Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390440

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb nog een oude IBM PS/2, type 9556-0BA, staan die ik nog graag gebruik voor wat oude retrospelletjes op te spelen. Maar onlangs heeft de diskettedrive de geest gegeven. Een nieuwe of even een andere erin proppen zit er niet echt in, omdat het een speciaal type is met een andere aansluiting (de voeding zit verwerkt in de datakabel):

http://web.archive.org/we...om/eprmhtml/eprm/h266.htm

Er zijn hier en daar wel nog enkele te vinden op ebay etc. Maar dat maakt het een behoorlijk dure zaak. De prijs van zo'n ding is al behoorlijk, maar met verzendingskosten (op een of andere manier zijn de leveranciers altijd Amerikanen) is het gewoon te duur. Vandaar dus de vraag: heeft iemand hier nog zo'n ding? En zoja, hoeveel moet zo'n ding kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Post eens wat high-res foto's van het ding, misschien dat we kunnen zien wat er mee aan het handje is ;-) Stel dat het simpelweg wat electronica is die te herstellen is kan er nog wel wat gerepareerd worden. Als het een leeskop, speciale chips die niet meer te krijgen zijn (of het nooit waren) wordt het lastig.

[ Voor 49% gewijzigd door johnkeates op 29-12-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 390440 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:43:
ik heb nog een oude IBM PS/2, type 9556-0BA, staan die ik nog graag gebruik voor wat oude retrospelletjes op te spelen. Maar onlangs heeft de diskettedrive de geest gegeven. Een nieuwe of even een andere erin proppen zit er niet echt in, omdat het een speciaal type is met een andere aansluiting (de voeding zit verwerkt in de datakabel):
Heb je ook al eens op Marktplaats of Ebay gekeken of iemand toevallig een complete PS/2 aanbiedt? Ik kan me voorstellen dat een nietsvermoedende particulier misschien een complete PS/2 verkoopt voor minder geld dan zo'n Amerikaan voor een losse drive wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390440

Topicstarter
Heb ik enkele keren geprobeerd. Nog geen geluk tot nu toe.
En die foto's daar maak ik werk van!