Kan ik snel games spelen vanaf een externe HDD met USB 3.0?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 706203

Topicstarter
Beste mensen,

Ik sta op het punt om of een SD kaartje te kopen, of een externe HDD. Ga liever voor de SD voor mobility, maar als ik kan gamen op een HDD haal ik die. Ik heb een macbook van 2015 en dus USB 3.0, kan ik met deze verbinding spellen als Europa Universalis 4 spelen via een externe harde schijf waar ik bootcamp op draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 19:16
Dat gaat wel lukken, de laadtijden zullen wat langer zijn dan als de game op je interne SSD zou staan, maar een game draaien vanaf een externe schijf zou geen problemen op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij kan je geen boot camp doen vanaf een externe schijf (of dat nou via usb harddisk of via interne usb cardreader is). Het is natuurlijk wel mogelijk om vanaf de interne schijf op te starten en dan je games op de externe harddisk of sd cardreader te installeren.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 488040

Toevallig heb ik dit gister gedaan. Ik heb nu Windows 10 op een externe SSD via USB 3.0 draaien op mijn Macbook Pro 2015. Deze SSD met Windows 10 zat in mijn Intel NUC. SSD in een externe case gedaan en tot mijn verbazing werkte het gelijk, wel moet je de drivers voor bootcamp (deze heb je wel nodig voor je Mac) via een andere weg downloaden.

Voordeel van dit. Het kost geen ruimte op je interne schijf :)

BTW. je kan Windows wel installeren via bootcamp op een Thunderbolt schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:15

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan gewoon bootcamp gebruiken op een externe schijf. Alleen dit gaat niet zomaar.
Ik geloof dat je de WIM image moest extracten op een externe HDD. Misschien dat het met Windows 10 wat makkelijker gaat inmiddels.

En de performance is gewoon prima. Goed genoeg om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 15:42

wally21

psn: Wally224

Zelf erg gemakkelijk voor elkaar gekregen met Winclone Pro.
Bootcamp partitie eerst aanmaken op je mac, hiervan met het programma een image maken.
Dan je externe hdd formatteren of een partitie van de gewenste grootte aanmaken. Dan geef je aan dat je de image wilt terugzetten en selecteer je als doel je ext. hdd. als dat gebeurd is klik je de hdd aan in Winclone en geef je aan dat deze EFI bootable gemaakt moet worden.

Programma werkt top en ook op hun site staat het netjes uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 706203

Topicstarter
Top erg mooi om dit te horen, bedankt! Ben blij dat er zo veel mogelijk is met de macbook
Pagina: 1