Hoi hoi,
Sinds kort ben ik mijn huisnetwerk en functionaliteit een beetje aan het overhaulen.
Ik heb reeds gekozen voor:
- Fritzbox 3490 router, ter vervanging van de standaard Proximus bbox3
- Unify AC LR's als wireless AP's ter vervanging van de Fritzbox built-in AP
- Synology 716+ NAS
En nu zoek ik een degelijke switch om alle outlets en apparaten aan elkaar te koppelen.
Op zich heb ik niet zoveel netwerkkennis, en daarom zou ik graag iets managed MKB achtigs kopen om mee te spelen binnen mijn eigen beperkte infrastructuur. Budget van rond de €200.
Voorlopig had ik er 3 in gedachten:
Cisco SG200-18
Ubiquiti Edgeswitch Lite 24
Mikrotik CRS125-24G-1S-IN
Dit zijn smart managed switches, zodus relatief makkelijk om via de webinterface de mogelijkheden te verkennen, en later via de seriele poort wat commandline te prullen.
Iemand een specifieke voorkeur of ervaring met bovenstaande?
Sinds kort ben ik mijn huisnetwerk en functionaliteit een beetje aan het overhaulen.
Ik heb reeds gekozen voor:
- Fritzbox 3490 router, ter vervanging van de standaard Proximus bbox3
- Unify AC LR's als wireless AP's ter vervanging van de Fritzbox built-in AP
- Synology 716+ NAS
En nu zoek ik een degelijke switch om alle outlets en apparaten aan elkaar te koppelen.
Op zich heb ik niet zoveel netwerkkennis, en daarom zou ik graag iets managed MKB achtigs kopen om mee te spelen binnen mijn eigen beperkte infrastructuur. Budget van rond de €200.
Voorlopig had ik er 3 in gedachten:
Cisco SG200-18
Ubiquiti Edgeswitch Lite 24
Mikrotik CRS125-24G-1S-IN
Dit zijn smart managed switches, zodus relatief makkelijk om via de webinterface de mogelijkheden te verkennen, en later via de seriele poort wat commandline te prullen.
Iemand een specifieke voorkeur of ervaring met bovenstaande?