24,5 miljoen minuten geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Kreeg van zoon zijn oude iphone 4s met slechte accu.. Stopte mijn simkaartje er in. Zowel mijn simcode van de oude androíd gsm als zijn oude toegangscode van de 4s werkten niet. Gevolg: blokkeren gedurende 5 minuten na enkele pogingen. Ben vanochtend per fiets naar bedrijf in Ehv.gegaan dat nieuwe accu's plaatst. Ondanks mijn verklaring dat beide toegangscodes kennelijk niet werkten hebben ze een nieuwe originele accu geplaatst. Thuis gekomen ontdekte ik een blokkering van 24,5 miljoen minuten! Help!

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 18:23
Als je "iPhone geblokkeerd" intoetst op Google krijg je genoeg resultaten die je verder kunnen helpen. Waaronder de officiële website:

https://support.apple.com/nl-nl/HT1212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13
Had ik laast ook iPhone lijkt gecrasht, je kan proberen met iTunes te restoren dat helpt vaak. Maar als je geen Back-up hebt dan ben je dus wel helaas alles kwijt

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dit is de niet de pincode van de simkaart maar de pincode van de iPhone.
Als je de pincode van de simkaart 3x verkeerd intoetst moet je de PUK code invullen, deze staat op het kaartje waar de sim in zat, of op de website van de provider als je bent ingelogd.

Als je de pincode van de iPhone verkeer intoets moet je wachten voor je volgende poging, of hij wist vanzelf.
Maar 24,5 Miljoen minuten? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 06-05 15:55
24,5 miljoen minuten pics or it didnt happen.

Volgens mij gaat hij van 1 naar naar 5 minuten naar een max van 60 minuten en daarna permanent op gelocked en moet je hem factory default maken. Geen backup is weg gegevens en als je echt pech hebt kan je zonder het originele apple id het toestel niet eens unbricken als find my iPhone ooit aan stond trouwens

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
SpoekGTi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:48:
24,5 miljoen minuten pics or it didnt happen.

Volgens mij gaat hij van 1 naar naar 5 minuten naar een max van 60 minuten en daarna permanent op gelocked en moet je hem factory default maken. Geen backup is weg gegevens en als je echt pech hebt kan je zonder het originele apple id het toestel niet eens unbricken als find my iPhone ooit aan stond trouwens
Nou ja 23.2 miljoen dan.. http://forums.macrumors.c...-million-minutes.1736949/

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 06-05 15:55
Wat nog zou kunnen, is dat een accu swap echt de RTC reset naar iig 00:00 op een bepaalde datum (in het verleden, wat zo maar eens 1970 zou kunnen zijn (ook al bestonden toen iPhones nog niet) wat enigszins overeen komt met zijn melding van 23,5 miljoen minuten....

En omdat er 'iets' gecheckt moet worden doet hij daardoor flippen.....

als ik de bovenstaande screen uit MC mag geloven.

Geen idee maar denk wel dat dat het is

1. Toestel is locked voor x minuten.
2. Toestel is niet uit en accu wordt geswapped
3. RTC wordt gefactory default naar x jaar
4. omdat er nog een lock actief was gaat dat gewoon doortellen vanaf de datum tijd die op dat moment dan op het toestel is ingesteld.

Wat op zich logisch is want de timer die aftelt moet ergens vanuit gaan

Ergo: 19:10 op 29 dec toestel lock ingegaan voor 5 minuten ---> RTC reset naar 00:00 anno 1970 is 5 minuten + de tijdspanne van 00:00 1 jan 1970 tot 29 dec 2015 19:10

Op zich best ingenieus bedacht

[ Voor 17% gewijzigd door SpoekGTi op 29-12-2015 21:50 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
taaiewillem schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:22:
Kreeg van zoon zijn oude iphone 4s met slechte accu.. Stopte mijn simkaartje er in. Zowel mijn simcode van de oude androíd gsm als zijn oude toegangscode van de 4s werkten niet. Gevolg: blokkeren gedurende 5 minuten na enkele pogingen. Ben vanochtend per fiets naar bedrijf in Ehv.gegaan dat nieuwe accu's plaatst. Ondanks mijn verklaring dat beide toegangscodes kennelijk niet werkten hebben ze een nieuwe originele accu geplaatst. Thuis gekomen ontdekte ik een blokkering van 24,5 miljoen minuten! Help!
Bedrijven die accu's vervangen hebben nooit originele onderdelen. Deze levert Apple namelijk niet, als ze je dit zo verkocht hebben zou ik daar in ieder geval voor terug gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Grappig, als je epoch time neemt is dat (rond moment van schrijven) 24164051.55 minuten. Denk inderdaad dat hij de tijd kwijt is. Accu stuk of los?

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 30-12-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als de accu los is geweest reset de tijd naar de datum waarom de telefoon is geproduceerd.
dus dat kan best kloppen 2,5 miljoen minuten :D

telefoon aan ITunes hangen en herstellen ( ben je ook je pincode kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Laatste nieuws. Mijn zoon nam zijn oude 4s mee naar huis met de bedoeling hem te jailbreaken, maar na lezing van dit commentaar heeft hij via dat 'DFU' de 4s weten te unlocken! Hoe weet ik niet. De aangegeven lock-tijd was trouwens 24.19xxxmiljoen minuten. Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door taaiewillem op 10-01-2016 11:58 ]

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Pagina: 1