Is mijn M5A97 LE R2.0 compatibel met een sli setup?

Pagina: 1
Acties:

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Hoi!
Ik zit met een probleem.
Ik heb een moederboord gekregen en ga hier een nieuw systeem mee maken.
Ervaring in het bouwen zit wel snor, maar amd begrijp ik nog niet zo geweldig!
Mijn vraag is dus of ik 2 "gtx 660-ti's" kan koppellen op dit moederboord met een amd fx 8320.

Mvg, Rob.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-01 19:25
Nee dit bordje ondersteund alleen Crossfire.

Als je SLI had gewild had je 2 tientjes meer uit moeten geven en de 99x-Evo R2.0 moeten halen.

Dit is super makkelijk te vinden op google. Hier op tweakers word er van je verwacht dat je zelf eerst onderzoek doet voor je een vraag stelt.

https://www.asus.com/Moth...97_LE_R20/specifications/
Als je het modelnummer invult op google kom je meteen de pagina van Asus zelf tegen. |:( |:(

Iig hoop ik dat je genoeg info hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door blamauci op 29-12-2015 18:12 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Kan inderdaad niet.

Het 2e '16x' PCI-e slot is (qua lanes) slechts een 4x slot en voor nVidia SLI moet je minimaal 2x 8x slot hebben (dus het 1e PCI-e en 2e slot moeten beide minimaal 8 lanes ter beschikking hebben).

Daarnaast, mist het bord de certificering (dus al had die 2 sloten die 8 lanes hadden werkte het officieel nog niet).

Buiten dat, is het ten zeerste af te raden om een AMD octacore op dit betreffende bord te zetten.
Ondanks dat ze doodleuk in de CPU support list staan (kan me niet voorstellen wie dat bedacht heeft |:( ) heeft het bord (zoals helaas zoveel AM3 borden) slechts 4+1 ongekoelde VRM's, wat bijna garant staat voor problemen.

Bij een 4+1 fase zonder koeling zou ik eigenlijk niet verder gaan dan een quadcore maar dat terzijde.

[ Voor 0% gewijzigd door Nemesizz op 29-12-2015 18:28 . Reden: stomme typfout ]

• robogeeka
In iedergeval hartstikke bedankt voor de reacties.

Deze octacore draait eerlijk gezegd redelijk op dit boord, oc tot 4,5ghz, mobo word redelijk heet.. Dat moet ik wel toegeven!
Tot nu toe zijn er nog geen stabiliteitsproblemen gekomen.
We waren wel al opzoek gegaan naar een 990x serie chipset, meeste mobo's hebben daar wel een heatsink bovenop.

Ik zie inderdaad dat ik de reden ben vergeten neer te zetten waarom ik het vroeg, hiervoor mijn excuses en ik ga het originele bericht even aanpassen!

Mvg, Rob.

• robogeeka
robogeeka schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:55:
Hoi!
Ik zit met een probleem.
Ik heb een moederboord gekregen en ga hier een nieuw systeem mee maken.
Ervaring in het bouwen zit wel snor, maar amd begrijp ik nog niet zo geweldig!
Mijn vraag is dus of ik 2 "gtx 660-ti's" kan koppellen op dit moederboord met een amd fx 8320.

Mvg, Rob.

Edit1: de reden tot deze post;
Om de 1 of andere reden heeft mijn browser besloten dat ik de support page niet mag openen, en heb ik de doos niet thuisliggen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

robogeeka schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:
In iedergeval hartstikke bedankt voor de reacties.

Deze octacore draait eerlijk gezegd redelijk op dit boord, oc tot 4,5ghz, mobo word redelijk heet.. Dat moet ik wel toegeven!
Tot nu toe zijn er nog geen stabiliteitsproblemen gekomen.
We waren wel al opzoek gegaan naar een 990x serie chipset, meeste mobo's hebben daar wel een heatsink bovenop.

Mvg, Rob.
Dat kan 2 dingen betekenen:

1) De thermal throttle is uitgeschakeld (of geen bescherming aanwezig), en ding (VRM's) worden veel warmer dan dat ze eigenlijk mogen, dit kan potentieel gevaarlijk zijn voor je hardware, als de VRM's doorbranden is er een dikke kans dat ook je CPU dood gaat, en misschien ook nog je RAM (uiteraard is het moederbord zelf dan ook dood).

2) Ding loopt al te throttelen onder load, kijk maar eens wat het aantal Mhz doet terwijl je de CPU echt belast, zou mij ten zeerste verbazen als dat ding niet gaat throttelen zelfs op stock met een octacore (tenzij punt 1 van kracht is).

En een 990FX chipset zegt helaas ook niet alles, want ook daar zijn er helaas van die 4+1 fase bordjes.
Heatsinks op de VRM's helpen wat, maar voor een octacore (of een hexacore die je wilt overklokken) moet je toch echt denken aan minimaal 8+2 fases en met toch een beetje airflow.
Pagina: 1