Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord en processor aangeschaft en wou na het installeren hiervan windows opnieuw installeren. Echter zodra ik opstart van de windows cd gaan mijn muis en toetsenbord uit. Ik heb in de bios gekeken naar de usb instellingen alle opties staan hier ingeschakeld, alle usb poorten geprobeerd, normaal opstarten geprobeerd, veilige modus geprobeerd. Niets lijkt te werken. Hoe kan ik mijn muis en/of toetsenbord weer aan de praat krijgen? Of hoe kan ik windows opnieuw installeren?

Alle tips zijn welkom ;)

Extra info:
Moederbord: MSI Z170A Gaming M5
Windows versie: Windows 7 Home Premium
Legacy USB Support: Enabled

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Probeer eens USB legacy support aan te zetten in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legacy usb support staat enabled. Werkt niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Mogelijk worden de usb poorten op je moederbord niet herkent. Je kunt proberen om de drivers te slimstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt slimstreamen? Nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Heb je al eens een andere USB poort geprobeerd ? Het kan zijn dat de USB poorten die je nu gebruikt via een extra controller zitten aangesloten. Als er (blauwe) USB3 poorten zijn: gebruikt deze NIET.

Slipstreamen is een extra driver op je Windows installatie medium zetten, is complex, eerst andere (simpelere) opties proberen.

Welk moederbord hebben we het eigenlijk over ? Graag merk en model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle poorten al geprobeerd. Gaat om een MSI Z170A Gaming M5 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Oh en ook wel even ontzettend belangrijk: Welke versie van Windows gebruik je ?
Aangezien de chipset heel nieuw is zal Windows 7 niet gaan werken, 8.1 misschien wel.

[ Voor 35% gewijzigd door peterpv op 29-12-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 home premium gebruik ik en staat momenteel nog op de HD geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
AHA ! Windows 7 is te oud, heeft de drivers niet. Dan zul je die moeten slipstreamen. Met google kun je vinden hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat ik proberen uit te zoeken. Alvast bedankt!

Edit: Slipstreamen ziet er ingewikkeld uit, als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik dat graag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Windows 8.1 of 10 proberen? Misschien met een los USB-PCI kaartje proberen te upgraden naar Windows 10?

[ Voor 58% gewijzigd door Greveldinges op 29-12-2015 21:33 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom installeer je niet gewoon Windows 10 ? Je kan na de installatie met de nieuwste Windows 10 build de boel activeren met je Windows 7 key. Als je toch zou willen upgraden naar Windows 10 zou ik deze gewoon gelijk installeren. Ik heb geen problemen gehad met de installatie van Windows 10 met de Z170 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:38:
Waarom installeer je niet gewoon Windows 10 ? Je kan na de installatie met de nieuwste Windows 10 build de boel activeren met je Windows 7 key. Als je toch zou willen upgraden naar Windows 10 zou ik deze gewoon gelijk installeren. Ik heb geen problemen gehad met de installatie van Windows 10 met de Z170 chipset.
Ik ga deze correcte opmerking nog even wat aandikken: Windows 7 op je Z170 build gebruiken is gewoon vragen om problemen. Ik hou het even bij mn kort door de bocht reactie zonder te veel toelichting, maar daar komt het op neer. Of je nu 'wil' of niet, het is gewoon tijd. Zoals PilatuS zegt kan je gewoon Windows 10 installeren met je Windows 7 key, en je kan op deze site een USB stick maken om Windows 10 te installeren
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Uiteraard kan Windows 8.1 ook, maar ik gok dat je enkel een W7 licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had liever bij W7 gebleven maar ga inderdaad maar kijken naar W10 gezien jullie opmerkingen :)

Zal jullie op de hoogte houden, nogmaals bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Mocht je met W10 toch nog wat heimwee hebben naar W7 dan kan ik je Classic Shell van harte aanbevelen, hiermee kun je een nauwelijks van Windows 7 te onderscheiden start menu instellen. En wat betreft de rest, W10 is even wennen maar het werkt best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 22:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Tussen de utilities van je mobo drivers op de msi site staat een Win7 Smart Tool.
Die installeert de usb drivers in je Windows installatie medium (usb stick)

http://www.msi.com/produc...M5.html#down-utility&Win7 64

Deze tool kun je ook gebruiken om van je windows 7 cd een bootable usb stick te maken en deze installeert ook de usb 3 drivers mee in de usb stick .

Booten vanaf stick en je windwos instalatie begint zonder problemen.

Heb hetzelfde mobo en werkt met Windows 7 als een tierelier :9

[ Voor 44% gewijzigd door Japiegsxr op 30-12-2015 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb W10 geinstalleerd staan, heeft het probleem echter maar half verholpen.
Ik krijg nog steeds de foutmelding bij het opstarten maar als ik via de W7 CD boot kan ik nu wel mijn muis + toetsenbord gebruiken. Herinstall zal zeker nog nodig zijn om dit te verhelpen.
Pagina: 1