2.1 Speakerset incl compacte receiver voor TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 00:13
Hallo,

Voor deze vraag heb ik onderstaand format ingevuld. Ben benieuwd of iemand me van advies kan voorzien :)

Ik zoek een?
2.1 Speakerset incl. compacte receiver voor bij de TV. Liefst niet al te grote speakers

Wat is je budget?
circa 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series via TV kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn research heeft enkel geleid naar de Bose SoundTouch 220. Dit zijn kleine mooie speakers incl. een compacte receiver. Echter hoor ik de meeste mensen altijd zeggen dat je bij Bose vooral betaald voor de naam en deze set dus waarschijnlijk de € 1.200,- niet waard is

Opmerking:
Ik zie steeds meer soundbars, maar helaas heb ik mijn tv op tv-meubel staan. Dit gaat dus voor mij niet passen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 7% gewijzigd door UntamedNL op 29-12-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou zelf een receiver zoeken (Onkyo, Marantz etc) en lekker speakers gaan luisteren bij de MM of een goede audio-speciaal zaak :) Geluid is heel erg persoonlijk, dus luister is altijd goed!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Waarom moet de receiver compact zijn, en waarom 2.1, is 3.1 geen optie?

Kijk eens bij de Ibood aanbieding van vandaag! (rear speakers hoef je niet te plaatsen/ aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
De receiver moet vrij compact zijn omdat die anders niet in de kast past.

3.1 is uiteraard ook een optie, 5.1 niet vanwege de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Als een normale receiver niet past, dan zou je eens kunnen kijken naar de Harman Kardon BDS serie.

Of bijvoorbeeld een Marantz M-CR610

[ Voor 16% gewijzigd door mcg_nl op 29-12-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 20:46
AH dit topic ga ik ook in de gaten houden.
Ik heb zojuist een soundbar teruggestuurd omdat ik er niet echt vrolijk van werd. De jbl sb400, het kan hard, de woofer beukt erover, maar voor de rest kan het mij niet bekoren.
Vriend van mij heeft sinds kort de boze soundtouch 130, voor 1500 euro vind ik ook dat niet goed genoeg.
Mijn budget ook rond de 1000 A 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

UntamedNL schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:35:
De receiver moet vrij compact zijn omdat die anders niet in de kast past.

3.1 is uiteraard ook een optie, 5.1 niet vanwege de kabels.
Vertel dan eerst maar eens hoe groot je kwijt kunt, want mijn glazen bol is stuk ;)
Voor 1000 euro moet je best iets leuks kunnen halen, maar met name de speakers moet je voor gaan luisteren. Vloerstaanders is een aanrader, met twee mooie vloerstaanders is de vraag of je uberhaupt nog een sub nodig hebt. Bij bookshelves ga je dat ws wel willen, die hebben minder volume en dus mis je meestal een stuk laag wat je dan met een sub aanvult.

5.1 vanwege de kabels hoor ik vaak, maar mensen vergeten dat je de kabels naar achteren ook in een kabelgoot achter de gordijnrails kunt laten lopen. Zie je dan niks van. Heb hier zelf openslaande tuindeuren dus had dat probleem ook, maar nu dus niet meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 13:49

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik heb echt exact dezelfde vraag maar wil niet je topic kapen, ik kan door het soundbar/5.1/2.1/all-in-one bos de bomen niet meer zien. Ik dacht dat mijn vraag een hele normale was maar alle opties die ik lees passen niet bij mijn wensen.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:56:
[...]
Vloerstaanders is een aanrader, met twee mooie vloerstaanders is de vraag of je uberhaupt nog een sub nodig hebt. Bij bookshelves ga je dat ws wel willen, die hebben minder volume en dus mis je meestal een stuk laag wat je dan met een sub aanvult.
Dat hoor je zo vaak, maar als een speaker een vloerstaander is zegt niet per definitie hoe laag deze gaat. Het heeft ook te maken met de verdere opbouw van het systeem (bas reflex, gesloten, transmissielijn) en met de grootte van het geheel. Als je een smal gesloten zuiltje neemt heb je nog steeds een vloerstaander, maar al meteen een stuk minder inhoud om druk op te bouwen en plek voor units.

Waarbij ik dan nog altijd van mening ben dat een subwoofer altijd wat toevoegt. Mits je maar een goede neer zet en niet een lomp bonk-doosje wat meer afbreuk maakt aan het geheel dan er daadwerkelijk iets aan toevoegt. Zeker met films/games/series heb je een hele extra dimensie met het LFE-kanaal. Bij muziek is het vooral afhankelijk van smaak en daarbij muziekkeuze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
Afmetingen zijn lxbxh = 440x350x120 zoiets. Dan hou ik nog wat ruimte over in de kast. Dit is redelijk compact als ik zo op google kijk.

Hoe moet ik de verhouding zien qua kosten in receiver / speakers?

Wat betreft surround, achter de plint is voor mij geen optie, maar als ik de kabels netjes leg dan moet dit misschien ook nog wel lukken. Dus misschien moet ik dan direct voor 5.1 set kijken, kan altijd de achterste 2 speakers nog weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zit dus met je diepte en hoogte. 12 cm is niet bepaald hoog, dan ben je al gauw tot een paar modellen van Pioneer en Marantz veroordeeld. Die 35 cm diep gaat hem sowieso niet worden. Beter sloop je de achterkant uit je kast als dat kan. Of je moet voor zo'n microsetje gaan, dan red je het misschien net.

Qua kostenverhouding: lastig te zeggen. Zou zelf op een verhouding 25/75 gaan zitten, aan goede speakers heb je veel meer dan aan een dure versterker die een stel kachelhouten speakers aan moet sturen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1