Externe HD op router zonder USB, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het is Mij
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik beschik over een router van zeelandnet die geen USB poorten heeft. De nieuwere versie van deze router heeft wel USB slots, maar zeelandnet heeft besloten om deze routers te leveren zonder werkende USB slots ( |:( ).
Mijn vraag is nu, is er een oplossing die het mogelijk maakt mijn externe harde schijf op de router aan te sluiten zodat iedereen in het netwerk er met gemak op kan? Of moet ik er alsnog een router tussen zetten die USB poorten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan geen schijven aansluiten op je router tenzij je een apparaat zoals een Seagate Dockstar zou gebruiken, of een andere mini-NAS.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon een NAS? Dan ben je helemaal niet afhankelijk van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het is Mij
Ben relatief nieuw wat netwerken en bestanden delen betreft, wist niet dat dit met een NAS ging. Is dit het beste alternatief wanneer ik vaak en veel bestanden wil delen op een netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeker als je het vaak en veel doet. Je router komt niet in de buurt van de prestaties die een off the shelf of zelfbouw NAS kan leveren.

Plus dat je router primair voor het regelen van je netwerkverkeer bedoeld is; en als je daar bv. een NTFS-schijfje aanhangt kan dat voor een zwakker model best belastend zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Mij schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:05:
Ben relatief nieuw wat netwerken en bestanden delen betreft, wist niet dat dit met een NAS ging. Is dit het beste alternatief wanneer ik vaak en veel bestanden wil delen op een netwerk?
NAS staat voor Network Attached Storage, dus eigenlijk exact waar jij op zoek naar bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je geen printer, of mediaplayer of Raspberry Pi die aan het netwerk hangt? Dan kun je de schijf zo benaderbaar maken.

Een NAS zal vast betere prestaties leveren, maar de vraag is of je dat nodig hebt (persoonlijk heb ik dat niet nodig, een 128GB USBstick in mijn Telenetmodem volstaat voor wat backups van foto's en een backup van mijn Raspberry Pi en een paar video's. De prestaties zijn inderdaad laag (mijn internetverbinding is sneller als die stick via het lan-netwerk, maar het is snel genoeg)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het is Mij
Nodig? Niet echt, denk ik? Valt eerder onder de categorie "first world problems". Mijn vriendin houd ervan om films en series te kijken, en ik ben het beu om elke keer die zooi uit te pakken, ondertiteling te zoeken en vervolgens kopiëren naar een usb stick zodat zei het op de tv of laptop kan kijken. Ik wil het allemaal vanuit mijn luie stoel vanachter deze computer kunnen regelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tijd voor een media center en eventueel een NAS ;)

Pagina: 1