Een goeie maand geleden heeft mijn vriendin in de lokale Aldi een nieuwe smartphone gekocht, type Medion X5004 (BE versie). Dit toestel had vanaf de eerste dag een aantal duidelijke problemen:
Om te beginnen lijken bovenstaande mij allemaal softwarematige problemen. Je verwacht dus als snel een software-update, mede ook omdat al bij de aankondiging van dit toestel beloofd was dat er een update naar Android 5.1 (uit de doos 5.0.2) ging komen.
Ik heb enkele dagen na aankoop contact opgenomen met Medion om alvast het probleem voor te leggen via de support-website maar nooit reactie gekregen. Heb ze ook een keer gebeld en kreeg te horen dat ik beter via de site een ticket kon openen
Hoe pakken we dit nu het best aan? Uiteindelijk willen we gewoon een werkende telefoon en als dat niet mogelijk is, ons geld terug. Ik zie zelf volgende opties:
Hoe zouden jullie dit aanpakken om het snelst resultaat te hebben?
- Het toestel hangt één tot twee keer per dag en start dan meestal uit zichzelf opnieuw op.
- Als je de default launcher wijzigt, is deze na elke reboot gereset naar die van Medion zelf.
- De Nederlandse vertaling is verre van compleet.
Om te beginnen lijken bovenstaande mij allemaal softwarematige problemen. Je verwacht dus als snel een software-update, mede ook omdat al bij de aankondiging van dit toestel beloofd was dat er een update naar Android 5.1 (uit de doos 5.0.2) ging komen.
Ik heb enkele dagen na aankoop contact opgenomen met Medion om alvast het probleem voor te leggen via de support-website maar nooit reactie gekregen. Heb ze ook een keer gebeld en kreeg te horen dat ik beter via de site een ticket kon openen

Hoe pakken we dit nu het best aan? Uiteindelijk willen we gewoon een werkende telefoon en als dat niet mogelijk is, ons geld terug. Ik zie zelf volgende opties:
- Aandringen bij Medion, wat zal resulteren in een "reparatie" van 4 weken die niets gaat oplossen.
- Medion in gebreke stellen, de beloofde update bestaat niet en zal misschien nooit komen?
- Rechtsbijstand verzekering erbij sleuren, maar op welke basis?
- In de Aldi gaan zeuren om mijn geld terug te krijgen (alsof ze daar het probleem al snappen). Het geld van het achteraf via medion.com bestelde hoesje ben je dan ook meteen kwijt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken om het snelst resultaat te hebben?