Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 22:26
Thuis heb ik de beschikking over een soldeerstation welke sinds kort niet meer werk.

Dit betreft een concept 2110 By Ungar.

Na kort onderzoek ben ik er achter dat er een pootje van het verwarmingselement los zit.

Helaas kan ik nergens het vervangende onderdeel vinden. Dit betreft het part nummer: 9908 van ungar/weller.

Is er iemand welke mij kan helpen aan een plek om dit part te vinden of een tip heeft hoe dit zelf weer te fixen? Solderen lijkt me geen optie omdat het element te warm word.

Voor de volledigheid het part ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.volusion.com/jrskv.cmwvk/v/vspfiles/photos/9908_W121-2.jpg

Alvast bedankt voor de antwoorden!

(Spelfout verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Kun je eens een foto sturen van de bevestiging van dit poortje? Dat maakt het voor ons al een stuk gemakkelijker om antwoord te geven denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 22:26
Sorry, poortje moest zijn pootje. dit element steek je in de soldeerbout. Van de aansluiting kun je lastig een foto maken omdat deze ca 1 centimeter verzonken in de handvat ligt.

een van de ijzeren pinnetjes aan de rechter zijde van de bovenstaande foto's is los. mocht je hiervan toch een foto willen om het duidelijk te maken dan wil ik deze wel proberen te maken. Maar dit kan dan pas als ik thuis ben.