Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan mijn voeding dit aan?

Pagina: 1
Acties:

• Shadore
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik zou graag willen weten of mijn voeding , de XFX Pro Series 550W Core Edition. Die op dit moment een overgeclocked systeem waarin een gtx 760 en een intel i5-3570k zit. Alleen nu wil ik de videokaart upgraden naar de Gigabyte GV-N78TWF3-3GD , Ik wou weten of de voeding dit nog steeds aan zou kunnen of dat ik de voeding moet vervangen door een voeding van 650W. Als ik hem moet vervangen zouden jullie dan ook een voorbeeld geven van een voeding van 650W.

Alvast bedankt

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Afhankelijk van hoe oud je voeding is/fabrikant ( XFX is geen slecht merk) , componenten willen nog wel eens verouderen waardoor het beloofde vermogen na verloop van tijd iets afneemt.

Intel CPU's trekken over het algemeen minder vermogen dan een AMD.

550W zou gewoon goed moeten zijn in een normaal systeem ;

(1x) Grafische kaart
HDD
SSD
DVD
1 a 2 fans

• Shadore
Bedankt voor je antwoord ,maar het gaat er meer om of de voeding van 550W het aankan als de gtx 760 wordt vervangen door de Gigabyte GV-N78TWF3-3GD , die 250W gebruikt. Of dat dat te veel is voor de voeding van 550W en er een nieuwe voeding in moet.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:05

Ultrapc

Anyone steak?

De Pro series psu's werden gemaakt door Seasonic en laat dat merk nou eens een van de beste zijn in die branche :) .

Nu is 550w niet extreem veel voor zo'n setup met overclock, maar ik verwacht geen problemen. Praktisch alle systemen met 1 grafische kaart kunnen wel op een 550w voeding eigenlijk.

Allround.

• frankym
je gaat dus van 170W naar 250W, aangezien je een goede voeding heb zou het geen probleem moeten zijn.
wil je het echt controleren is de 12V MAX output van je voeding belangrijk deze is 44A( X 12 = 528Watt )MAX)

Laten we er van uitgaan dat jou CPU+Moederbord+HDD max 200Watt( OC) opneemt en je videokaart 250Watt zit je rond de 450Watt .

Dit zou gewoon goed moeten gaan :)

• Shadore
Bedankt jongens,
Opgelost!

Prettige jaarwisseling!
Shadore

• frankym
MOOI! graag gedaan! :D

jij ook een fijne jaarwisseling, en voorzichtig met de oliebollen ;)

groet

Frank
Pagina: 1