Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Vandaag eindelijk al m'n spulletjes binnen gekregen maar nu loopt ik tegen het probleem aan dat mijn lege Samsung F3 1 TB HDD niet word herkend en mijn F120 SSD ook niet.

Beiden zijn sata 300 en de moederbord heeft sata 600 aansluitingen:

Asus H110I-PLUS D3

Ik had begrepen dat dit backwards compatible is en na wat googlen kwam ik tegen dat de Samsung F3 eventueel kan worden geflashed om dit te verhelpen. (linkje van de tut: http://fredsherbet.com/20...ives-hd203wi-and-hd204ui/)

Hier ben ik nu ook mee bezig en hoop dat het inderdaad helpt maar waar ik gefrustreerd van raak is dat die F120 SSD van Corsair het niet doet en ik kan er niets duidelijk over vinden.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt voor de info

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:41
In de BIOS/UEFI wordt beide helemaal niet getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je ze wel in je devicemanager? Je zegt dat ze leeg zijn, staat er wel een partitie op? (als die er niet op staat dan zul je 'm niet gaan zien bij je drives voordat je er een partitie op aanmaakt en er een driveletter aan toewijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
Het is een nieuwe PC dus nog geen OS of iets maar in BIOS worden ze dus niet herkend.. Gekke is dat ik 2 F3 spinpoints heb en de tutorial gevolgd maar dat MSDOS op een USB stick gedeelte crash het programmetje ermee na 80% overzetten.

Heb net een Samsung 850 256 GB (sata 600 aansluiting) gekocht snel bij de MM en die ziet hij ook gewoon niet. Ik zie ook niet onder advanced settings iets over raid of AHCI wat ik op foras lees.

Ik ga nu even kijken of hij in windows wel te vinden is maar snap er helemaal niets van. Misschien moederbord stuk?

EDIT: weet niet wat ik heb gedaan maar ze worden beiden herkend nu.. Nu de volgende stap, Windows installeren. Helaas dmv windows 7 USB/DVD tool een image gezet maar de PC start continue op in BIOS ondanks dat ik de boot orde op USB eerst heb gezet. Hij herkend hem ook maar verder skipt ie hem.

Tevens ook geprobeerd op de USB 2.0 en 3.0 slots, geen succes helaas.

[ Voor 63% gewijzigd door Headblast op 29-12-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
Mods zouden jullie deze post op slot kunnen doen? Heb nu alleen een fat32 issue voor windows en dat moet in een andere topic ;).