Ik heb sinds kort de fantastische ZyXel NWA1123-AC aangesloten op mijn Ziggo Cisco EPC3928AD.
Hiermee haal ik nu WiFi snelheden van mijn maximale Ziggo 120MBits/s.
Probleem nu echter is dat mijn snelheid op mijn bedrade PC op zolder zeer slecht is.
Met een speedtest lijkt het of de upload de boosdoener is, maar kan ook vertekend beeld zijn, want soms al time-out bij ping en ene keer is DL 120 en andere keer 12... Duidelijk iets niet in de haak.
Websites laden zeer traag en online video bijv. is amper te doen, terwijl dit voorheen prima ging.
Wat ik zelf denk is dat de ZyXEL de hele Cisco leegtrekt en niets over laat.
Als dit zo zou kunnen zijn, waar kan ik dan op of de ZyXEL of de Cisco instellen dat er maar beperkt data gebruik mag zijn voor WiFi?
Heb dit niet kunnen vinden in de setup zelf namelijk (of ik kijk niet goed)
Hiermee haal ik nu WiFi snelheden van mijn maximale Ziggo 120MBits/s.
Probleem nu echter is dat mijn snelheid op mijn bedrade PC op zolder zeer slecht is.
Met een speedtest lijkt het of de upload de boosdoener is, maar kan ook vertekend beeld zijn, want soms al time-out bij ping en ene keer is DL 120 en andere keer 12... Duidelijk iets niet in de haak.
Websites laden zeer traag en online video bijv. is amper te doen, terwijl dit voorheen prima ging.
Wat ik zelf denk is dat de ZyXEL de hele Cisco leegtrekt en niets over laat.
Als dit zo zou kunnen zijn, waar kan ik dan op of de ZyXEL of de Cisco instellen dat er maar beperkt data gebruik mag zijn voor WiFi?
Heb dit niet kunnen vinden in de setup zelf namelijk (of ik kijk niet goed)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 20:30 ]