Goeie niet al te dure Gaming headset gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe gaming headset. Momenteel gebruik ik al bijna 5 jaar hetzelfde setje wat ik voor voor €10 op Ebay heb gekocht. Werkt nog steeds prima goed geluid via USB en een afstandsbediening in het snoer voor volume en muten van de microfoon. Echter worden de earpads beduidend minder, dus wordt het tijd voor wat anders :Y)

De headset zal ik voornamelijk gebruiken voor twee dingen.
  1. Battlefield 4
  2. Muziek luisteren als ik op de PC aan het werk ben
Verder moet de headset bij langdurig gebruik nog steeds comfortabel zitten, met mijn huidige set krijg ik na langer gebruik +/- 4 uur last van mijn kruin (daar drukt hij op) en m'n oren beginnen dan wat zeer te doen. Het zou mooi zijn als het gedeelte boven op m'n hoofd wat zachter is, dat is nu gewoon plastic

Wat is je budget?
Voor de nieuwe headset wil ik maximaal 50 euro uitgeven. Als er echt goede argumenten zijn om er een van 60 euro te halen wil ik dat ook overwegen, maar voor nu is 50 euro de max, het is niet dat ik hem dagelijks of zelfs wekelijks gebruik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet specifiek. Ik heb een goed gevoel bij Logitech, Sennheiser en Philips. Maar sta ook open voor andere merken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de pricewatch en fora al wat door zitten spitten en ben voor nu tot deze vergelijking gekomen. Hier zit een Logitech headset in die boven het genoemde budget komt. Dat is omdat ik daar goede verhalen over lees en me dit een best wel geschikte headset lijkt, maar eigenlijk vind ik hem aan de dure kant.

http://tweakers.net/price...;291350;292110/categorie/

Heb je nog specifieke vragen?
Ja een, ik weet dat er twee soorten headsets zijn. Met USB en met 3,5mm aansluiting. Waarom zou ik het een boven het ander moeten kiezen? Heeft dat te maken met een geluidskaartje wat eventueel in de headset zelf zit?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De headset moet samenwerken met onderstaand systeem wat ik vorig jaar gebouwd heb;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 235,90€ 235,90
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 61,59€ 61,59
1Iiyama XU2390HS Zwart€ 170,-€ 170,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 84,98€ 84,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,64

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Leg 3 euro bij je budget en je hebt een pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1 . Prachtig headsetje voor weinig geld. Ik heb zelf de oudere 780. Reuze tevreden ervan.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Je moederbord heeft een 'ok' geluidschip wat in de regel niet heel anders zal uitpakken dan menig USB headset. Wel evt rekening houden met headsets die bijv geen ingebouwde volume controle hebben.

Het probleem met 'budget' headsets is is dat je voor een paar euro meer al snel iets (veel) beters hebt. Er zijn leuke 25-30 euro headsets (m.i. is de creative fatality in je lijst daar geen van, maar dat komt mede omdat ik dat ding veel te strak en plastic vind), maar richting het einde van je budget is het gewoon een klasse beter, en je wilt er tenslotte een paar jaar mee op je oren zitten. In je huidige lijstje lijkt de Plantronics mij de meest geschikte keuze. Fors over je oren, comfortabel, niet te veel druk, en het klinkt best prima.

Mocht je op één of andere manier budget kunnen vinden voor pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart dan zou ik dat zeker proberen. Dat is een headset waar je momenteel bijna niet om heen kan als je een gaming headsetje zoekt. Ik weet dat het buiten je range is, maar hij is die 13 euro m.i. wel waard, zeker als je toch regelmatig wat muziek erbij wilt pakken doen de drivers het duidelijk beter.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart die Foritain hier boven aangeeft, heb ik sinds kort en is wat betreft prijs/kwaliteit een goede gaming headset. De brouwkwaliteit, geluid en comfort is dik in orde en zie je eigenlijk pas terug is headsets vanaf 100-120 euro.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Rohem
Thnx voor alle snelle reacties! Ik ga me eens een verdiepen in jullie suggesties, word vervolgd :)

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Misschien een steelseries Siberia? Razend populaire dingen en wat ik handig vind is dat je de mic er in kan schuiven

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02 16:41
Logitech g430
Comfortabel en een redelijke mic
7.1 surround
Goed geluid met bass
De software van logitech is ook best wel goed (software werkt alleen met usb)

• Rohem
Thnx voor alle reacties! Zojuist de pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart besteld :)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Siberia v2

• Rohem
De headset vandaag binnen gekregen. Man man man wat een ding! Eerste indruk is super! :D Review volgt nog
Pagina: 1