnen vijf dagen niet zou reageren dan houden zij het product. Let wel dat er geen link is waarop je kan tegen reageren, laat staan dat je weet waar je dat kan/moet doen. De link naar de prijsopgave werkte niet. Ook niet in diverse browsers.

Ik heb gebeld met de Wehkamp vanavond. Het meisje wist niet beter en zette mij in de wacht om te kijken wat de bepalingen hier omtrent waren en of ik aanspraak kon maken op de garantie. Immers zit ik nog geen drie maanden buiten de garantieperiode en heb ik recht op een deugdelijk product. Het product is altijd netjes gebruikt, heeft geen beschadigingen en heeft weinig draaiuren.

Het meisje van de Wehkamp kwam met de prijsopgave. Of ik zat, op een stoel. €229,90 reparatiekosten voor een nieuw LED paneel incl. BTW. Ik vertelde haar dat ik recht had op een deugdelijk product zelfs als dat net buiten de garantieperiode valt. Daarbij komt dat een LED televisie mijn inziens langer mee moet gaan dan +/- twee jaar. Ik verwees haar dan ook naar de sites van de acm, rijksoverheid, consumentenbond. Zij kon mij net verder helpen en ons gesprek was te einde.

Wat kan ik nu nog doen, behalve mailen met service@zesgoes.nl, het emailadres waar ik kan reageren naar aanleiding van de bovenstaande mail. Wat is mijn recht? Wat is gangbaar in dit soort zaken? Waar zou ik recht op hebben? Waar kan ik mij recht halen?

Dit is voor mij de eerste keer dat ik aanspraak maak op garantie. Ik heb dit niet eerder bij de hand gehad en krijg het idee dat Wehkamp zich er makkelijk vanaf wil maken. Zoals het meisje zei: Wehkamp weet wat wel en niet mag m.b.t. garantiebepalingen.

Ik stuur deze tekst door naar service@zesgoes.nl met een verwijzing naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als ik jou was, zou ik de Wehkamp er vooral op wijzen dat jij niets te maken hebt met de fabrieksgarantie aangezien jij recht hebt op de Nederlands bepaalde consumentengarantie bij de Wehkamp.

Lees ook eens dit door: https://www.juridischloke...ntie/ondeugdelijk-product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De vraag is of je zin hebt om hiervoor juridische stappen te ondernemen. Want zonder dat is de kans dat je jouw gelijk gaat krijgen meestal niet zo groot.

Wellicht kan je via social media nog wat forceren qua coulantie naar de Wehkamp klantenservice of LG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga zo ver als nodig is. Ik heb net contact gehad met Wehkamp en die vertelde mij dat de economische levensduur 4 jaar is van een tv zoals als deze. Zij vertelden mij ook dat ik mij kon beroepen op de economische levensduur, maar ik moest wel eerst zelf de reparatiekosten betalen en dan zou achteraf bekeken worden wat ik als vergoeding terug zou krijgen. Dat leek mij de omgekeerde wereld en ik heb gevraagd of ik iemand kon spreken die hier over gaat. Ik moest mailen met de klantenservice.

Tot zover ben ik nog niets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:49
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:10:
Ik ga zo ver als nodig is. Ik heb net contact gehad met Wehkamp en die vertelde mij dat de economische levensduur 4 jaar is van een tv zoals als deze. Zij vertelden mij ook dat ik mij kon beroepen op de economische levensduur, maar ik moest wel eerst zelf de reparatiekosten betalen en dan zou achteraf bekeken worden wat ik als vergoeding terug zou krijgen. Dat leek mij de omgekeerde wereld en ik heb gevraagd of ik iemand kon spreken die hier over gaat. Ik moest mailen met de klantenservice.

Tot zover ben ik nog niets wijzer.
Heb je dit in een email staan of is dit je via de telefoon verteld? Het klopt sowieso dat de economisch verwachte levensduur van een tv zeker langer is dan 2 jaar, Wehkamp geeft dus zelf aan dat dit iig vier jaar is maar om je op een dergelijke uitspraak van hun te kunnen beroepen moet je dit uiteraard wel in tekst hebben.

Wat betreft de wijze van vergoeden, dat is idd een kromme manier. Als de verkoper zelf al aangeeft wat de minimaal te verwachten levensduur is dan behoren ze in principe te repareren of te vervangen op hun kosten. Het is idd wel zo dat je in bepaalde gevallen een deel van de kosten zelf zou moeten betalen, maar dat is ook afhankelijk van de gemaakte afspraken met de verkoper, sowieso hoort de last van zoiets dergelijks niet bij de klant te liggen, je kan/mag dus absoluut eisen dat jij eventueel wel bereid bent een deel te willen betalen maar dan ook alleen dat deel en niet eerst 'voorschieten' en dan maar zien of je de centen terug krijgt.

@Dimmens... jouw link gaat vooral over een ondeugdelijk nieuw product, eigenlijk de zogenaamde DOA. De regels mbt een apparaat wat net buiten de garantie defect gaat zijn niet hetzelfde. Het grote verschil daarin is eigenlijk dat je bij een DOA je geld nog terug zou kunnen krijgen, bij een garantieafhandeling na een bepaalde periode van gebruik niet meer.

https://www.juridischloke...n-garantie/garantiebewijs

Bovenstaande link en dan bij de veelgestelde vragen staat de benodigde informatie.

nog wat handige links:

https://www.consuwijzer.n...ik-reparatie-zelf-betalen

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is mij verteld, maar ik hoop dat ik het goed opgenomen heb met Evernote. Ik heb een Blackberry en probeer de gesprekken op te nemen. En buiten dat een tv moet langer mee gaan dan twee jaar. Ik heb net een mail de deur uitgedaan naar de klantenservice met het hele verhaal van voor af aan tot het laatste gesprek.

Ik heb ook aangegeven dat het geen toestel van zeg vier of vijf jaar oud is. Dan zou den de reparatiekosten te aanvaarden zijn. Nu niet vind ik want het is altijd netjes gebruikt geweest en is niet excessief gebruikt. Daarnaast heb ik zoals je ook al zegt aangegeven dat ik het raar vind dat ik eerst alles moet voorschieten en pas dan te horten krijg wat ik eventueel terug krijg. Op de vraag hoeveel kon niemand mij wat vertellen.

Nu ligt het bij de klantenservice en ik heb al wel een bericht terug dat de mail in goede orde ontvangen is. Die linkjes zijn er g handig. Die van de reparatiekosten was ik nog niet tegengekomen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:49
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:30:
Is mij verteld, maar ik hoop dat ik het goed opgenomen heb met Evernote. Ik heb een Blackberry en probeer de gesprekken op te nemen.
Heb je wel netjes gemeld dat je het gesprek hebt opgenomen? Want dat mag je anders niet gebruiken, wettelijk niet maar ook vanuit het fatsoenlijke niet...

Maar het lijkt er iig op dat het nog lopende is, er is nog ruimte voor goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee niet gemeld maar het is ook voor mijn eigen, als het al opgenomen is, en eventueel de Wehkamp. Maar ik snap er de ballen van dus Evernote heeft niets opgenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Dit soort zaken, naar mijn ervaring, regel je het beste via hun social media. Daar zitten vaak mensen die voor goede PR best wat kunnen regelen.

Jij hebt met je tv gewoon recht op een garantie, m.a.w. gedeelde kosten. De fabrieksgarantie heb jij niks mee te maken, jij dealt met Wehkamp.

Dus gebruik facebook of twitter en leg daar je probleem voor. Het kan zijn, dat je meer kans maakt als je het bedrag als tegoed aanvraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb met dat idee gespeeld maar wilde niet direct de 'publiciteit' opzoeken. Ik wil ze een kans geven om het op een normale manier op te lossen. Daarom ook mijn keuze om op Tweakers een topic te openen en niet op bijvoorbeeld Kassa/Radar of Facebook. Ik voel mij hier meer thuis op Tweakers en hier is genoeg (juridische) kunde om mij op weg te helpen, waarvoor mijn dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 12:57
MicGlou schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:36:
[...]

Heb je wel netjes gemeld dat je het gesprek hebt opgenomen? Want dat mag je anders niet gebruiken, wettelijk niet
Da's niet waar, als privépersoon mag je dat soort gesprekken gewoon opnemen en bijv. aandragen als bewijs bij een rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:18:
Ik heb met dat idee gespeeld maar wilde niet direct de 'publiciteit' opzoeken. Ik wil ze een kans geven om het op een normale manier op te lossen. Daarom ook mijn keuze om op Tweakers een topic te openen en niet op bijvoorbeeld Kassa/Radar of Facebook. Ik voel mij hier meer thuis op Tweakers en hier is genoeg (juridische) kunde om mij op weg te helpen, waarvoor mijn dank.
Je begrijpt me verkeerd, het gaat niet om zwartmaken. Je moet letterlijk contact zoeken via social media, gewoon je situatie voorleggen. Dit kan in een privégesprek via facebook. Zo heb ik tot nu toe altijd mijn doel behaald bij wehkamp en andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat snap ik. Maar het moet naar een helpdesk achter de eerste lijns helpdesk. Geen idee of die mensen op FB zitten, maar mocht er geen schot in de zaak zitten zal ik zeker Wehkamp contacteren via social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 12:15
vanaalten schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:16:
[...]

Da's niet waar, als privépersoon mag je dat soort gesprekken gewoon opnemen en bijv. aandragen als bewijs bij een rechtzaak.
Je mag inderdaad een gesprek opnemen zonder dat te melden ALS je er zelf onderdeel van uitmaakt.
Sowieso altijd een goed idee om dit soort gesprekken met klantenservice op te nemen want 9 vd 10x krijg je geen bevestiging op papier.

Ik zou gewoon blijven aanhouden. Blijven bestoken met mails en telefoontjes. En eerst de volle mep betalen en later misschien iets terugkrijgen werkt nooit. Dan is voor hun de druk eraf want ze hebben het geld toch al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er tot nu toe nog niets van gehoord, maar hoop begin volgende week wel wat te horen. Die kerstdagen en oud en nieuw zijn funest want niemand is er of men neemt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 14:17

lonkhuijzen

100% ADH

Zoals ik het ken heb je recht op volledige reparatie of vergoeding binnen je garantie. Daarna moet je binnen de economische levensduur van je product een deel van de reparatie zelf betalen, immers je verbruikt het product. In dit geval 27/48e (aantal maanden gebruik/economische levensduur )deel zelf.

Op radartv kom ik een plaatje tegen van uneto vni met daarin een lijst met verschillende economische levensduren.
http://www.radartv.nl/uit...levensduur-van-apparaten/

Hierin heb je altijd niks met de fabriek te maken maar met de leverancier!

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt. Ik wist van de economische levensduur maar bij de Wehkamp gaan ze ervan uit dat je dat niet weet. Veel consumenten weten dat niet en die gaan al snel akkoord met de voorstellen die ze je daar doen.

Het is in ieder geval wel de allerlaatste keer geweest dat ik daar iets gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
consuwijzer is vrij duidelijk: gratis reparatie. Pas als ze niet willen repareren en aankoopkosten terug willen betalen is het redelijk dat niet de volledige aankoopkosten geretourneerd worden. Je zou dan immers gratis gebruik gemaakt hebben van de tv gedurende die periode terwijl hij anders al voor de helft economisch afgeschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk maar toch goed nieuws. Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar uiteindelijk wordt de tv gemaakt. Ik had eerst nog voor het weekend aan gebeld dit omdat ik door een back office terug gebeld zou worden volgens een eerdere afspraak, wat uiteraard niet gebeurde. Ik kreeg iemand aan de lijn die een uur lang niets anders wist te zeggen wat ik al wist. Een niet bevredigend gesprek, weer met de belofte dat ik in de loop van volgende week gebeld zou worden door de back office, die hij net aan de lijn had gehad.

Ik heb het weekend afgewacht en heb dan ook niet meer gewacht op een telefoontje. Het wachten was ik zat. Meer dan zat. Ik heb het hele hebben en houden zo op Facebook gegooid: https://www.facebook.com/wehkampnl/posts/1016499748386732

En dat werkt schijnbaar heel erg goed want ik kreeg al snel response, met ging achter de schermen uitzoeken het een en het ander, wat PB over en weer voor gegevens. Vanmiddag kreeg ik een mailtje:
Geachte (naam van mijn vrouw),

Uw bericht over de ontvangen prijsopgave voor reparatie van een televisie heb ik ontvangen. Zojuist heb ik u niet persoonlijk telefonisch kunnen bereiken om de kwestie te bespreken.

Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met de kosten voor reparatie van de televisie. U geeft aan dat u de toezegging is gedaan dat u geen kosten in rekening zouden worden gebracht. Deze informatie is niet terug te vinden tot mijn spijt.

Uit coulance heb ik nu de prijsopgave akkoord gegeven op kosten van wehkamp. U ontvangt na reparatie van ZESGoes bericht wanneer u de televisie retour kunt verwachten.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest en wens u verder nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

J. B. (Uit privacy overwegingen laat ik de naam achterwege)
Customer Care wehkamp.nl
toon volledige bericht
Waarop ik gemaild heb:
Goedemiddag Jenneke,

ik had inderdaad de oproep gemist. In ieder geval bedankt voor het bellen, en voor deze email. Er was mij inderdaad in het eerste telefoongesprek toegezegd dat de tv gerepareerd zou worden onder garantie. Dit i.v.m. de economische
levensduur. Het is dan ook een garantie geval.

Ik ben in ieder geval goed gestemd dat de tv gerepareerd wordt, hetzij uit coulance, hetzij uit garantie. Ik zal dit dan ook vermelden op jullie Facebook site.

Vriendelijke groet,

Remco van der Tuin.
Uit coulance is natuurlijk marketingpraat om hun eigen straatje schoon te vegen. Althans dat zie ik zo. Het is normale garantie. Ik wacht nog even met mijn totale eindoordeel omdat ik de tv nog niet terug heb gekregen. Dat gaat uiterlijk nog twee weken duren zo heb ik begrepen. Ik werd ook verwezen naar een pagina waar foto's staan van de aankomst van de tv. Daar zie ik wel dat de doos open is, dus ik hoop en ga ervan uit dat dat gedaan is in het reparatiecentrum en niet ergens onderweg.

Dus ja, social media werkt als een tiet. Maar ik vond het wel zo redelijk ze eerst de kans te geven dit op te lossen op de normale manier.

Ik laat nog horen van mij als ik de tv weer aan de muur heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het laat nog wel even opzich duren. De reparatiestatus is onbekend, men weet niet wanneer en hoe lang het nog gaat duren. Ik heb ondertussen allerlei excuses gehoord en ben het helemaal zat. Ik ga dan ook de geschillencommissie inschakelen aangezien ik ze de tijd gegeven heb om het op te lossen op een fatsoenlijke manier.

Hier nogmaals de Facebook link. De priveberichten heb ik daarin niet meegenomen.

https://www.facebook.com/...5548&notif_t=feed_comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

Bever!

3

Wat een waardeloze service van wehkamp, echt tenenkrommend dat mensen bij een service afdeling zich zo gedragen. Je staat ook volledig in je recht, en de geschillencommissie gaat je gewoon gelijk geven.
Maak je ook even een shopsurvey aan hier op t.net? Lijkt me wel terecht om andere tweakers te informeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Bever! op 26-01-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die shopsurvey komt er zeker met een link naar FB en dit topic. Ik kreeg net weer een DM met de mededeling dat het, voor de zoveelste keer voor mij, vervelend is.
Onze backoffice is ermee bezig. Ondertussen heb ik gekeken naar je reparatiestatus en het is de onderdelen waar ze nu op wachten. Mocht er meer bekend zijn kan je dit terugzien in de reparatiestatus. Sorry!
We zijn nu al een dikke maand verder zonder tv, met loze beloftes en dies meer. Dit is echt waardeloos en een wijze les rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afgelopen week en beetje ziek geweest dus had ik niet heel veel puf en zin om mij druk te maken. Vandaag alles bij elkaar geraapt en verzonden naar de geschillencommissie.

Ik heb tot nu toe nog steeds niets gehoord over de voortgang van de reparatieprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

@tuintje,

je hebt als het geen gebruikersschade is op coulance, daar ons bedrijf een zeer goede samenwerking heeft met Zesgoes. Wij kunnen zeggen dat dat een hele betrouwbare partij is, wat zeer te boek staat qua services.

mail mij anders even in een prive bericht je gegevens door, zal dan even kijken wat we voor je kunnen te betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sinds vanochtend mijn TV weer terug. Gerepareerd en wel. De geschillencommissie heb ik maar gelaten aangezien ik op diezelfde dag bericht kreeg dat de onderdelen eindelijk binnen waren. Op diezelfde dag werd er ook een afspraak gemaakt wanneer ik de tv terug kreeg, dus welke dag en wanneer op de dag.

Heeft het dan zin om verder te gaan met de geschillencommissie? Ik dacht persoonlijk van niet, maar kan het onjuist hebben. Ik kreeg nog wel een 15 euro cadeaubon van de Wehkamp en duizendmaal excuses.

De tv schijnt een nieuw paneel te hebben en is netjes op het afgesproken uur bezorgd. Hij hangt weer aan de muur en dat is wel weer even wennen als je een dikke maand naar een 24" pc/tv gekeken hebt. Dan is zo'n 39" toch wel lekker.

Ik ben wel enkele functies tegengekomen die ik eerder niet had toen het oude paneel erin zat. Ook de setup is anders dan ik gewend ben. Maar daar heb ik verder geen klagen over.

@Stefanox
Wehkamp heeft mij tot meermalen toe in een email aangegeven dat de reparatieservice een x bedrag wilde voor het repareren van de tv omdat het buiten de garantieperiode viel. Het kan heel goed zijn dat er onderling afspraken liggen tussen bedrijven en Zesgoes wat wel en niet gerepareerd wordt. Ik vond het wel grappig om te zien dat mijn tv ingepakt was in Bol.com tape en dat er een kaartje van Bol.com opgeplakt was dat je tv van de erkende reparateur terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om te horen dat het geregeld is, heeft niks met afspraken te maken onderling, is gewoon een standaard procedure die moet worden toegepast.

Als er alleen een panel is uitgewisseld er niks veranderd aan je OSD (menu), dit zal ten alle tijden het zelfde blijven, mits er een ander mainboard in is gegaan in jouw geval dan kunnen er wat dingen veranderd zijn, ivm nieuwe update enzo.

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, we gaan nog even verder met het drama Wehkamp, reparatiedienst en een kapotte tv. De tv is afgelopen dinsdag teruggekomen en ik heb hem aangesloten, ingesteld op kleur en wat al niet meer. We hebben anderhalve dag tv kunnen kijken en vanochtend ging hij niet meer aan. Wel geluid en weer geen beeld.

Ik heb de Wehkamp hierover direct een privebericht gestuurd via Facebook omdat dat het snelste werkt. Bijna direct een bericht terug gekregen en ze gaan er zo snel mogelijk naar kijken hoe dit op te lossen. Ik heb hun wel verteld dat ik niet weer zo lang ga wachten en of het niet tijd wordt voor een vervangend toestel. Ook heb ik hun direct verteld dat ik niet schroom om nu wel direct mijn nog gereedstaande dossier naar de geschillencommissie te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, ik zou wel eens willen weten van je, welke apparatuur is er aangesloten op het toestel wanneer je deze klachten ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:56:
Nou, we gaan nog even verder met het drama Wehkamp, reparatiedienst en een kapotte tv. De tv is afgelopen dinsdag teruggekomen en ik heb hem aangesloten, ingesteld op kleur en wat al niet meer. We hebben anderhalve dag tv kunnen kijken en vanochtend ging hij niet meer aan. Wel geluid en weer geen beeld.

Ik heb de Wehkamp hierover direct een privebericht gestuurd via Facebook omdat dat het snelste werkt. Bijna direct een bericht terug gekregen en ze gaan er zo snel mogelijk naar kijken hoe dit op te lossen. Ik heb hun wel verteld dat ik niet weer zo lang ga wachten en of het niet tijd wordt voor een vervangend toestel. Ook heb ik hun direct verteld dat ik niet schroom om nu wel direct mijn nog gereedstaande dossier naar de geschillencommissie te sturen.
je geschil met Wehkamp is bijgelegd, ze laten de tv gratis repareren. Vervolgens duurt de reparatie wat langer omdat ze kennelijk onderdelen nodig hadden. En nu is de tv niet goed gerepareerd.

dat is natuurlijk veel pech, maar wat valt Wehkamp hier te verwijten en wat zou de geschillencommissie moeten gaan doen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Home cinema systeem verbonden met een Toslink kabel naar de tv voor geluid (wat oudere reciever zonder HDMI). Vanaf de tv gaat er een HDMI kabel naar de Samsung decoder. Vanaf de tv gaat een tweede HDMI kabel naar een HTPC. Wat er zou kunnen schelen? Helemaal niets. Hiervoor heb ik meer dan vijf jaar een Sharp LCD tv eraan gehad zonder enkel probleem en die sinds twee jaar bij mijn moeder staat zonder enkel probleem. Inmiddels dus zeven jaar oud en draait als een tiet.

Ook zonder alles aangesloten te hebben werkt de tv niet. Ik krijg dan zelfs geen geluid omdat ik dat zo ingesteld op de tv. En aangezien ik geen enkel beeld heb kan ik dit niet veranderen.

Ik heb gewoon een maandagmorgen model. Ja er is een ander paneel in gezet, dat heb ik gecontroleerd aangezien ik niet gek ben en reparatiediensten ken die er een loopje mee nemen. Er zit nu een T390HVN02.2 paneel in als ik het goed gelezen heb. Ik heb geen idee hoe ze dat doen en wat ze na checken als er iets gerepareerd is. Er is iets niet goed en dinsdag gaat hij weer terug naar Zesgoes.

@maxtrash
Dat is inderdaad de vraag. Ik heb een dossier aangemaakt wat klaar staat om verzonden te worden. Moet ik dat nu doen, had ik dat al moeten doen en wat verwacht ik ervan? Dat de reparatie lang geduurd heeft heeft niet met de onderdelen te maken. Het lange duren had te maken met een geschil over de garantieperiode. Pas daarna, nadat Wehkamp de kosten op zich nam i.v.m. de economische levensduur, werden er onderdelen besteld. Dat duurde enkele dagen en nog geen week later had ik de tv terug.

De vraag is of Wehkamp verwijtbaar is qua duur. Ja. Dat is verwijtbaar want het is een garantiekwestie wat Wehkamp niet wilde toegeven. Het kost Wehkamp immers geld. Is het nu verwijtbaar dat Wehkamp de tv terug stuurt en dat het weer kapot is? Nee. Dat kan gebeuren en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik wil wel een stok achter de deur vandaar dat ik duidelijk heb aangegeven dat we niet weer een spelletje gaan spelen en dat ik niet schroom om het dossier aan te vullen, te betalen te verzenden. Let wel dat ik dik andeerhalve maand zonder tv heb gezeten, mij niets ter vervanging is aangeboden maar dat ik wel €15,00 cadeautegoed gekregen heb. Een magere compensatie voor wat er gebeurd is. En nee ik hoef geen compensaties en ik ben niet uit op geld of cadeaubonnen. Ik wil een werkende tv.

Op dit moment weet ik niet of de geschillencommissie wat voor mij kan doen. Ik moet dat even uitzoeken, maar ik wacht volgende week even af wat de reparatiedienst kan doen, wat ze gaan doen en wat Wehkamp daarin gaat betekenen. Dit is weer een garantiegeval immers is het een fonkelnieuw paneel.

Ik weet volgende week meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

M.a.w. de tv is niet naar LG geweest, maar gewoon naar een reparatie center. Daar hebben ze een nieuw main board ingestoken dat de backlight aanstuurt met de nieuwe firmware als gevolg.

Trouwens jij hebt nog geluk, ik heb eens vernomen dat een nieuwe Sony bijna een jaar op een onderdeel moest wachten omdat ze het onderdeel niet meer maakte (TO-220, wrs een fet, met rand componenten op een printplaatje was het vervangend onderdeel 8)7 ).

[ Voor 41% gewijzigd door Damic op 12-02-2016 20:42 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is wel een erkende reparatiedienst naar wat ik vernomen heb. Zesgoes werkt voor diverse merken en grote bedrijven.

Zoals ik het kan zien is er een compleet nieuw paneel ingekomen. Ik kijk altijd hoe iets weggaat en weer terugkomt. M.a.w. ik heb het plastic paneel eraf gehad om te kijken en te controleren voor en nadien of er iets gerepareerd is. Er zit geen nieuw moederbord in voor zover mij bekend is. Wel hier en daar een nieuwe kabel voor het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel kan je zeggen, wij werken ook als geautoriseerd bedrijf voor de verschillende brands en er wordt altijd serieus naar het probleem gekeken. standaard worden er bij een nieuw panel kabels geleverd dus dat is geen verassing.

Probeer het volgende, alle rand apparatuur loskoppelen van je toestel en bekijk dan nog eens of de klachten er zijn. We komen het dagelijks tegen dat externe apparaten problemen veroorzaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Anoniem: 545455 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 07:11:
Wel kan je zeggen, wij werken ook als geautoriseerd bedrijf voor de verschillende brands en er wordt altijd serieus naar het probleem gekeken. standaard worden er bij een nieuw panel kabels geleverd dus dat is geen verassing.

Probeer het volgende, alle rand apparatuur loskoppelen van je toestel en bekijk dan nog eens of de klachten er zijn. We komen het dagelijks tegen dat externe apparaten problemen veroorzaken,
Een paar posts terug zei hij dat hik dat al heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:28:
Home cinema systeem verbonden met een Toslink kabel naar de tv voor geluid (wat oudere reciever zonder HDMI). Vanaf de tv gaat er een HDMI kabel naar de Samsung decoder. Vanaf de tv gaat een tweede HDMI kabel naar een HTPC. Wat er zou kunnen schelen? Helemaal niets. Hiervoor heb ik meer dan vijf jaar een Sharp LCD tv eraan gehad zonder enkel probleem en die sinds twee jaar bij mijn moeder staat zonder enkel probleem. Inmiddels dus zeven jaar oud en draait als een tiet.

Ook zonder alles aangesloten te hebben werkt de tv niet. Ik krijg dan zelfs geen geluid omdat ik dat zo ingesteld op de tv. En aangezien ik geen enkel beeld heb kan ik dit niet veranderen.

Ik heb gewoon een maandagmorgen model. Ja er is een ander paneel in gezet, dat heb ik gecontroleerd aangezien ik niet gek ben en reparatiediensten ken die er een loopje mee nemen. Er zit nu een T390HVN02.2 paneel in als ik het goed gelezen heb. Ik heb geen idee hoe ze dat doen en wat ze na checken als er iets gerepareerd is. Er is iets niet goed en dinsdag gaat hij weer terug naar Zesgoes.

@maxtrash
Dat is inderdaad de vraag. Ik heb een dossier aangemaakt wat klaar staat om verzonden te worden. Moet ik dat nu doen, had ik dat al moeten doen en wat verwacht ik ervan? Dat de reparatie lang geduurd heeft heeft niet met de onderdelen te maken. Het lange duren had te maken met een geschil over de garantieperiode. Pas daarna, nadat Wehkamp de kosten op zich nam i.v.m. de economische levensduur, werden er onderdelen besteld. Dat duurde enkele dagen en nog geen week later had ik de tv terug.

De vraag is of Wehkamp verwijtbaar is qua duur. Ja. Dat is verwijtbaar want het is een garantiekwestie wat Wehkamp niet wilde toegeven. Het kost Wehkamp immers geld. Is het nu verwijtbaar dat Wehkamp de tv terug stuurt en dat het weer kapot is? Nee. Dat kan gebeuren en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik wil wel een stok achter de deur vandaar dat ik duidelijk heb aangegeven dat we niet weer een spelletje gaan spelen en dat ik niet schroom om het dossier aan te vullen, te betalen te verzenden. Let wel dat ik dik andeerhalve maand zonder tv heb gezeten, mij niets ter vervanging is aangeboden maar dat ik wel €15,00 cadeautegoed gekregen heb. Een magere compensatie voor wat er gebeurd is. En nee ik hoef geen compensaties en ik ben niet uit op geld of cadeaubonnen. Ik wil een werkende tv.

Op dit moment weet ik niet of de geschillencommissie wat voor mij kan doen. Ik moet dat even uitzoeken, maar ik wacht volgende week even af wat de reparatiedienst kan doen, wat ze gaan doen en wat Wehkamp daarin gaat betekenen. Dit is weer een garantiegeval immers is het een fonkelnieuw paneel.

Ik weet volgende week meer.
toon volledige bericht
Uit jouws posts krijg ik niet het gevoel dat de vertraging grotendeels aan Wehkamp zou liggen, ik zie dat je op 29 December een E-mail hebt gekregen met bericht over de reparatie kosten en op 12 Jan post je dat Wehkamp na overleg de kosten op zich neemt. Gezien het feit dat hier 2 weekenden en een feestdag tussen zitten hebben we het over een week aan werkdagen, en het ook nog eens een periode valt met mogelijk veel opgenomen vrije dagen (minimale bezettingen) bij alle betrokken bedrijven zou ik het niet heel traag willen noemen, ik heb regelmatig gevallen gezien waar een discussie als deze net zo lang of zelfs langer duurde in een periode van het jaar waar dit niet van toepassing was.

Dat er daarna nog bijna een maand aan reparatie duur overheen komt is zeer vervelend, maar ook niet ongewoon, zeker niet als onderdelen bij de reparateur niet op voorraad zijn (waarvan ik begrijp uit je posts dat dit het geval was).

Of het zin heeft nu bij het nieuwe defect de geschillencommissie in te schakelen weet ik niet, voor zover ik kan zien is er nog geen sprake (of geen sprake meer, sinds de toezegging van 12 jan) van een geschil. Ook kan het zijn dat de geschillencommissie het eerdere geschil (voor zover je daar van kan spreken) als afgehandeld zien, en dit niet zal meenemen in de beoordeling.

Als Wehkamp nu wel direct de kosten op zich neemt zie ik niet direct een reden om nu al de geschillencommissie in te schakelen. Of 4 tot 6 weken reparatietijd van de vorige reparatie verwijtbaar is, daar kan alleen een rechter over beslissen, maar of dat achteraf veel voor je zou doen weet ik ook niet, je zal dan namelijk ook moeten aantonen dat je schade hebt geleden door deze wachttijd als je ergens aanspraak op wil maken, iets wat mij vrij lastig lijkt bij een defecte TV terwijl je zelf al aangeeft dat je een vervangende TV hebt neergezet, ook al wat die wat kleiner dan je huidige TV.

Wel kan je er natuurlijk op aandringen dat Wehkamp voor je gaat proberen de nieuwe reparatie hoge prioriteit te geven zodat deze mogelijk sneller verloopt, maar als hier bijv. ook onderdelen besteld moeten worden dan kan Wehkamp daar ook weinig aan doen. In het uiterste geval zal je wanneer in vroeg stadium bekend wordt dat ook deze reparatie lang gaat duren kunnen aandringen op het leveren van een nieuwe TV, en wanneer ze dit niet willen doen de geschillencommissie inschakelen maar of deze hier in mee gaat valt mijn inziens ook nog te betwijfelen bij een TV van deze leeftijd, wat dat betreft zijn mijn beperkte ervaringen met geschillencommissies niet heel erg positief, en vinden ze bijv. 4 weken reparatietijd vaak gewoon redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 545455 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 07:11:

Ik zeg ook niet dat er verrassingen zijn of dat ik die tegen gekomen ben. Ik ben zelf aardig technisch aangelegd en ik heb een beetje kaas gegeten van elektrotechniek. Uiteraard heb ik de tv kaal aangesloten en heb ik alles uitgesloten. Ook bij de tweede keer. Maar ik ga niet alles doormeten dat laat ik aan de reparatiedienst over.
Dennism schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:01:
[...]

Uit jouws posts krijg ik niet het gevoel dat de vertraging grotendeels aan Wehkamp zou liggen, ik zie dat je op 29 December een E-mail hebt gekregen met bericht over de reparatie kosten en op 12 Jan post je dat Wehkamp na overleg de kosten op zich neemt. Gezien het feit dat hier 2 weekenden en een feestdag tussen zitten hebben we het over een week aan werkdagen, en het ook nog eens een periode valt met mogelijk veel opgenomen vrije dagen (minimale bezettingen) bij alle betrokken bedrijven zou ik het niet heel traag willen noemen, ik heb regelmatig gevallen gezien waar een discussie als deze net zo lang of zelfs langer duurde in een periode van het jaar waar dit niet van toepassing was.
Ik heb niets te maken met welke bezetting van welk bedrijf. Dat is niet mijn probleem. Wehkamp zelf hanteert 21 dagen reparatie duur. Maar feit is dat Wehkamp binnen een week bericht kreeg dat het buiten de garantieperiode viel. Daarna begon het gesteggel. Zoals je kan lezen was alles binnen een week geregeld toen Wehkamp de kosten op zich nam. Het kan dus wel snel.
Dat er daarna nog bijna een maand aan reparatie duur overheen komt is zeer vervelend, maar ook niet ongewoon, zeker niet als onderdelen bij de reparateur niet op voorraad zijn (waarvan ik begrijp uit je posts dat dit het geval was).
Dat is wel ongewoon aangezien het geen heel speciaal paneel is. Als je een snelle Google search doet is dat paneel op voorraad. Dat een reparatiedienst geen voorraad heeft is logisch omdat zij niet kunnen voorspellen wat en welke onderdelen nodig zijn voor in de toekomst liggende reparaties. Zij kunnen dit bij een leverancier bestellen en hebben het binnen een paar dagen in huis. Binnen een week is je tv dan gerepareerd.
Of het zin heeft nu bij het nieuwe defect de geschillencommissie in te schakelen weet ik niet, voor zover ik kan zien is er nog geen sprake (of geen sprake meer, sinds de toezegging van 12 jan) van een geschil. Ook kan het zijn dat de geschillencommissie het eerdere geschil (voor zover je daar van kan spreken) als afgehandeld zien, en dit niet zal meenemen in de beoordeling.

Als Wehkamp nu wel direct de kosten op zich neemt zie ik niet direct een reden om nu al de geschillencommissie in te schakelen. Of 4 tot 6 weken reparatietijd van de vorige reparatie verwijtbaar is, daar kan alleen een rechter over beslissen, maar of dat achteraf veel voor je zou doen weet ik ook niet, je zal dan namelijk ook moeten aantonen dat je schade hebt geleden door deze wachttijd als je ergens aanspraak op wil maken, iets wat mij vrij lastig lijkt bij een defecte TV terwijl je zelf al aangeeft dat je een vervangende TV hebt neergezet, ook al wat die wat kleiner dan je huidige TV.

Wel kan je er natuurlijk op aandringen dat Wehkamp voor je gaat proberen de nieuwe reparatie hoge prioriteit te geven zodat deze mogelijk sneller verloopt, maar als hier bijv. ook onderdelen besteld moeten worden dan kan Wehkamp daar ook weinig aan doen. In het uiterste geval zal je wanneer in vroeg stadium bekend wordt dat ook deze reparatie lang gaat duren kunnen aandringen op het leveren van een nieuwe TV, en wanneer ze dit niet willen doen de geschillencommissie inschakelen maar of deze hier in mee gaat valt mijn inziens ook nog te betwijfelen bij een TV van deze leeftijd, wat dat betreft zijn mijn beperkte ervaringen met geschillencommissies niet heel erg positief, en vinden ze bijv. 4 weken reparatietijd vaak gewoon redelijk.
toon volledige bericht
Hoe dan ook heb ik een dossier gestald bij de geschillencommissie. Ik hoef alleen een aanvulling te geven op deze zaak en een betaling te doen en het ligt bij hun. Wat zij er mee doen geen idee. Maar laat wel duidelijk zijn dat er een geschil was. Een garantiegeschil. Dat was overduidelijk. Dat mijn tv nu weer stuk is doet daar voor mij niets aan af. Ik verwijder mijn dossier in ieder geval niet en de Wehkamp heeft een stok achter de deur. Er zijn gewoon regels omtrent reparatieduur en vervangende apparatuur. Vastgelegd in de wet en als consument heb je rechten, en ook plichten uiteraard. Daarnaast heb je te maken met de economische levensduur en ja daar houdt de geschillencommissie zeker rekening mee. Deze tv is niet oud, er zit geen kras op, er zit geen stofje in. Als nieuw is ze.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 13-02-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:03:

Ik heb niets te maken met welke bezetting van welk bedrijf. Dat is niet mijn probleem. Wehkamp zelf hanteert 21 dagen reparatie duur. Maar feit is dat Wehkamp binnen een week bericht kreeg dat het buiten de garantieperiode viel. Daarna begon het gesteggel. Zoals je kan lezen was alles binnen een week geregeld toen Wehkamp de kosten op zich nam. Het kan dus wel snel.
Tenzij ik je post historie verkeerd interpreteer blijkt dit niet, voor zover ik het kan teruglezen in dit topic:

29 dec: De mail van Wehkamp met de initiële offerte.
12 jan: De toezegging dat zij de kosten op zich nemen

Nog geen 2 weken dus, wat opzich al niet lang niet is voor een discussie omtrent het wel / niet verlenen van garantie / coulance (hoe je het wil noemen). bij de paar gevallen die ik ken duurde alleen deze discussie al een stuk langer.

26 jan: post je dat er nog weinig schot in zit.
9 feb: Post je dat de TV terug is.

12 jan tot 9 feb is in mijn optiek bijna een maand en geen week. Tenzij ik het verkeerd lees uiteraard, dan hoor ik er uiteraard graag. Dit is enkel zoals jouw post geschiedenis verloopt.
Dat is wel ongewoon aangezien het geen heel speciaal paneel is. Als je een snelle Google search doet is dat paneel op voorraad. Dat een reparatiedienst geen voorraad heeft is logisch omdat zij niet kunnen voorspellen wat en welke onderdelen nodig zijn voor in de toekomst liggende reparaties. Zij kunnen dit bij een leverancier bestellen en hebben het binnen een paar dagen in huis. Binnen een week is je tv dan gerepareerd.
Dat hangt natuurlijk volledig af van de werkwijze van de reparateur, ik ken bijv. ook reparateurs die 1x per week bestellen per leverancier. Zit je net aan de verkeerde kant dan er dus maar zo een paar dagen tussen zitten, naast de levertijd. Niet handig voor consument, maar het komt zeker voor. Net zodat sommige reparateurs maar 1 of 2x per week de gerepareerde artikelen weer wegsturen, kan ook zo een paar dagen extra kosten in het gehele trajact.
Hoe dan ook heb ik een dossier gestald bij de geschillencommissie. Ik hoef alleen een aanvulling te geven op deze zaak en een betaling te doen en het ligt bij hun. Wat zij er mee doen geen idee. Maar laat wel duidelijk zijn dat er een geschil was. Een garantiegeschil. Dat was overduidelijk. Dat mijn tv nu weer stuk is doet daar voor mij niets aan af. Ik verwijder mijn dossier in ieder geval niet en de Wehkamp heeft een stok achter de deur. Er zijn gewoon regels omtrent reparatieduur en vervangende apparatuur. Vastgelegd in de wet en als consument heb je rechten, en ook plichten uiteraard. Daarnaast heb je te maken met de economische levensduur en ja daar houdt de geschillencommissie zeker rekening mee. Deze tv is niet oud, er zit geen kras op, er zit geen stofje in. Als nieuw is ze.
Reparatie duur is trouwens niet vastgelegd in de wet, net als recht op vervangende apparatuur. Het enige dat vastgelegd is dat er geen sprake mag zijn van ernstige overlast. Of er sprake is van ernstige overlast kan enkel een rechter oordelen als je er een zaak van maakt. Ter vergelijk een oud klasgenoot van mij heeft een zaak hieromtrent verloren aangaande een defecte laptop waar ze 5 weken deden over een reparatie. Hij wilde een vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van de machine in die periode. De rechter ging er echter niet in mee omdat hoewel hij de reparatie termijn lang vond, hij geen ernstige overlast constateerde omdat er alternatieven waren (o.a. machines ter beschikking gesteld door de school binnen het schoolgebouw, en de aanwezigheid van een 2de PC in huis). Daarnaast kon mijn oud klasgenoot zijn werkelijk geleden schade niet aantonen, iets wat me ook lastig lijkt wanneer je niet kan bechikken over een TV. Het is zeer vervelend, maar werkelijk geleden schade zie ik niet.

Dat ze kijken naar de economische waarde bij de geschillencommissie is zeker zo, maar normaliter kijken ze daar alleen naar wanneer er een geschil is over een mogelijke verdeelsleutel van de reparatie kosten, niet wanneer de winkelier het gehele bedrag al voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan natuurlijk je zo opstellen zoals je nu doet, en dreigen met geschillen commissie en dergelijk, ken je dan bij deze zeggen dat je aan het kortste eind gaat trekken, waarom? je geeft zelf al aan dat je de kap eraf hebt gehaald om te checken wat er uitgewisseld is, wie zegt dat jij niet aan het toestel hebt gerommeld?

Wie zegt dat jij niet aan dingen heb gezeten waar je in principe niet aan hoort te zitten? die weg ga je bewandelen als je je zo gaat opstellen. Zoals eerder gezegd wij werken voor de grote fabrikanten waar we dagelijks met garantie, coulance en dergelijke te maken hebben, en kan je nogmaals zeggen zesgoes is een zeer goede en deskundige partij, iedereen kan een fout maken maar dan moet je je ook zo opstellen dat de fout kan worden hersteld.

Kortom met je toestel gewoon weer aan volgens de normale procedure en je zal zien dat het allemaal weer goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Natuurlijk trek ik niet aan het kortste eind. Dat is onzin. Er staat nergens dat ik niet de kap eraf mag halen om te kijken of er een verandering plaats heeft gevonden. Zo kan ik bijvoorbeeld ook kijken of er een elco bol staat, of dat er een kabeltje los zit. In dat laatste geval kan ik dat kabeltje weer aansluiten en is er niets aan de hand. Op deze manier ben ik er ook achtergekomen dat de backlight kapot was. Ik heb voldoende technische achtergrond/kennis om bepaalde zaken wel aan te gaan en niet aan te gaan.

Ik stel mij als consument inderdaad op een bepaalde manier op. Dat is de ervaring die je opdoet als je de klachtenafhandeling leest over de Wehkamp. Logisch dat je dan de zaak kort wilt houden. Verder heb ik nergens gezegd dat Zesgoes geen goede reparatiedienst is. Fouten maakt iedereen en zij zullen een bepaalde checklist hebben. Zesgoes krijgt de tv dinsdag weer terug en dan is het aan hun de fout te herstellen.

Ik heb dan ook geen geschil met Zesgoes, wel met de Wehkamp. De reden dat ik ze direct gemeld heb dat ik niet schroom het dossier door te sturen is dat ik geen zin in het gezeur van de afgelopen anderhalve maand wil. Daar pas ik voor. Het is geen welles nietes spelletje, er zijn regels omtrent garantie en Wehkamp probeert er onderuit te komen, zoals vaker het geval is. Helaas voor hun ben ik niet de doorsnee consument die een loopje met zich laat nemen.

Topicstarter
Inmiddels is met enige vertraging de tv ontvangen in het Wehkamp distributiecentrum. En ik ben er niet zo blij mee zoals je zal begrijpen na het zien van de foto die ze je toesturen. Je legt toch geen spullen neer op een scherm tenzij je krassen wilt o.i.d..

Het is in ieder geval weer afwachten hoelang het gaat duren, maar ik ben meer benieuwd naar wat het probleem is dat de tv voor de tweede keer stuk is gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://wehkamp.zir-online.com/portal/attachment/53522368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat gewoon een foto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:36
hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Apart, ik zie hem namelijk wel gewoon. Dan op een andere manier... De tv is trouwens al bij de reparatiedienst. De updates die je krijgt over het reparatietraject zijn wel goed. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Wehkamp tv scherm

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 19-02-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niks mis mee, ziet er gewoon netjes uit, maar dat verwachte ik ook wel van zes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Niets mis mee? Je legt nooit iets neer op een scherm, wat het ook is. Ik waardeer je inbreng maar krijg heel erg het idee dat Zesgoes niets fout kan doen in jouw ogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 29-02-2016 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het houdt niet op, niet vanzelf. Het blijkt dus dat het paneel weer kapot is. Hoe dit kan geen idee, maar stuk is die wel. Uiteraard, en ik had ook niet anders verwacht, krijg je weer drie opties: betalen, op eigen kosten de tv weer retour of ze knikkeren het geval de bak in na vijf dagen als je niets van je laat horen. Maar nergens kan je een vierde keuze maken en dat is dat je het er niet mee eens bent met de drie keuzes. Je wordt dus verplicht een van de keuzes te maken zonder dat je bezwaar kan maken tegen het voorstel. Rare gang van zaken.

(klikbaar)
factuur

Op mijn vraag hoe het kan dat dit weer gebeurt (de factuur) werd mijn vraag naar de backoffice gestuurd. Dat is nu al een aantal dagen geleden en nog steeds geen duidelijk antwoord wat er nu gaat gebeuren. Ze zijn het een en ander aan het onderzoeken, maar op de vraag wat krijg ik geen duidelijk antwoord en wordt er ontwijkend gereageerd.

Van de geschillencommissie heb ik nog 14 dagen gekregen mocht ik mijn dossier alsnog willen indienen. Ik wacht tot zondag op een antwoord en anders dien ik het dossier in. Ik heb Wehkamp laten weten dat ik het spuugzat ben.

More to come...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:33:
Het houdt niet op, niet vanzelf. Het blijkt dus dat het paneel weer kapot is. Hoe dit kan geen idee, maar stuk is die wel. Uiteraard, en ik had ook niet anders verwacht, krijg je weer drie opties: betalen, op eigen kosten de tv weer retour of ze knikkeren het geval de bak in na vijf dagen als je niets van je laat horen. Maar nergens kan je een vierde keuze maken en dat is dat je het er niet mee eens bent met de drie keuzes. Je wordt dus verplicht een van de keuzes te maken zonder dat je bezwaar kan maken tegen het voorstel. Rare gang van zaken.

(klikbaar)
[afbeelding]

Op mijn vraag hoe het kan dat dit weer gebeurt (de factuur) werd mijn vraag naar de backoffice gestuurd. Dat is nu al een aantal dagen geleden en nog steeds geen duidelijk antwoord wat er nu gaat gebeuren. Ze zijn het een en ander aan het onderzoeken, maar op de vraag wat krijg ik geen duidelijk antwoord en wordt er ontwijkend gereageerd.

Van de geschillencommissie heb ik nog 14 dagen gekregen mocht ik mijn dossier alsnog willen indienen. Ik wacht tot zondag op een antwoord en anders dien ik het dossier in. Ik heb Wehkamp laten weten dat ik het spuugzat ben.

More to come...
toon volledige bericht
Ik heb dit ook al eens gehad, na reparatie weer defect. Wehkamp vertelde mij toen dat er een aantal maanden garantie zit op de reparatie (dacht 3)
probeer dat eens aan te kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkatoen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Biedt Zesgoes geen garantie op de aangeboden reparatie zoals Dutchdeveloper ook aangeeft? Mijn Samsung is een paar maanden geleden gerepareerd door Selectro. Die geven tot 1,5 maand na reparatie garantie, gelukkig niet nodig gehad. Misschien kun je zo verder gedoe met Wehkamp voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Selectro doet geen LG toestellen. Alleen Samsung, Toshiba, Sony en Salora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het aangekaart. Ik heb ook voorgesteld om wat bij te betalen voor een andere tv. Ik ben er aardig klaar mee vooral omdat men mij niet wil of kan vertellen wat er onderzocht moet worden. Mij lijkt het klaar als een klontje dat Zesgoes er een ander werkend paneel in moet zetten. Wie die kosten draagt is een zorg om het maar zo te zeggen.

Ik heb ook net gebeld met de Wehkamp omdat er een mail is binnengekomen met weer een betalingsvoorstel. Dezelfde als hierboven. Van de klantenservice kreeg ik te horen dat de klacht onderzocht wordt, en volgens mij waarom het zolang duurt, waarom de tv weer stuk is en wat de klachten precies zijn. Morgen word ik teruggebeld door die betreffende afdeling. Mocht dat niet gebeuren, of als er geen oplossing uitkomt stuur ik mijn dossier in naar de geschillencommissie.

Het is zoals hierboven ook gezegd wordt een garantiekwestie. Er zit een nieuw paneel in en het zou toch te idioot voor woorden zijn als ik voor die kosten moet opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennism schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:19:
...een oud klasgenoot van mij heeft een zaak hieromtrent verloren aangaande een defecte laptop waar ze 5 weken deden over een reparatie. Hij wilde een vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van de machine in die periode. De rechter ging er echter niet in mee omdat hoewel hij de reparatie termijn lang vond, hij geen ernstige overlast constateerde omdat er alternatieven waren (o.a. machines ter beschikking gesteld door de school binnen het schoolgebouw, en de aanwezigheid van een 2de PC in huis). Daarnaast kon mijn oud klasgenoot zijn werkelijk geleden schade niet aantonen, iets wat me ook lastig lijkt wanneer je niet kan bechikken over een TV. Het is zeer vervelend, maar werkelijk geleden schade zie ik niet.
...
Qua overlast is inderdaad altijd de concrete situatie van belang zoals ook wel in andere topics is beschreven. De schade is doorgaans het beste aan te tonen door de rekening(en) voor maatregelen die je moest nemen vanwege het defect te produceren. Bijvoorbeeld de rekening voor een huur-tv. Uiteraard is het altijd goed om (zo vroeg mogelijk) met de levernancier te bespreken dat je bijvoorbeeld een TV zal moeten huren als de TV langer dan een bepaalde tijd niet werkt, ook is het in sommige situaties redelijker dat een TV wordt gehuurd dan in andere situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet uit op kortingen, geld terug of anderszins. Ik wil alleen mijn tv terug. That's all. Ik ben bij de Mediamarkt geweest vanmiddag en daar had ik het verhaal een beetje uitgelegd en ben ik wezen kijken voor een andere tv. Alvast wezen kijken omdat ik wilde weten wat er op de markt is. Bij de Mediamarkt hebben ze bijvoorbeeld wel een leentoestel die je mee kan krijgen bij een betaling van een kleine borg. Op dat moment werd ik ook gebeld door Stefanox. Die werkt met Zesgoes i.v.m. reparaties (zo begreep ik) en die kon met het reparatienummer eens verder kijken dan ik kan als consument.

Ik ben er benieuwd wat er uit komt. Uit beide. Dus de Wehkamp die mij terug belt en Stefanox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kleine update. De Wehkamp backoffice heeft mij terug gebeld en verteld dat de tv wederom onder garantie gemaakt wordt. Ik heb wel aangegeven dat ik er blij mee ben, maar anderzijds ook weer niet. Dit komt omdat een paneel binnen zeer korte tijd kapot is gegaan, maar ook omdat het eerste paneel net twee jaar meeging. Wat brengt de toekomst vroeg ik haar.

Ik heb dan nogmaals voorgesteld eventueel wat geld bij te leggen voor een andere tv, specifieker een ander merk tv en niet perse duurder of luxer. Dat zou wel ter sprake komen als het nogmaals gebeurt.

Zesgoes wacht op dit moment op onderdelen en in totaal kan de reparatie 15 werkdagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i know ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...

[ Voor 99% gewijzigd door begintmeta op 02-03-2016 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Lekker bezig Wehkamp. Deze week twee halve dagen vrij genomen omdat de tv bezorgt zou worden, blijkt er niemand langs geweest te zijn. De status op de website wordt zomaar gewijzigd en je kan een nieuwe datum inplannen. Dat terwijl er wel een datum ingepland was via de website en dit daar ook bevestigd stond.

Gebeld met de Wehkamp, geen probleem u wordt gebeld door de bezorgdienst. Morgen of maandag wordt de tv geleverd, u wordt gebeld. Tot nu toe niet gebeld en ik heb er weer een hard hoofd in dat de tv hier maandag zal zijn.

Via de site opnieuw ingepland en a.s. dinsdag zou de tv hier moeten zijn. Ik ben benieuwd, maar nog benieuwder hoe lang ze het nu gaat volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vier halve dagen vrij genomen, afspraken verzet en ander geregel. Belofte na belofte van Wehkamp wordt niet nagekomen. Zelf gebeld met AMP Logistics. Die wisten mij te vertellen dat Wehkamp de tv verkeerd had aangemeld, dus in het verleden op 9 maart. Ja, dan komt die niet op tijd. Directe afspraak gemaakt met hun aangezien het vertrouwen in de Wehkamp compleet weg is.

De tv is vanochtend gebracht. Super! Helemaal weer blij, bijna alles vergeten en vergeven. Het paneel is voor de tweede keer vervangen, mijn instellingen staan nog zoals ik dat de laatste keer met de LG 'beeldkalibratie' heb ingesteld, film tijd. Lekker op de bank met de vrouw Pan kijken.

Ik schakel over naar HDMI 2 en wat schetst mijn verbazing? Clouding op mijn tv. Clouding wat er niet eerder was. Zoveel clouding zelfs dat je de donkere vlek, en het is geen kleintje, tijdens de film kijken kan zien. Maar ook bij kabel televisie kan je de clouding zien tot grote ergernis toe.

Ik heb de Wehkamp op Facebook maar weer aangesproken inclusief hi res foto. Maar ook met hun belofte dat bij de derde keer ik een nieuwe tv krijg. Kijk, een beetje bleeding of clouding is tot daar aan toe. Ik heb het nog nooit eerder gehad op deze tv, niet met het eerste paneel in ieder geval. Ik laat hem maar weer ophalen.

led tv clouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 235591 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 02:34:
Ik heb de Wehkamp op Facebook maar weer aangesproken inclusief hi res foto. Maar ook met hun belofte dat bij de derde keer ik een nieuwe tv krijg. Kijk, een beetje bleeding of clouding is tot daar aan toe. Ik heb het nog nooit eerder gehad op deze tv, niet met het eerste paneel in ieder geval. Ik laat hem maar weer ophalen.
Ai, dat is wel goed zuur. Afwachten maar weer.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-03-2016 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOW, dit is wel heel erg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Lijkt wel een backlight die stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 02:34:
Volgens mij heb je voldoende redenen om de koopovereenkomst te ontbinden.

https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is ook goed nieuws en dit keer zijn ze snel met reageren. De tv gaat retour en ik mag een alternatief uitzoeken, dus een ander merk. Geen reparaties meer gelukkig. Dus ik ga eens kijken wat er is rond dezelfde prijs te koop is.

Het viel zelfs mij vrouw op dat er een waas/vlek op het beeld zat, en zij is niet niet pietlut zoals ik. Maar de film Pan die we gisteren keken was te leuk om uit te zetten en ze wilde hem zo graag zien. Maar de vlek bleef je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is een bleeding van het panel, goed om te horen dat je een hoofdstuk kan afsluiten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bleeding is licht wat langs de zijkant ontsnapt. Dit is clouding naar wat ik gelezen heb. Maar ongeacht wat het is ik krijg aanstaande maandag de nieuwe tv en de oude gaat dan mee terug. Ik heb gekozen voor een Samsung UE40J5100. Hopen dat het beter is maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Ik was vandaag gebeld door de backoffice van de Wehkamp en die man heeft het allemaal afgehandeld. Dat ging vrij en we waren snel klaar. Ik had wel een beetje het idee dat hij het ook zat was met die tv want het duurde hem ook te lang. Dus na bijna drie maanden toch een voorlopige happy ending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 819613

Oei, wij zitten hier met hetzelfde probleem, ook de witte LG tv heeft wel geluid geen beeld. Besteld bij Wehkamp en erover gebeld. Onze tv is net 3 jaar oud en heeft rond de 650 euro gekost. Kregen het nummer van LG en die willen wel een monteur sturen. Deze belde vanochtend en de prijs die we moeten betalen voor de reparatie is 240 euro. Zie nu al dat we een lange weg hebben te gaan als ik dit allemaal zo lees.

• Bever!

Bever!

3

Anoniem: 819613 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:39:
Oei, wij zitten hier met hetzelfde probleem, ook de witte LG tv heeft wel geluid geen beeld. Besteld bij Wehkamp en erover gebeld. Onze tv is net 3 jaar oud en heeft rond de 650 euro gekost. Kregen het nummer van LG en die willen wel een monteur sturen. Deze belde vanochtend en de prijs die we moeten betalen voor de reparatie is 240 euro. Zie nu al dat we een lange weg hebben te gaan als ik dit allemaal zo lees.
Beetje een topic hijack. maar goed je hebt gewoon recht op een werkende tv, weigeren om iets te betalen en desnoods naar de geschillencommissie.

Topicstarter
Een lange weg. Daar heb je gelijk in. Hou rekening met veel ergernis en heel veel bellen en mailen. Je hebt garantie en je hebt recht op een product dat moet werken en dat voor zeker een bepaalde tijd. Ik wens je succes, en hoop voor je dat het sneller dan bij mij gaat.
Pagina: 1