Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nat-type veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn laatst overgestapt naar glasvezel. We hebben nog wel dezelfde router (een D-link DIR-655).
Ik heb al jaren op mijn Xbox-360 en PS4 NAT type 2 (Moderate) gehad, maar heb nooit problemen gehad. Ik kon altijd mijn vrienden joinen in game en in spraakchats.
Nu wij glasvezel hebben is dit echter anders. Ik heb vaak dat ik vrienden in game (Black Ops 3) niet kan joinen op de PS4.
Ik zou dus graag mijn NAT type veranderen naar 1 (open), om zo toch met mijn vrienden te kunnen spelen. Ik heb eerst geprobeerd om het zelf te doen, maar ik heb er weinig verstand van.
Ook vraag ik me af of 'Port-Forwarding', wat blijkbaar een oplossing is, niet gevaarlijk is, omdat je je internet als het ware meer openzet en je jezelf zo kwetsbaarder maakt.

Alvast bedankt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Eerste vraag. Welke glasvezelprovider heb je en wat voor modem?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
Je hebt waarschijnlijk ook een nieuwe router gekregen?
Heb je gecontroleert of uPnP aanstaat in die router?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 30 december 2015 @ 04:32:
Eerste vraag. Welke glasvezelprovider heb je en wat voor modem?
Provider is Telfort, modem 'Experia Box v8' van arcadyan

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 19:02
De v8 en v9 modems zijn niet zo console vriendelijk, je kan beter een v10 vragen aan telfort.

Verwijderd

Topicstarter
Ben(V) schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:37:
Je hebt waarschijnlijk ook een nieuwe router gekregen?
Heb je gecontroleert of uPnP aanstaat in die router?
Ja, uPnP staat aan. Ik heb van de week een keer geprobeerd om een statisch ip voor de PS4 aan te maken, dit is gelukt. Ik heb de ports ge-forward die online stonden aangegeven voor Black Ops 3, maar na mijn PS4 aan en uit te zetten stond er nog steeds dat ik moderate had.
Ik heb gedaan wat er op deze site staat: http://portforward.com/en...s_III_-_PlayStation_4.htm
'Forward Ports (80,443,1935)TCP, (3478-3479)UDP on the Dlink DIR-655'
'Forward Ports 3478-3480 on the Dlink DIR-655'

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Zo te lezen heb je twee routers achter elkaar. Namelijk je Telfort box en je D-link. Dit is een klassieke fout. Gebruik je de D-link voor better Wi-Fi bereik? Zo ja, zet deze dan in Access point modus en forward die poorten op je Telfort box. :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:16
Ik denk ook dat dôh gelijk heeft. Probeer als eerste eens met je PC direct op de Telfort box (met de juiste port-forwards op die box). Als je het daarmee werkend krijgt, dan zou je inderdaad die D-Link als access point kunnen instellen.
Pagina: 1